به سراغ فروشنده های چرخ خیاطی شهر رفتم که متاسفانه آن ها هم حاضر به فروش قسطی و یا موعدی نشدند که نهایتا مجبور شدم به شیراز بروم و یک فروشنده حاضر شد با گرو گذاشتن طلاهایم تعدادی چرخ خیاطی و دیگر ملزومات را به من بدهد تا کارگاه خیاطی ام را توسعه دهم.
کد خبر: ۷۲۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۳ 03 March 2019
به طور معمول حضور بانوان در فعالیت های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی به چشم می آید و روزانه اخبار آنان در رسانه ها منتشر می شود اما هستند بانوانی که وارد فعالیت های اقتصادی می شوند و اتفاقا موفقیت های چشمگیری هم از خود نشان می دهند ام چندان در رسانه ها و محافل از آنان سخنی به میان نمی آید.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، خانم سادات یکی از زنان کهگیلویه و بویراحمدی است که وارد بازار کار شده است و با جدیت تمام به کارگاه اقتصادی خود سال به سال توسعه می دهد و از طریق آن هم برای خود و خانواده اش کسب درآمد می کند و هم تاکنون توانسته است 25 نفر از بانوان را در کارگاه خود مشغول کند و البته سالانه بذل و بخشش های خیرخواهانه ای هم داشته باشد.
 
کارآفرینی که هم مادر و همسر خوبی است و هم خیر همیشگی + تصاویر
خانم سادات یک خیاط است که از سال 83 کار خود را به صورت انفرادی و با یک چرخ خیاطی آغاز کرده است اما اکنون دارای دو کارگاه خیاطی در شهر یاسوج و روستای گردشگری نره گاه است که 25 خیاط برای وی در دوشیفت کار می کنند.
خانم سادات می گوید : پس از چند سال خیاطی انفرادی تصمیم به توسعه کار گرفتم و به سراغ بانک ها برای استفاده از تسهیلات رفتم اما با موانع زیادی روبرو شدم! نهایتا توانستم 5 میلیون تومان وام بگیرم و با 1 میلیون پس اندازی که داشتم دو چرخ جدید خریدم و شروع به توسعه کار کردم.
این کارآفرین می گوید من مصمم بودم علیرغم فشارهای زیادی که متحمل می شدم کار خود را توسعه دهم بنابر این باز هم به سراغ بانک ها رفتم که آنها از من سپرده می خواستند و خیلی اذیت می کردند . به سراغ فروشنده های چرخ خیاطی شهر رفتم که متاسفانه آن ها هم حاضر به فروش قسطی و یا موعدی نشدند که نهایتا مجبور شدم به شیراز بروم و یک فروشنده حاضر شد با گرو گذاشتن طلاهایم تعدادی چرخ خیاطی و دیگر ملزومات را به من بدهد تا کارگاه خیاطی ام را توسعه دهم. قرار بر این بود که پول چرخ های خیاطی را یک ماهه بپردازم تا طلاهایم را تحویل بگیرم . بنابراین پیگیر پرونده وام 18 میلیونی شدم  اما آنقدر اذیت می شدم که گاهی با گریه از بانک خارج می شدم ! نهایتا وام را گرفتم و پول فروشنده چرخ های خیاطی را پرداختم و طلاهایم را پس گرفتم.
 
کارآفرینی که هم مادر و همسر خوبی است و هم خیر همیشگی + تصاویر
 
 اکنون کار خانم سادات رونق گرفته است و به قول خودش ارزش این همه سختی کشیدن را داشته است چرا که حالا هم خود دارای درآمد خوبی است و هم تعدادی از بانوان که برخی از آنان به شدت نیازمند درآمد این شغل هستند را به کار گرفته است و البته به صورت سالانه تعدادی لباس به عنوان هدیه و به عنوان یک خیر به دانش آموزان بی بضاعت می دهد.
این بانوی کارآفرین می گوید هر سال در فصل آغاز مدارس که کارگاه من تعدادی از البسه مدارس را تولید می کند بیش از 50 دست لباس به دانش آموزان بی بضاعت هدیه می دهم و امسال  هم توانستم این تعداد را به 215 دست لباس افزایش دهم .
 
کارآفرینی که هم مادر و همسر خوبی است و هم خیر همیشگی + تصاویر
 
این بانوی خیر در ادامه در خصوص تاثیر کار بر زندگی خود ، همسر و فرزندانش می گوید : ابتدا بسیار سخت می گذشت در سال های اول خانه و کارگاه واقع در روستای نره گاه یکی بود و بسیار زندگی سخت و طاقت فرسایی داشتیم اما خوشبختانه همسرم نهایت همکاری و کمک را با من داشت . فرزندانم هم که درس می خوانند سعی می کنیم کمترین لطمه ای به تحصیل آنان وارد نشود و خدا را شکر اکنون دو دخترم در تحصیل خود بسیار موفق هستند.
خانم سادات می گوید با همه کارگرانم روابط خواهرانه داریم و بسیار به همدیگر کمک می کنیم . در کار زیاد به آن ها سخت نمی گیرم و حتی سعی می کنم که شرایطی بوجود بیاورم که آن ها بتوانند برخی سفارشات خارج از چهارچوب کارگاه را که می گیرند با استفاده از امکانات کارگاه انجام دهند و هیچگونه هزینه ای هم از آنان نمی گیرم. ( موارد گفته شده توسط خیاطان حاضر در کارگاه تایید کامل می شد)
 
کارآفرینی که هم مادر و همسر خوبی است و هم خیر همیشگی + تصاویر
 
این بانوی کارآفرین البته از تلاش ها و همکاری های محمود باقری رئیس و خانم راد معاون اداره کل گردشگری استان بسیار راضی بود ضمن اینکه از عدم همکاری بانک کارآفرینی امید که در پرداخت تسهیلات معرفی شده از طرف میراث فرهنگی کارشکنی کرده اند به شدت انتقاد داشت. 
خانم سادات معتقد است بانک ها نمی توانند و یا نمی خواهند بین کارآفرینان واقعی که تسهیلات را در جهت توسعه و اشتغال استفاده می کنند با کسانی که با استفاده از پرونده سازی های صوری تسهیلات را گرفته و در جای دیگر استفاده می کنند تفکیک قائل شوند.
وی همچنین در جدیدترین اقدام خود در جهت کمک به کسانی که در کارگاهش مشغول هستند سعی دارد با استفاده از پروانه کار خود مبالغی وام برای آنان تهیه کند تا بتوانند به برخی مشکلات زندگی خود سر و سامان دهند.
 
کارآفرینی که هم مادر و همسر خوبی است و هم خیر همیشگی + تصاویر
خانم سادات از برخی ناهماهنگی ها در اتحادیه خیاطان هم می گوید و اعتقاد دارد که برخی از افراد اگر توانایی آن را داشتند تاکنون وی و کارگاهش را جمع و جور می کردند! اما به باور خودش عدم اتکا به بازار زد و بندی که وجود دارد و تکیه بر بازار واقعی و حتی خارج از استان توانسته است خود و کارگاه هایش را سرپا نگه دارد . او می گوید از شهرهای مختلف در استان های همجوار سفارش دارد و همین بازار پر رونق باعث شده است که برخی رقابت های منفی و تنگ نظرانه در صنف خود نتواند مانع پیشرفت وی شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، لازم به توضیح است که خانم سادات از برخی موارد به عنوان تخلفات در میان برخی خیاطان صاحب نفوذ در صنف خیاطان و اتحادیه آن وجود دارد ، پرده برداشت که تابناک کهگیلویه و بویراحمد از مسئولین مرتبط می خواهد ضمن شنیدن سخنان و اسناد خانم سادات در جهت برخورد با تخلفات احتمالی اقدام لازم را بعمل آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار