طرح نظارتی نوروز ۹۸ از ابتدای بهمن‌ماه سال جاری آغاز و تا پانزدهم فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۲۴۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 12 March 2019

جهانگیر شاهمرادی با تأکید بر اینکه از آغاز اجرای این طرح تاکنون هشت هزار و ۱۴۶ واحد صنفی مورد بازرسی قرارگرفته است، گفت: این بازرسی‌ها منجر به تشکیل هزار و ۸۷ پرونده به ارزش ۱۰۷ میلیارد تومان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز به شکایت شهروندان از طریق سامانه ۱۲۴ اشاره کرد و گفت: از آغاز اجرای طرح نظارتی نوروز ۹۸، هزار و ۱۱۷ شکایت به این سامانه اعلام‌شده که از این تعداد ۸۰۹ مورد تلفنی و ۳۰۷ مورد حضوری بوده است.

شاهمرادی گفت: یک مورد از شکایت شهروندان نیز از طریق پورتال سازمان دریافت شده است که پیگیری آن به‌صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

وی درباره ضریب شکایات در حوزه کالاهای اساسی نیز گفت: در این رابطه اقلام سوپرمارکتی، مواد پروتئینی و نان به ترتیب با ۴۲، ۲۴ و ۱۵ درصد بیشترین حجم شکایات را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز گفت: در بخش خدمات نیز شرکت‌های خودرویی، رستوران‌ها و فروشگاه‌های تلفن همراه به ترتیب با ۱۸، ۱۰ و ۸ درصد بالاترین میزان شکایات را به خود تخصیص داده‌اند.

شاهمرادی تأکید کرد: پرونده واحدهای متخلف برای صدور حکم نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: از شهروندان می‌خواهیم مواردی از قبیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم اجرای تعهدات، عدم انجام خدمات پس از فروش در دوره ضمانت، قاچاق و عرضه خارج از شبکه را با سامانه ۱۲۴ که به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت دارد، در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار