امام جمعه کرج به تناقض گویی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در برجام علی رغم فرموده های رهبری و دلسوزان نظام کشور را معطل کردند، اقتصاد را به این روز انداختند و همچنان این مسیر کج را ادامه می دهند.
کد خبر: ۷۲۰۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸ 02 March 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ امام جمعه کرج در خطبه های نماز جمعه کرج با اشاره به ایراداتی که شورای نگهبان به لوایح چهارگانه وارد کرده است، گفت: رهبری درباره پیوستن به این کنوانسیون ها مکررا فرمودند جایز نیست و قبول ندارند اما بر طی شدن مسیر قانونی آن تاکید کردند. 
 حجت الاسلام حسینی همدانی افزود: اینکه رهبری مخالفت نمی‌کنند تا بررسی شود با اینکه بگویند قبول دارم، بسیار متفاوت است، همچنین مجمع تشخیص مصلحت نظام باید بدون تحت فشار قرار گرفتن به کارش بپردازد زیرا با توجه به اینکه لایحه FATF در حال بررسی در مجمع است، برخی نمی‌گذارند مجمع کارش را انجام دهد و خلاف واقع مطالبی را می‌ گویند. 
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید پاسخگو بوده و تضمین دهند که پس از تصویب این لوایح چه اتفاقی خواهد افتاد؟، اظهار داشت: اگر ضمانت آقایان مانند تضمین برجام باشد مصیبتی دوچندان خواهد بود زیرا پیش از این وزیر امور خارجه نیز در مجلس اعلام کرد که با پذیرش این لوایح مشکلات اقتصادی کشور حل نمی‌ شود. 
 خطیب جمعه کرج با طرح این مسئله که برخی مدعی می شوند عدم تصویب این لوایح خود تحریمی است، تصریح کرد: رئیس‌ جمهور نیز مدعی شده است اگر خواسته‌ های FATF پذیرفته بشود مشکلات بانکی حل می‌ شود و در صورت عدم پذیرش مثل دیوار کشیدن دور مرزها است. 
 وی با تاکید بر اینکه وقتی تضمینی وجود ندارد آقایان چه اصراری به پذیرفتن لوایح چهارگانه دارند، افزود: سالها ایران بدون FATF معاملات بانکی را انجام می داد پس به مردم نشانه غلط ندهید، زیرا دبیر اجرایی FATF نیز در گفتگو با BBC گفته است تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه وجود ندارد. 
 امام جمعه کرج در خاتمه با ابراز تاسف از ترس مدیران از غرب، خاطر نشان داشت: مدیری که به فکر پر کردن جیب خود است باید عوض شده و به جای آن مدیر جهادی و انقلابی به کار گرفته شود و لازم است بگویم آقایان به گونه ای سخن نگویند که دشمنان تصور کنند اگر بیشتر فشار بیاورند به اهداف خود خواهند رسید. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار