مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت که طرح آرامش بهاری یکی از اقدامات دفاعی تمام عیار در جبهه فرهنگی برای مقابله با توطئه های دشمنان است.
کد خبر: ۷۲۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲ 19 March 2019

حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی افزود: هدف سازمان اوقاف در اجرای طرح آرامش بهاری فقط خدمت رسانی به زائران از نگاه گردشگری نیست بلکه رویکرد اصلی در این زمینه ارتقای سطح معرفتی زائران و مسافران نوروزی است.
وی اظهار داشت: چندسالی است که طرح آرامش بهاری در آستان مقدس امامزادگان سراسر کشور از جمله استان البرز با همت و تلاش هیات امناء و خادمین بقاع متبرکه و همچنین دست اندرکاران این طرح برگزار می شود که برکات زیادی نیز در استان به همراه داشته است.
وی ادامه داد: برخی از دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عید نوروز را فرصت خوبی برای تضعیف اعتقادات ایرانیان شمرده اند و پیشنهاد داده اند که از این فرصت استفاده و جوانان مسلمان را نسبت به اعتقادات مذهبی سست کنند.
صالحی گفت: در صورتیکه عید نوروز برکات زیادی داشته و از دیدگاه اسلام یک عید بسیار مهم است که از جمله برکات آن به جای آوردن صله ارحام است که باعث افزایش رزق و روزی می شود.
وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در واقع یکی از اقدامات دفاعی تمام عیار در جبهه جنگ فرهنگی با دشمنان است، افزود: اگر ازاین فرصت استفاده شایسته شود می توانیم مردم را در برابر توطئه های دشمن هوشیارکرده و از سوی دیگر قشر جوان جذب اماکن مذهبی خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: برای جذب مخاطبان، زائران و مسافران و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی ابتدا باید هدف را به خوبی مشخص کنیم و ترویج مبانی دینی و قرآنی انجام دهیم و با استفاده از ابزار مناسب فرهنگی به منظور مخاطب شناسی و نیاز شناسی در ایام عید نوروز با استفاده از خیمه های معرفت نیازهای مخاطبان را جوابگو باشیم.
وی افزود: امسال هم در استان البرز طبق سنوات گذشته با توجه به اینکه شاهراه مواصلاتی 13 استان می باشد اقدامات لازم را برای میزبانی از مسافران در 55 بقعه متبرکه البرز انجام خواهیم داد.
طرح آرامش بهاری از امروز، 28 اسفند ماه در بقاع متبرکه شاخص آغاز و تا 14 فروردین ماه 1398 ادامه خواهد داشت.
در استان البرز 100 بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار