لطفا باری بر دوش نباشید!
گرانی این روزها، کاهش قدرت خرید و فشار اقتصادی در کشور، چیزی نیست که کسی از آن بی خبر باشد یا بتواند به قولی از آن قِسِر در برود که این امر به تحمل فشار مضاعف و آسیب به قشر کارگر و ضعیف جامعه بیش از دیگر اقشار جامعه منجر شده است.
کد خبر: ۷۲۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 05 March 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ در شرایط سخت این روزها، ایام پایانی سال و خریدهای نوروزی، پرسنل آب و خاک شهرداری فردیس خبر داده اند که حتی حقوق بهمن ماهشان را دریافت نکرده و به آنها اعلام شده به دلیل عدم تصویب لایحه اصلاح متمم بودجه از سوی شورای اسلامی شهر، شهرداری نه تنها حقوق بهمن ماه بلکه حقوق اسفند، عیدی، پاداش و غیره را هم نمی تواند به آنها پرداخت کند.

در پی این خبر وضعیت را از یکی از اعضای شورای اسلامی و شهردار فردیس جویا شدیم؛

رضا اسماعیلی ذبیحی در پاسخ به این سؤال که مشکل عدم واریز حقوق کارکنان بخش آب و خاک شهرداری چیست؟ اظهار داشت: اعتبار لازم برای پرداخت حقوق در بودجه 97 دیده شده و نباید مشکلی برای پرداخت ها باشد. در صورتی هم که پیش بینی شهرداری در محاسبه ارقام، در لایحه سال گذشته با هزینه ها همخوانی نداشته، شهرداری تا برج 9 فرصت داشته که جابجایی بودجه را از حوزه عمران که اقدام خاصی در آن صورت نگرفته، طی لایحه ای از شورا تقاضا کند.

عضو شورای اسلامی شهر فردیس با تأکید بر اینکه شهرداری نباید از عدم پرداخت حقوق کارگران به عنوان اهرم فشاری برای کسب موافقت شورا برای اصلاح متمم بودجه استفاده کند، گفت: این مورد موضوعی جداگانه است و نباید ضعف مدیریتی شهرداری، فشاری بر قشر کارگر وارد کند. هزینه کرد اضافی و انحراف از ارقام پیش بینی شده در لایحه بودجه، موجب شده شهرداری اصلاح متمم را به شورا ارائه کند و عدم پرداخت حقوق کارگران را به عنوان ابزاری برای تحت فشار قرار دادن شورا برای تصویب لایحه اصلاح متمم بودجه استفاده کند که این لایحه مورد موافقت شورا واقع نشده است.

ذبیحی با بیان اینکه شورا همکاری لازم برای پرداخت حقوق پرسنل زحمتکش شهرداری را دارد، گفت: شهرداری می تواند رقم مورد نیاز برای واریز  حقوق کارگران را در قالب لایحه ای جداگانه از اصلاح متمم بودجه، از شورا تقاضا کند که تاکنون این امر انجام نشده است.

اظهارنظر شهردار فردیس نیز در این خصوص قابل تأمل است؛

شهردار فردیس با تأیید صحت این مطلب که کارکنان حوزه آب و خاک از بهمن ماه حقوق نگرفته اند؛ گفت: متأسفانه تا شورای اسلامی شهر لایحه اصلاح متمم بودجه را مصوب نکند، نمی توانیم حقوق این افراد را پرداخت کنیم.

منوچهر غفاری  در پاسخ به این سؤال که آیا حقوق کارگران، دستاویزی برای وادار کردن شورا به تصویب اصلاح متمم بودجه نیست؟! اظهار داشت: زحمات کارکنان زحمتکش شهرداری که همواره در شرایط سخت همراه ما بودند، شایسته تقدیر است و بازیچه نیست تا مورد دستاویز و ابزاری برای امتیاز گرفتن قرار گیرد. از سوی دیگر محاسبات شهرداری در لایحه اصلاح متمم بودجه، بر اساس معیارهای محاسباتی قانونی صورت گرفته که حقوق کارگران، یکی از موارد این لایحه است.

وی با بیان اینکه رقم پیش بینی شده برای پرداخت حقوق کارگران در لایحه بودجه 97، براساس حقوق و مزایای 96 پیش بینی شده بود که با توجه به اعلام وزارت کار مبنی بر افزایش حقوق کارگران در سال جاری، حقوق ها بر اساس رقم افزایشی پرداخت شده و کسری بودجه ایجاد شده را بر اساس ضوابط، در لایحه اصلاح متمم بودجه پیش بینی کردیم.

شهردار فردیس گفت: متأسفانه لایحه اصلاح متمم بودجه پس از چند هفته بررسی در شورای اسلامی، بدون هیچ دلیل منطقی رد شد. در حالیکه با این رویه این سؤال به ذهن می رسدکه  اگر این لایحه به طور کلی مورد قبول اعضای محترم شورا نبود، چرا برای بررسی آن، چند جلسه وقت گذاشته شد که در این صورت شورا می توانست حداقل بندهای مورد قبول و واجب، از جمله بند مربوط به پرداخت حقوق کارگران را تصویب کند. اما متأسفانه کل این لایحه رد شد و در حال حاضر امکان پرداخت حقوق به کارگران را نداریم.

و سخنی با مدیران شهری!

به پَسِ پرده کاری نداریم. به اختلافات و کشمکش هایتان فکر نمی کنیم. وظیفه شما رسیدگی به امور مردم است که با پرداختن به حواشی از آن واماندید! حداقل از کارگرانی که بار شهر را به دوش می کشند، حمایت کنید. لطفا اگر یاری برای شهر نیستید؛ باری بر دوش مردم و قشر ضعیف کارگران این شهر نباشید!

مهدی مزریی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار