مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به اهمیت نظارت بر کیفیت ارائه خدمات به مسافران نوروزی، از استقرار قاضی تعزیرات در محور کرج - چالوس خبر داد.
کد خبر: ۷۲۱۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 03 March 2019

فخرالدین صابری با اشاره به موضوعات طرح‌شده و اتخاذ تصمیمات در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان البرز، اظهار کرد: در بحث امنیت تفرجگاه‌های بزرگ و کوچک استان، کنترل‌های لازم از سوی نیروی انتظامی اعمال خواهد شد و مردم می‌توانند با خیال راحت تعطیلات نوروز را سپری کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت رسیدگی به وضعیت خیابان‌ها و معابر و مناسب‌سازی چهره شهرهای استان برای استقبال از مسافران نوروزی، گفت: در کنار رسیدگی به این موارد، تمامی عملیات‌های عمرانی، اجرایی و دیگر موارد در سطح استان تا پایان ایام نوروز تعطیل می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری البرز با اشاره به اهمیت کنترل ارائه خدمات برای مسافران در راه‌های مواصلاتی استان، گفت: ۲۰۰ نیروی راهدار و ۱۲۰ دستگاه خودرو بدین منظور پیش‌بینی‌شده است، در کنار آن ۱۳ راهدارخانه در قالب استقرار پنج کمپ در آزادراه کرج به سمت قزوین و سه کمپ در محور کرج - چالوس آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

صابری اشاره کرد: در ۵۰ نقطه استان البرز آمبولانس‌ها به‌صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی هستند، در کنار این مهم آمادگی و استقرار اورژانس هوایی در محورهای مواصلاتی استان البرز نیز پیش‌بینی‌شده است.

تجهیز ۲۱ کلاس درس در البرز برای مهمانان نوروزی

وی با تأکید بر اینکه کمپین «نه به تصادفات جاده‌ای» در روزهای تعطیل عید ۹۸ فعال خواهد شد، افزود: تمامی داروخانه‌های جمعیت هلال‌احمر در تعطیلات نوروزی آماده خدمت‌رسانی به مردم هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز با اشاره به استقرار ستادهای ویژه اسکان مسافران نوروزی، بیان کرد: در این قالب شش ستاد پذیرش اسکان در قالب چهار مرکز پذیرش در شهرستان‌ها و دو ستاد برای شهرستان کرج منظور شده است.

صابری تأکید کرد: پانزده مسجد و نمازخانه بین‌راهی همراه با برپایی خیمه‌های نماز در محورهای مواصلاتی استان البرز آماده خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند، رستوران‌داران نیز حق گذاشتن شرط برای استفاده مسافران از نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی مستقر در رستوران خود را ندارند.

وی در خصوص استفاده از فضاهای آموزشی برای اسکان مسافران نوروزی، گفت: تعداد ۲۱ مدرسه با ۱۶۰ کلاس پذیرای مسافران در تعطیلات نوروز ۹۸ است که از این تعداد سهم شهرستان اشتهارد یک مدرسه، شهرستان ساوجبلاغ دو مدرسه و ۱۵ اتاق، سهم شهرستان طالقان چهار مدرسه و ۳۰ کلاس است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز توضیح داد: شهرستان نظرآباد با دو مدرسه و  شهر آسارا نیز با مراکز آموزشی نسا، شهید عباسپور و شهدای چالوس در محور کرج - چالوس نیز برای حضور مسافران نوروزی آماده‌سازی می‌شوند.

صابری در ادامه بیان کرد: با توجه به اتفاقات اخیری که در خصوص قیمت مواد پروتئینی رخ‌داده است نظارت بر قیمت‌ها در بازار با دقت و حساسیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: بازدید و نظارت از مراکز خدماتی توسط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در طول ایام نوروز، در روزهای تعطیل با ۱۰ اکیپ و در روزهای غیر تعطیل با ۵۰ اکیپ انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز از استقرار یک نفر قاضی تعزیرات حکومتی به‌صورت ثابت در محور کرج - چالوس در تعطیلات نوروزی سال آتی خبر داد و گفت: اقدام به‌منظور ارزیابی و نظارت هرچه بیشتر بر کیفیت ارائه خدمات به مسافران نوروزی دنبال شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار