این احتمال وجود دارد پست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در نوروز تغییراتی داشته باشد
کد خبر: ۷۲۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲ 11 March 2019

با تغییرات اساسنامه کمیته ملی المپیک زمزمه‌های تغییر دبیرکل نیز به گوش رسید. این اساسنامه دی‌ماه در هیات اجرایی و مجمع عمومی کمیته ملی المپیک به تصویب رسید و به کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نیز ارسال شد.

مهمترین تغییر اساسنامه مربوط به انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار از سوی رئیس و تصویب هیات اجرایی بود که به نظر می‌رسد IOC هیچ مشکلی با این بند اساسنامه نداشته و اساسنامه مورد تایید قرار بگیرد. با تایید اساسنامه از سوی IOC، تصویب آن از سوی دولت مطرح خواهد شد. کمیته بین المللی المپیک هم به طور شفاهی با اساسنامه ایران موافقت کرده و کمیته منتظر تایید کتبی است اما به نظر می رسد پروسه تغییرات در کمیته ملی المپیک آغاز شده و در جریان است.

*غیبت طولانی آقای دبیرکل

با وجود اینکه اساسنامه 29 بهمن ماه به IOC ارسال شده اما هنوز تغییراتی در پست دبیرکلی ایجاد نشده است. از زمانی که موضع تغییر اساسنامه کمیته ملی المپیک در دستور کار قرار گرفت، گمانه زنی ها آغاز شد و بحث تغییر دبیرکل کمیته یکی از مباحث داغ بود که بارها و بارها از سوی رسانه ها و افراد خاصص به آن پرداخته شد و می شود و در همین رابطه نام های زیادی نیز مطرح شده اما هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است.

شایعات تغییرات دبیر کل در حالی مطرح شده که دبیرکل فعلی به دلیل همان مشکلات قبلی که بارها و بارها برای وی مشکل ساز شده، چندین روز است که در محل کار خود و کمیته ملی المپیک حاضر نشده و غیبت دارد. آقای دبیرکل حت در مراسم اهدای مدال به موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک که روز گذشته با حضور وزیر ورزش و حضور گسترده مسئولان و قهرمانان برگزار شد، غایب بود و همین غیبت شائبه های فراوانی را بوجود آورد.

همین نکته سبب شده تا رئیس کمیته ملی المپیک برای انتخاب دبیرکل جدید بیشتر از این تعلل نکند و آن را در دستور کار قرار دهد. دبیرکلی که ظاهرا آقای رئیس درباره وی به اجماع رسیده و پرونده وی روی میز آقای رئیس قرار دارد تا بزودی از آن رونمایی شود.

*گزینه ها در لیست انتظار

برای انتخاب دبیرکل جدید در چند وقت اخیر نامهای مختلفی مطرح شده استو نصرالله سجادی مشاور عالی و مورد وثوق صالحی امیری گزینه ای بود که خیلی ها نام او را به عنوان دبیرکل آتی مطرح می کردند به ویژه اینکه سرپرستی کاروان ایران در المپیک 2018 را نیز بر عهده دارد اما بواسطه اینکه تصمیم گرفته شده سجادی بیشتر روی کار و المپیک تمرکز داشته باشد، نامش از میان گزینه ها خارج شد.

محمدصادق فرجی رئیس سابق فدراسیون کاراته نیز یکی از گزینه ها به شمار می رفت که بعد از جدایی اجباری از فدراسیون کاراته بواسطه قانون بازنشستگی به دنبال بازگشت دوباره به عرصه ورزش بود اما به رغم تلاش های فراوان فرجی نتوانست نامه بازگشت به کار خود را بگیرد و بدین ترتیب از فهرست خارج شد.

مهدی علی نژاد رئییس فدراسیون ووشو مهمترین گزینه برای پست دبیرکلی کمیته محسوب می شد به ویژه اینکه حمایت وزارت ورزش را پشت سر خود داشت اما علی نژاد که در پست کمیته بین الملل نیز حضور دارد اخیرا در انتخابات ووشو شرکت کرد تا برای 4 سال دیگر در این فدراسیون حضور داشته باشد و ثابت شود که او نیز از لیست گزینه ها خارج شده.

با وجود اینکه شایعاتی درباره گزینه‌های مختلف شنیده می‌شد اما سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک هنوز گزینه خود را برای دبیرکلی معرفی نکرده هر چند شایعات به گوش رسیده حاکی از این است که علیزاده یکی از گزینه‌های جدی برای دبیرکلی است.

محمدحسین علیزاده سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی 2018 در پالمبانگ را برعهده داشت و شنیده‌ها حاکی از این است در تعطیلات نوروز تغییرات دبیرکل استارت خواهد خورد.

علیزاده دکترای تربیت‌بدنی و علوم ورزشی از دانشگاه منچستر دارد. وی آذرماه 96 به عنوان مدیرکل جدید تربیت بدنی وزارت علوم انتخاب شد.

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار