فرمانده انتظامی مازندران گفت: پلیس آگاهی استان با اجرای چندین مرحله طرح عملیاتی، موفق به شناسایی و انهدام 10 باند بزرگ قاچاق کالا و ارز در استان شدند.
کد خبر: ۷۲۴۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۷ 12 March 2019

فرمانده انتظامی مازندران گفت: پلیس آگاهی استان با اجرای چندین مرحله طرح عملیاتی، موفق به شناسایی و انهدام 10 باند بزرگ قاچاق کالا و ارز در استان شدند.
سردار سید محمود میرفیضی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های ماموریتی پلیس در سال ۹۷ در راستای فرامین مقام معظم رهبری و با هدف حمایت از تولید ملی و کالا‌های ایرانی در دستور کار فرماندهی انتظامی استان، قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این امر مهم، پلیس آگاهی استان با اجرای چندین مرحله طرح عملیاتی، موفق به شناسایی و انهدام ۱۰ باند بزرگ قاچاق کالا و ارز در استان شدند.

میرفیضی با اشاره به کشف ۴۰۳ میلیارد و ۴۳ میلیون ریالی کالای قاچاق در سطح استان در ۱۱ ماه گذشته، گفت: ۱۵۳ تن برنج خارجی، ۱۷ تن گندم، ۱۲۲ هزار و ۳۱۳ قلم مواد غذایی، ۲۳۴ هزارو ۴ قلم تجهیزات دارویی قاچاق از عمده‌ترین کالا‌های قاچاق کشف شده در استان بوده است.

فرمانده انتظامی مازندران از کشف ۳۲ هزار و ۲۲۹ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در استان خبر داد و افزود: با اجرای طرح‌های انتظامی در سطح استان، ماموران موفق به کشف ۱۰۴ دستگاه کولر خارجی، یک هزار و ۸۰ قلم لوازم یدکی خودرو و یک هزار و ۳۳۷ دست البسه خارجی قاچاق شدند.

وی کشف ۲۲ هزار و ۱۷۱ عدد قرص خارجی، ۱۳۹ هزار و ۱۲۹ عدد انواع دارو‌های انسانی غیر مجاز و نیرو زا را از دیگر اقلام مکشوفه در طرح مقابله با قاچاق کالا در حوزه سلامت محور برشمرد و گفت: در طی این مدت ۱۳۵ قلم تجهیزات رایانه‌ای و ۳۰ هزار و ۲۰۰ کیلو کود شیمیایی قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.

فرمانده انتظامی مازندران، گفت: در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق فراورده‌های آبری پروری، جنگلی و منابع طبیعی استان در مجموع ۷۶۶ تن چوب جنگلی، ۶۴ هزار شاخه چلم، ۶ هزارو ۷۹۹ کیلو ذغال، ۴۱۱ کیلو انواع ماهی خاویاری، یک هزار و ۴۴۹ کیلو ماهی استخوانی، ۹۹۰ گرم خاویار، ۱۰۷ هزار و ۸۸۵ رشته دام غضروفی و فلس دار و ۸۹ دستگاه قایق موتوری از قاچاقچیان کشف شد.

میرفیضی افزود: به منظور جلوگیری از قاچاق فرآورده‌های نفتی و دخانی نیز ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان و شهرستان‌های تابعه موفق به کشف ۶۷ هزارو ۹۸۰ لیتر انواع فراورده‌های نفتی، یک میلیون و ۲۷۷ هزار نخ سیگار و ۴۱۸ بسته توتون و تنباکوی قاچاق شدند.

وی با اشاره به کاهش ورود و عرضه کالای قاچاق در استان بر لزوم توجه همگانی به موضوع قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا علاوه بر تعطیلی کارخانجات تولیدی و کارگاه‌های خدماتی منجر به افزایش بیکاری و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از تداوم اجرای طرح‌های انتظامی و مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ در استان خبر داد و گفت: ارتقاء امنیت اجتماعی، نشاط و پویایی جامعه در گرو همدلی و همراهی تمامی دستگاه‌های اجرایی، مردم و اقشار مختلف اجتماعی با نیروی انتظامی است.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار