مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: همزمان با آغاز سفرهای نوروزی، حریم راه‌های استان البرز با حضور راهداران از زباله پاکسازی می‌شود.
کد خبر: ۷۲۴۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 11 March 2019

مهرداد جهانی با اشاره به فرارسیدن ایام نوروز گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز، همزمان با سراسر کشور، با برپایی مراسم پاکسازی حریم راه‌ها، از مسافران نوروزی درخواست می‌کند، تا از ریختن زباله در جاده‌ها خودداری نموده و زباله‌های خود را در  حین سفر در داخل کیسه در داخل خودرو نگهداری نموده و با رسیدن به نزدیکترین مجتمع خدماتی بین راهی، زباله‌ها را در مخازن ویژه تخلیه نمایند.

جهانی افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز میلیون‌ها خودرو از جاده‌های استان البرز تردد می‌کنند،  برای آموزش بیشتر به مسافران، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای همزمان با سراسر کشور در روز سه‌شنبه 21 اسفند  این مراسم را در آزادراه تهران- کرج  و با حضور مسئولان، اصحاب رسانه و راهداران برگزار می‌کند. 

وی با بیان اینکه پرتاب زباله به اطراف جاده یکی از عادات و رفتارهای ناپسند برخی مسافران خودروهاست افزود: این کار علاوه بر آنکه می‌تواند باعث اختلال در زوایه دید رانندگان دیگر و بروز تصادف شود، منظره اطراف جاده‌ها را نیز زشت و ناپسند می‌کند.

شایان ذکر است، سالانه چندین تن زباله که عموماً غیر قابل بازیافت هستند توسط مسافران در جاده‌ها پرتاب می‌شود که تاثیر زیادی در تخریب محیط زیست و بد منظر کردن جاده‌ها دارد.

گفتنی است در ایام نوروز سال 97، حدود 35 میلیون تردد در راه‌های استان البرز انجام شد.

برچسب ها: راهداری ، نوروز ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار