«۳۰ استان گرفتار حوادث جوی شده و امدادرسانی در ۱۹۱ شهر، روستا، منطقه عشایرنشین و محور کوهستانی در حال انجام است.» این شرح حال مختصری از وضعیت کشورمان از زبان مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است؛ شرح کوتاهی از بحران وسیعی که بسیاری از نقاط کشورمان را در بر کرفته و متاسفانه جان شماری از هم وطنانمان را ربوده است.
کد خبر: ۷۲۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴ 26 March 2019
«۳۰ استان گرفتار حوادث جوی شده و امدادرسانی در ۱۹۱ شهر، روستا، منطقه عشایرنشین و محور کوهستانی در حال انجام است.»

به گزارش «تابناک»، این شرح حال مختصری از وضعیت  کشورمان از زبان مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است؛ شرح کوتاهی از بحران وسیعی که بسیاری از نقاط کشورمان را در بر کرفته و متاسفانه جان شماری از هم وطنانمان را ربوده است.

 آنگونه که احمد شجاعی، رئیس پزشکی قانونی کشور می گوید، سیل در استان شیراز سبب جانباختن 18 نفر شده است که همه اجساد قابل شناسایی بوده و تعدادی از آنها پس از مراجعه اقوام متوفیان تحویل داده شده است. سیل همچنین در گلستان سبب فوت 2 نفر و در مازندران مرگ 5 نفر را به همراه داشته است.

این خبر تکمیل می شود...
 
رانش زمین در جاده کن سولقان
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۸:۴۹
 

سرهنگ بابک نمک شناس در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: به دلیل بارندگی زیاد در منطقه کن سولقان، زمین جاده کن سولقان به طول ۷ متر و عرض ۵ متر رانش کرده است. خوشبختانه در این حادثه تلفات جانی نداشتیم و همچنین هیچ خودرویی هم دچار آسیب نشده است. مأموران کلانتری ۱۴۲ کن به همراه عوامل آتش نشانی و شهرداری در محل حضور دارند.

تعطیلی رود دره ها و برخی بوستان های تهران
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۷:۱۶
 

احمد صادقی در گفتگپ با مهر، درباره وضعیت مراکز تفریحی و تفرجگاهی پایتخت در شرایطی بارانی گفت: طبق پیش بینی هواشناسی بارش شدید باران در تهران احتمال وقوع سیلاب را نیز افزایش داده است و در همین راستا نیز تمهیداتی برای حفظ جان شهروندان اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه اصلی ترین نگرانی در مورد سیلاب تهران مربوط به روددره ها می‌شود، گفت: در همین راستا نیز شش رود دره در تهران مورد توجه قرار گرفته و ابلاغ شد تا تمامی مراکز تفرجگاهی و تفریحی در محدوده این رود دره‌های دربند، فرحزاد، گلابدره، خرگوش دره، کن و درکه تعطیل شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: بر این اساس بوستان‌های نهج‌البلاغه، جوانمردان، جمشیدیه و دیگر پارک‌های این محدوده تا اطلاع ثانوی تعطیل است، همچنین رستوران‌ها و سفره خانه‌های حاشیه رود کن، دربند و درکه و … نیز تعطیل است.

پیام تسلیت رئیس سازمان مدیریت بحران کشور
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۶:۳۰
 

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

‌در نخستین روزهای سال نو حادثه مصیبت بار جان باختن جمعی از هم‌میهنان عزیزمان، اندوهی دردناک را در قلوب ملت بزرگ ایران بر جای گذاشت و مردم قدرشناس و خانواده‌های ایشان را عزادار کرد.

اینجانب با قلبی سرشار از غم و همدردی با مصیبت دیدگان، این حادثه اندوهبار را به بازماندگان تسلیت عرض نموده و برای روح عروج یافته آن عزیزان آرزوی علو درجات را دارم.»

رانش زمین یک روستای بویراحمد را محو کرد
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۶:۲۳
 

به گزارش مهر، رانش زمین یک روستای کهگیلویه و بویراحمد را محو کرد.

روستای آبیدک زیلایی با تعداد کمتر از ۲۰ خانوار روستایی دچار رانش شده است. این روستا با تمهیدات لازم پیش از بروز بحران تخلیه شد.

در منطقه زیلایی مسیرهای ارتباطی چندین روستا قطع شده است.

تهران در وضعیت هشدار
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۵:۰۰
 

مراجع مسئول در شهر تهران با اشاره به احتمال وقوع بارش‌های شدید در شهر تهران در عصر و شب روز سه‌شنبه، ضمن اعلام آمادگی برای مقابله با سیل احتمالی ، از مردم خواستند نکات ایمنی را رعایت کنند.

در همین زمینه احمد صادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه جلسه هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران که ظهر امروز با حضور استاندار در مرکز فرماندهی و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، با اشاره به احتمال بارش‌های سیل آسا از عصر امروز در تهران از شهروندان خواست که از تردد غیرضروری در سطح شهر این ساعات خودداری کنند.

وی افزود: پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که موج بارش‌ها از غرب تهران وارد و از شرق خارج خواهد شد و از حوالی ساعات ۱۶ امروز تا ۲۰ شاهد بارش‌های شدید در تهران خواهیم بود. بر این اساس شهروندان از حضور در حاشیه رودها، مسیل‌ها و ارتفاعات تهران خودداری کنند.

همچنین احد وظیفه، مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز با اشاره به اینکه امشب احتمال بارش‌های رگباری در تهران وجود دارد، به ایسنا گفت: بعدازظهر و امشب تشدید بارش برف در ارتفاعات البرز در مسیرهای کوهستانی شمال تهران به ویژه در جاده چالوس، هراز و فیروزکوه پیش‌بینی می‌شود.

غلامحسین آرام، معاون عمرانی فرمانداری تهران نیز با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی و خدماتی تهران در برابر سیل احتمالی در آماده‌باش کامل هستند گفت: تمامی تمهیدات لازم اندیشیده شده و جای نگرانی نیست. دستگاه‌های اجرایی و خدماتی برای مدیریت حوادث طبیعی در صورت افزایش بارندگی و بروز سیل آمادگی کامل برای ارائه خدمات به شهروندان را دارند.

وی افزود: تمامی مسیرهایی که احتمال وقوع سیل در آنها وجود دارد شناسایی شده‌اند و تمهیدات لازم به ویژه برای ارائه خدمات در این محدوده‌ها اندیشیده شده است. لایروبی رودخانه کن انجام شده است و در این محدوده نیز نیروهای خدماتی و امدادی حضور دارند.

در همین زمینهسیدامیر ناصر هراتی، معاون خدمات شهری منطقه ۲ از جمع‌آوری معتادان دره فرحزاد در پی احتمال سیل در روددره‌ها خبر داد و گفت: پیرو دستور ویژه شهردار تهران به منظور پایش مسیل و رودره‌ها، کارگروهی ویژه در منطقه ۲ تشکیل شد و روز گذشته تمامی مرخصی‌ها لغو و با راه‌اندازی تیم‌های مختلف، نسبت به رصد و پایش مسیل‌ها و دو رودره فرحزاد و اوین- درکه اقدام کردیم.

علی امام، مدیرعامل مترو تهران نیز از ایمن‌سازی ایستگاه‌های مترو با توجه به بارندگی‌های اخیر پایتخت خبر داد و گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر تمامی ایستگاه‌های مترو به خصوص ایستگاه‌های در حال ساخت، بررسی و رصد شده است. در خط ۶ مترو به دلیل نزدیکی به رود دره و آبراهه‌ها پایش دوچندان بوده است. خوشبختانه مشکلی ایجاد نشده اما برخی از پرسنل مترو در راستای اتخاذ تمهیدات ایمنی نسبت به ایجاد خاکریز ها و موانع حفاظتی خاکی اقدام کرده اند.

سرهنگ موسوی پور، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نیز از ممنوعیت تردد در برخی نقاط پایتخت در ساعات آینده درپی بارش‌های شدید احتمالی خبر داد و گفت: محدودیت اول از ساعت ۱۴:۳۰ امروز ششم فروردین تا پایان بارش‌ها و اطلاع بعدی در بزرگراه امام علی (ع) در هر دو مسیر شمال به جنوب و جنوب به شمال انجام شده و این محور توسط پلیس مسدود و دارای محدودیت تردد است.

وی افزود: همچنین محدودیت دوم که از ساعت ۱۴:۳۰ امروز ششم فروردین و تا پایان بارش‌ها و اطلاع بعدی اعمال می‌شود، در سمت لواسان و فشم از گردنه قوچک و بزرگراه ارتش به سمت سوهانک و پل استخر به سمت گردنه قوچک و همچنین محدوده تلو به سمت لواسانات است.

معاون هماهنگ کننده پلیس راهور تهران بزرگ افزود: میدان کوهسار به سمت کن محدودیت سوم می‌باشد که تا اعلام بعدی پلیس دارای ممنوعیت است. از شهروندان می خواهیم از تردد و مراجعه به مسیرهای اعلامی جدا خودداری کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور عازم شیراز شد
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۴:۳۶
 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، عنوان کرد: در حال حاضر در فرودگاه هستم تا در صورت انجام پرواز به شیراز حرکت کنیم. انشاالله امروز پس از رسیدن وضعیت شیراز را بررسی و آن را گزارش می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در وقوع سیل شیراز احتمال قصور و تقصیر وجود دارد، گفت: قبل از انجام بررسی نمی‌توان قضاوت کرد. ان‌شاءالله باید بررسی و در نهایت نتیجه را اعلام کنیم.

حجم آب زاینده‌رود ۵ برابر می‌شود
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۴:۲۰
 

مدیرعامل آتش نشانی اصفهان گفت: با توجه به هشدارهای کارشناسان مبنی بر رسیدن سیل به زاینده‌رود تا ساعت ۱۷ امروز، نیروهای آتش نشانی به حالت آماده باش کامل درآمدند.

وی با بیان اینکه احتمال ۵ برابر شدن حجم آب زاینده رود وجود دارد، بیان داشت: تمامی راه‌ها و خیابان‌های منتهی به رودخانه زاینده رود بسته شده است و مسافران نوروزی و مردم از کناره منطقه ناژوان، پلهای ۳۳ پل و خواجو به سمت محلهای امن هدایت شدند.

دستور پیگیری رئیس قوه قضاییه به مسئولان قضایی استان‌های سیل زده
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۴:۰۵
 

رئیس قوه قضاییه از سازمان بازرسی کل کشور و مسئولان قضایی استان های سیل زده خواست تا ضمن حضور فوری در مناطق سیل‌زده، ابعاد حادثه را مورد نظارت و ارزیابی قرار دهند. متن پیام به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

خبر وقوع جاری‌شدن سیل در استان‌های کشور بخصوص در شهر شیراز که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، موجب تأسف و تأثر اینجانب گردید.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان محترم حوادث اخیر در شهر شیراز و استان‌های دیگر و آرزوی سلامتی و بهبودی مصدومین این حوادث، از مسئولین محترم قضائی استان‌های مربوطه و سازمان بازرسی کل کشور می‌خواهم با حضور فعال در مناطق سیل‌زده، و با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط و امدادگران محترم، ضمن کاستن از درد و رنج مردم حادثه‌دیده، ابعاد و زوایای گوناگون موضوع را ارزیابی نمایند تا در خصوص سهل انگاری و بی توجهی احتمالی برخی از دست اندرکاران مسئول، برخورد لازم از سوی دستگاه قضائی صورت گیرد.

سیدابراهیم رئیسی
رئیس قوه قضائیه
ششم فروردین ۱۳۹۸

چند نکته مهم برای آمادگی در برابر سیل
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۳:۴۸
 

وقوع سیل و آبگرفتگی در بسیاری از مناطق کشور، لزوم آمادگی در برابر این پدیده را برای چندمین‌بار یادآور می‌شود. نکات ساده و مهمی وجود دارد که با رعایت آنها پیش، حین و پس از وقوع سیل می‌توان از خسارات و تلفات آن کاست. در این زمینه، شهریار مزیدآبادی، مدرس امداد و نجات، نکاتی را برای آمادگی و مقابله با سیلاب عنوان کرده که گزیده مهمترین‌های آن‌ها در این اینفوگرافی آمده است.

تداوم آماده باش  در استان های متاثر از سیلاب/ آخرین آمار جان باختگان سیلاب در سراسر کشور/ پیام رهبر انقلاب در پی حادثه سیل در شیراز/ تهران در وضعیت هشدار

علت وقوع سیلاب ها در کشور
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۳:۴۴
 

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به این که در سیل اخیر شمال کشور پدیده تغییراقلیم و مدیریت نشدن حوضه‌های آبخیز پایین دست دخیل بوده‌اند، گفت: تجاوز به حریم رودخانه‌ها و ساخت و ساز و توسعه فعالیت‌های عمرانی در مجاورت کانال‌ها و آبراهه‌ها سبب شده است که مسیرهای عبور سیلاب در مناطق شهری بسته شود.

حسین‌پور با بیان اینکه فعالیت‌های انسانی، طرح‌های توسعه، بافت مناطق جمعیتی و دخل و تصرف در مسیل‌ها و آبراهه‌ها از جمله اقداماتی است که سبب تشدید سیلاب مازندران شده است، گفت: دستگاه‌های متولی باید حوضه‌های پایین دست را کنترل و حریم رودخانه‌ها و آبراه‌ها را حفظ کنند و اجازه ساخت و ساز در آن‌ها را ندهند.

پیام رهبر انقلاب در پی حادثه سیل در شیراز
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۳:۲۵
 

در پی حادثه ویرانگر سیل شیراز، رهبر انقلاب در پیامی به امام‌ جمعه‌ شهر شیراز، ضمن تسلیت به مردم داغدار، سرعت و جدیت در امر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان را خواستار شدند.

متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب حجةالاسلام آقای دژکام امام‌جمعه‌ی محترم شیراز دامت‌توفیقاته
با سلام و تحیت،
حادثه‌ی تأثرانگیز سیل ویرانگر در شیراز که به درگذشت تعدادی از مردم عزیز و داغدار شدن خانواده‌ها در ایام عید و نیز به مجروحیت جمعی دیگر و ویرانی و خسارت در شهر انجامید، مایه‌ی اندوه اینجانب است. مقتضی است جنابعالی ضمن ابلاغ سلام و تسلیت اینجانب به خانواده‌های مصیبت‌دیده و نیز به مجروحان این حادثه، در تلاش برای غمگساری و جبران مصیبت‌ها و خسارت و کمک به مردم، با مسئولین دولتی همکاری و همگان را توصیه به‌سرعت و جدیت در انجام‌ وظیفه نمائید.
والسلام علیکم و رحمة الله
سیّدعلی خامنه‌ای
۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۸

سیل در کهگیلویه و بویراحمد جان یک نفر را گرفت
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۲:۴۹
 

به دلیل بارش‌های سیل آسا یک نوجوان ۱۵ ساله در بوستان باشت جان خود را از دست داد.

به گزارش فارس، محتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: این نوجوان ساعت ۹٫۲۲ دقیقه بامداد امروز سه شنبه در آب رودخانه فصلی نزدیک روستا غرق شد که جسد وی از آب بیرون کشیده شد.

خالدی توضیح داد: نوجوان ۱۵ ساله باشتی حین عبور از رودخانه فصلی شوش در بخش بوستان از توابع شهرستان باشت در سیلاب گرفتار شده و جان خود را از دست داد.

خطر تردد و توقف در معابر لغزنده اطراف رودخانه‌ها
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۲:۱۸
 

سرهنگ دوم حسین بشیری معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب در گفتگو با مهر، گفت: با توجه به اینکه همشهریان و میهمانان شهرستانی در نواحی کن و امام زاده داوود تردد فراوان دارند خواهشمندیم که به دلیل احتمال طغیان رودخانه و جاری شدن باران شدید از کوه‌های اطراف آن از زدن چادر و … جلوگیری کرده و به هشدار کارشناسان که لحظه به لحظه از رادیو و تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی پیام رسانی می‌کنند توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: از آنجا که مبادی ورودی شهرها، بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای را نیز برخوردار بوده و با احتیاط در جاده‌های لغزنده تردد کنند. شهروندان حد امکان در جاده‌ها و مناطق کوهستانی و رودخانه تردد نداشته باشند.

اسکان اضطراری بیش از ۳۷ هزار نفر طی ۱۰ روز
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۱:۴۲
 

شاهین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات در گفتگو با مهر، اظهار داشت: این طرح از ۲۵ اسفند اجرا شده است و تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت. تا ۶ فروردین بیش از ۲۷۲۳ مورد مأموریت در اجرای این طرح صورت گرفته است.

وی افزود: در این مدت بیش از ۱۳۶ هزار و ۶۴۱ نفر امدادرسانی صورت گرفته و ۱۰۹۰ مصدوم به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند. همچنین بیش از ۱۱ هزار و ۴۸۷ نفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شده‌اند. ۳۷ هزار و ۴۳ نفر نیز در این مدت اسکان اضطراری یافته و ۱۵۵۶ نفر طی عملیات امدادی نجات یافتند. همچنین در این مدت ۵ هزار و ۸۲۹ مسافر نوروزی اسکان یافته اند و به ۱۲ هزار و ۴۵۳ نفر نیز خدمات پزشکی در محل ارائه شده است.

آخرین آمار متوفیان سیل در کشور
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۱:۱۷
 

رئیس پزشکی قانونی کشور آخرین آمار متوفیان سیل طی روزهای اخیر را اعلام کرد.

احمد شجاعی رئیس پزشکی قانونی کشور در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سیل در استان شیراز سبب جانباختن 18 نفر شده است که همه اجساد قابل شناسایی بوده و تعدادی از آنها پس از مراجعه اقوام متوفیان تحویل داده شده است.

وی افزود: سیل همچنین در گلستان سبب فوت 2 نفر و در مازندران مرگ 5 نفر را به همراه داشته است.

ریزش کوه در نطنز براثر بارش شدید باران
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۱:۰۹
 

علی پیراینده، شهردار نطنز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: براثر بارش بیش از ۴۵ میلیمتری باران در ۳۰ ساعت گذشته در نطنز بخشی از کوه "شاگرد خلیفه" ریزش کرد. رانش کوه در کوه شاگرد خلیفه باعث مسدود شدن جاده نطنز به بادرود و همچنین مسدود شدن کانال دفع آب‌های سطحی شد که بلافاصله گروه‌های شهرداری و امدادی نطنز برای بازگشایی مسیر در محل حاضر شدند.

وی افزود: برای رفع این موضوع بلافاصله کانال از چند متر بالاتر را تخریب و آب به دشت هدایت شد و هم‌اکنون مشغول پاک‌سازی کانال ناشی از رانش کوه هستیم ولی در حال حاضر مسیر مسدود است و به‌زودی بازگشایی خواهد شد. این حادثه خوشبختانه خسارتی در پی نداشته است.

زمان ورود موج جدید بارشی به کشور
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۱:۰۰
 

سازمان هواشناسی کشور طی اطلاعیه ای اعلام کرد فردا چهارشنبه ۷ فروردین، سامانه بارشی ای که اکنون در کشور فعال است تضعیف خواهد شد و عبور آن از مناطق غرب و مرکز کشور، بارش در شمال و جنوب شرق کشور و بارش پراکنده برف در دامنه‌ها و ارتفاعات غربی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود. از اواخر وقت فردا چهارشنبه ۷ فروردین با ورود موج دیگری در نوار غرب و شمال غرب کشور بارش‌ها مجدد آغاز می‌شود و پس‌فردا پنجشنبه ۸ فروردین، مناطق غرب و شمال غرب کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به‌تدریج بخش‌هایی از شمال شرق کشور تحت تأثیر این موج، بارش باران و برف خواهند داشت.

طی دو روز آینده بارش‌ها به صورت باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق مستعد به شکل تگرگ و همچنین در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف و باران در جاده‌های نیمی از استان‌های کشور
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۰:۱۰
 

سرهنگ نادر رحمانی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت جوی جاده‌های کشور تا ساعت یک بامداد روز سه شنبه، ششم فروردین ماه گفت: گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که در حال حاضر در اکثر محور‌های استان آذربایجان شرقی، محور تکاب-دندی در استان آذربایجان غربی و محور‌های محور‌های سیاهکل-دیلمان، آستارا-اردبیل و شفت در استان گیلان بارش برف گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: در محور اسالم-خلخال در استان‌های گیلان و اردبیل و محور زنجان-طارم در استان زنجان نیز تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و مأموران پلیس از تردد وسایل نقلیه بدون زنجیر چرخ جلوگیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که در اکثر محور‌های استان‌های بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، سمنان، کرمان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، اصفهان، مازندران، خراسان شمالی و گلستان باران در حال باریدن است.

رحمانی با بیان اینکه در محور‌های شرق استان تهران نیز بارش باران گزارش شده است، گفت: درمحور فردوس-بشرویه در استان خراسان جنوبی، محور قائمیه-بوشهر در استان فارس و محور‌های قیدار-ابهر و ابهر-تاکستان در استان زنجان نیز بارش باران گزارش شده است.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در محور‌های واقع در ارتفاعات استان مازندران نیز مه گرفتگی و کاهش دید گزارش شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت ترافیکی در جاده‌های کشور روان است، گفت:، اما توصیه پلیس این است که شهروندان تا روز چهارشنبه از انجام سفر خودداری کرده و اگر قصد بازگشت به منازل و شهر‌های خود را نیز دارند تا این روز بازگشت خود را به تأخیر بیاندازند چرا که احتمال بارش باران و جاری شدن سیلاب در جاده‌ها وجود دارد.

اخطاریه سازمان هواشناسی کشور
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۰:۰۲
 

اخطاریه شماره 4 دوشنبه مورخ 98/01/05سامانه بارشی فعال در نیمه غربی کشور، از بعدازظهر امروز و طی روز سه شنبه به مناطق مرکزی و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و روز چهارشنبه با گذر این سامانه از مناطق غرب و مرکز کشور، عمده فعالیت آن در شمال شرق و پاره ای از مناطق شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود، بر این اساس وضع هوای مناطق تحت تاثیر این سامانه به شرح زیر پیش بینی می شود:

سه شنبه 98/01/06:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و اصفهان ؛

رگبار و رعدوبرق و وزش بادشدید با احتمال سیلابی شدن مسیلها در غرب استان یزد، غرب کرمان، قم، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز و شرق تهران. همچنین بارش برف و باران در ارتفاعات و جاده های کوهستانی زاگرس و البرز.
چهارشنبه 98/01/07:

بارش باران همراه با رگبار و رعدوبرق، وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها در استان های خراسان شمالی، غرب هرمزگان و جزایر خلیج فارس.

از این رو به هموطنان گرامی توصیه می شود ضمن توجه به اخبار و هشدارهای هواشناسی، در صورت ضرورت به هنگام سفر موارد ایمنی را رعایت نموده و تجهیزات کامل زمستانی را به همراه داشته باشند و از توقف در حاشیه و بستر رودخانه ها و مناطق مستعد سیلاب جدا خودداری نمایند.

همچنین به سازمانها و ارگان های ذیربط توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی و تامین امنیت مسافران نوروزی بعمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار