امام جمعه موقت میبد با اشاره به اینکه اصناف و بازاریان چشم و چراغ یک شهرو باعث رونق آن شهر و کشور هستند ،گفت : اصناف و بازاریان یکی از گروه های پیشتاز و همراه با نظام و انقلاب از شروع نهضت امام (ره) بوده و هستند.
کد خبر: ۷۲۳۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ 09 March 2019

حجت الاسلام علیرضا حسنی روز جمعه در مراسم اهدای بسته های حمایتی برای نیازمندان توسط اصناف میبد افزود: در هر دوره و زمانی یک سری انسان های محروم مانند بیماران ، بی سرپرستان و از کارافتادگان در جامعه بوده و هستند و خدا رزق و روزی آنها را در اموال اغنیا قرار داده است.
وی تصریح کرد: گاهی این اموال به شکل وجوهات شرعی مانند خمس و سهم امام به سادات محروم پرداخت می شود و گاهی نیز به شکل زکات واجب به محرومان عام و غیرسید در جامعه تعلق می گیرد.
امام جمعه میبد در ادامه با تشکر ازاصناف میبد یکی از بهترین کارها را رسیدگی به مردم عنوان کرد که باید با هدف شناسایی نیازمندان واقعی که اهل دست دراز کردن نیستند و با آبرومندی زندگی می کنند انجام شود.
رئیس سازمان بسیج اصناف یزد نیز گفت: سال گذشته یک هزار حواله پوشاک 70 هزار تومانی توسط صنف زرگر در مرکز استان بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع شد امسال نیز در آستانه سال جدید تلاش می شود این حواله با افزایش مبلغ حدود یک صد هزارتومان توزیع شود.
سرهنگ اصغر سلمانی افزود : طرح «هر کاسب یک دانش آموز» نیز در آستانه سال تحصیلی امسال اجرا شد که طی آن در مرکز استان و چند شهرستان 2 هزار و 500 بسته لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت تهیه و توسط بسیج دانش آموزی بین آنها توزیع شد.
وی با ارج نهادن گردهمایی ها برای انجام امور خیر یادآور شد: باید این امور خیر را به دست بچه ها که نسل آینده جامعه هستند نیز انجام داد .
رئیس سازمان بسیج اصناف یزد تصریح کرد: برای هم پوشانی امور خیر و رسیدن بسته های حمایتی به کسانی که واقعا به آن نیاز دارند استفاده از کد ملی و با استفاده از نرم افزارها و سامانه الکترونیکی می تواند روش مناسبی باشد.
وی خاطرنشان کرد : هفت گام بیانیه دوم می تواند سرخط فعالیت ها درحوزه های گوناگون باشد.
رییس اداره صنعت معدن و تجارت میبد هم در این مراسم عنایت داشتن به اصناف را ضروری شمرد و در ادامه به اجرای طرح هایی که توسط اصناف میبد به نیازمندان جامعه کمک می شود اشاره کرد.
حجت الله خلیلی افزود : بسته های حمایتی در قالب 40 بسته برای اهدا به 40 خانواده نیازمند که برای دهه فجر در نظر گرفته شده بود امروز با افزایش یکصد کارت هدیه 100 هزار تومانی به خانواده های نیازمندان اهدا می شود.
شهرستان میبد 22 اتحادیه صنفی دارد که سه هزار و 600 واحد صنفی را در بر می گیرد.
این شهرستان بعد از مرکز استان بیشترین واحد صنفی را دارد.
مرکز شهرستان 104هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار