مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز اعلام کرد: برای 85 درصد از اراضی ملی این استان که 350 هزار و816 هکتار می باشد، سند ثبتی صادر شده است.
کد خبر: ۷۲۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 02 March 2019

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به شکرانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی از طریق راه اندازی میز خدمت در مصلی امام خمینی (ره) کرج پاسخگوی مراجعات مردمی شد.
حامد فرضی در حاشیه پاسخگویی به مراجعات مردمی به میز خدمت در مصلی کرج اظهار داشت: فعال شدن میز خدمت در مصلی نماز جمعه در واقع بیانگر توجه ویژه استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و همچنین پاسخگویی مسئولان دستگاه های اجرایی مختلف به درخواست ها و مطالبات مردمی است.
فرضی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی با رهبری معمار کبیر انقلاب را برقراری ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین مردم و مسئولان ذکر کرد.
وی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته شاهد رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه های مختلف بوده و هستیم، یادآور شد: این رشد در عرصه های مختلف از جمله حراست از منابع طبیعی و اجرای پروزه های آبخیزداری برای همه افراد جامعه محسوس است.
وی بیان داشت: باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم و برای استحکام و استمرار آن با بصیرت و وحدت گام برداریم.
وی تصریح کرد: امروز اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز در میز خدمت مصلی امام خمینی (ره) کرج مستقر شده است تا به درخواست های شهروندان در حوزه فعالیت کاری این مجموعه پاسخ دهد.
وی اضافه کرد: راه اندازی میز خدمت در دستگاه های اجرایی توانسته نقش موثری در تکریم مراجعه کنندگان و پاسخگویی سریع به درخواست های آنها داشته باشد.
فرضی در ادامه این گفت و گو به توزیع 500 هزار نهال رایگان به مناسبت هفته منابع طبیعی در البرز پرداخت و عنوان کرد: از 15 اسفند ماه در مصلاهای نماز جمعه و بعضی از نقاط تعیین شده ، نهال رایگان در اختیار مردم استان قرار می گیرد.
وی گفت: اکنون این حرکت فرهنگی – آموزشی به منظور افزایش سرانه جنگل و فضای سبز استان، ترویج و اشاعه فرهنگ منابع طبیعی و جنگلکاری، کاهش آلاینده­ های هوا و حفاظت از آب و خاک در نهالستان بزرگ کرج در حال اجراست.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان اینکه تا کنون 10 هزار هکتار از عرصه های بیابانی این استان درختکاری شده است، افزود: درصورت تامین اعتبار، طرح های بیابان زدایی در استان توسعه می یابد.
فرضی یادآورشد: توسعه طرح های آبخیزداری، تقویت سفره های زیر زمینی، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی و افزایش عمر مفید سدهای کرج و طالقان از برنامه های اصلی این اداره کل است.
وی خاطرنشان کرد: به دستور مقام معظم رهبری 200 میلیون دلار اعتبار از صندوق ذخیره ارزی برای اجرای طرح های منابع طبیعی کشور اختصاص یافته که در 40 سال گذشته بی سابقه است.
وی بیان داشت: البرز 25 هزار همیار طبیعت نیز دارد.
در بین نمازگزاران کرجی نهال های رایگان توزیع شد و از علاقمندان برای مشارکت در طرح همیار طبیعت نیز نام نویسی شد.
استان البرز حدود 430 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار