فرماندار شهرستان طالقان علت انفجار لوله گاز در این شهرستان را ریزش کوه خواند و گفت: باتوجه به قطع شدن گاز و برودت هوا گاز رسانی موقت برای مناطق مسکونی وصل کنیم.
کد خبر: ۷۲۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 06 March 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ نیمه شب گذشته صدای انفجار مهیبی در شهرستان طالقان شنیده شد که ترس و نگرانی بسیاری از  مردم آن منطقه را در پی داشت.

جواد صادقلو فرماندار شهرستان طالقان در همین رابطه گفت: صدای انفجار در پی ریزش کوه در این شهرستان بود.

فرماندار شهرستان طالقان با اشاره به اینکه رانش کوه منجر به شکاف جدول و سنگ ها ورودی شده است، افزود: این حادثه منجر به قطع شدن گاز منطقه شد که بلافاصله اکیپ های اداره گاز به منطقه اعزام شدند. 

این مسؤول با بیان اینکه ریزش سنگ تا انفجار لوله گاز در فاصله 10 دقیقه‌ای رخ داد، یادآور شد: مدیریت شرایط و حضور نیروهای ستاد بحران اجازه ورود مردم به صحنه حادثه را با هدف حفظ امنیت آنان نداد.

صادقلو با بیان این مطلب که این انفجار خسارتی را به همراه نداشت، توضیح داد : حادثه فوق در 500 متری میدان شهید فلاحی در ورودی شهر طالقان رخ داده است که به هیچ خودرویی آسیب نرسیده همچنین در قسمتی که انفجار صورت گرفته ساخت و سازی وجود ندارد. 

وی در ادامه خطاب به نانوایی‌های سطح شهر که دوگانه سوز هستند، گفت: انتظار می رود این نانوایی‌ها پخت بیشتری داشته باشند تا در طول روز با کمبود نان مواجه نشویم.

لازم به ذکر است، این منطقه مذکور طی سنوات گذشته نیز دچار رانش شده است و در دهه 80 رانش کوه در این قسمت از کوه اتفاق افتاد. همچنین حادثه کنونی به واسطه بارندگی، آب شدن برف‌ها و نبود زهکش، خاک رس اتفاق افتاده و سنگ‌ها دچار لغزش شدند که در نهایت انفجار لوله گاز و قطعی آن‌ را به دنبال داشت.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار