رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ویلای فرزند وزیر سابق در لواسان تخریب می‌شود/روایت ظریف از بودجه نظامی ایران/مظفر: «پالرمو» در جلسه شنبه مجمع به جمع‌بندی نمی‌رسد/عباس عبدی: صدا و سیما مرجع خبری مردم نیست و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۲۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۵ 28 February 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
ویلای فرزند وزیر سابق در لواسان تخریب می‌شود

علی حیدریان شهردار لواسان گفت: حکم تخریب ملک ویلایی غیرمجاز دختر یکی از وزیران سابق صادر، قطعی و هفته آینده اجرا خواهد شد. در خصوص یکی دیگر از ویلا‌های پر حاشیه این شهر منتسب به یکی از اطرافیان خانم نماینده مجلس شورای اسلامی، این ملک در کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم جریمه گرفته و آن را نیز پرداخت کرده است، لذا ویلای مذکور تخریب نمی‌شود.

سبزی پلو با ماهیِ شب عید برای بی‌خانمان‌ها

رئیس سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران از فعالیت ۲۴ ساعته گرمخانه‌های پایتخت در ایام نوروز خبر داد و گفت: در این ایام برنامه‌ی خانه‌تکانی گرمخانه‌ها و اجرا و سبزی پلو با ماهی شب عید بین افراد بی‌خانمان و معتاد توزیع خواهد شد. محمدی: کارشناسان معتقدند زمان تبدیل شدن یک معتاد به کارتن خواب پنج سال است، ما در این پنج سال کجا هستیم؟ چرا پیشگیری‌های لازم را در این زمینه انجام نمی‌دهیم؟ در شب‌های زمستان بیش از ۲۰۰۰ بی‌خانمان را در ۱۹ گرمخانه ساماندهی کردیم و دنبال توسعه خدمات و استانداردسازی هستیم، اما اینکه شهرداری وظایف بیشتری برعهده بگیرد درست نیست.

بیشتر وزرای فیکس دولت روحانی استقلالی اند!

فتح الله زاده مدیرعامل سابق استقلال گفت: استقلال مقابل ذوب آهن چهره جدیدی از خودش به نمایش گذاشت. اگر دست‌های پشت پرده به تیم ضربه نزنند، استقلال مدعی جدی قهرمانی آسیاست؛ ما افرادی را داریم که فقط تا وقتی خودشان هستند، دلشان می‌خواهد استقلال موفق باشد و بس. همه وزرای دولت برایم عزیز هستند. اما در پاسخ به این شایعه که می‌گویند خیلی از اعضای هیئت دولت پرسپولیسی هستند، باید بگویم بیشتر وزرای فیکس آقای دکتر روحانی، استقلالی اند. روح ناصر خان حجازی از حکمی که آقای تاج به دخترش در تیم‌های ملی بانوان داد شاد شد؛ از تاج خواهش می‌کنم آتیلا را هم در یکی از تیم‌های ملی پایه مشغول کند؛ سال ۹۱ با امیرقلعه نویی که دوباره سرمربی استقلال شده بود، در مورد او حرف زدم و امیر هم قبول کرده بود آتیلا دستیارش شود، ولی عده‌ای جو رامتشنج کردند و پسر ناصرخان هم ترجیح داد نیاید. / خبرورزشی

خطر یخ‌زدگی در جاده چالوس و سرگردانی مسافران

در حالی که پس از بارش برف امروز اعلام شد که جاده چالوس بازگشایی شده، اما ترافیک شدید در حدفاصل کندوان به گچسر و معطلی پنج ساعته، مسافران را سرگردان کرده است. یکی از این مسافران در تماس با ایسنا از بی‌بنزینی و نبود پلیس در جاده چالوس گلایه کرده و نسبت به احتمال ریزش بهمن، یخ‌زدگی و بحران هشدار داده است. او می‌گوید مسافران از ترس ریزش بهمن ماشین‌های خود را ترک کرده و پیاده در برف به سمت پناهگاه در حرکتند. این مسافر همچنین از بی پاسخ ماندن تماس‌هایش با اداره راه و سامانه تلفنی ١٢٠ گلایه کرد و گفت: به بیش از صد تماس او جوابی داده نشده است.

اظهارات شرم‌آور ترامپ افشا شد؛ شنود سخنان رئیس جمهور آمریکا

وکیل سابق «دونالد ترامپ» در اظهاراتی جنجالی و کم‌سابقه جزئیات تازه‌ای را از پشت پرده‌های ستاد انتخاباتی ترامپ، ویژگی‌های شخصیتی او و تخلف‌های مالی‌اش منتشر کرده است. کوهن به تشریح نحوه باج‌دهی به «استفانی کلیفورد» (استورمی دنیلز) بازیگر زن فیلم‌های مستهجن پرداخته است. دنیلز قصد داشته روایت رابطه‌اش با ترامپ را در یک نشریه منتشر کند، اما ترامپ با واسطه کوهن به او باج داده تا از این کار دست بردارد. کوهن تصویری از رسید انتقال ۱۳۰۰۰۰ دلار پول از حسابش به حساب کلیفورد به کنگره ارائه کرده و نوشته است که هدف از انتقال این پول این بود که «خانم کلیفورد به سکوت در مورد رابطه‌اش با آقای ترامپ ادامه دهد.» / برنا

روایت ظریف از بودجه نظامی ایران

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه گفت:امنیت خود را تولید می‌کنیم، مصرف نمی‌کنیم. ۱۰۰ میلیارد دلار به منطقه ما سلاح فروختند. کل هزینه نظامی شامل پول حقوق پرسنل، کل بازنشستگی نیرو‌های مسلح روی هم ۱۶ میلیارد دلار است. /فارس

بازنگری در قانون لزوما راه‌حل امروز کشور نیست

محسن آرمین فعال سیاسی اصلاح طلب صبح پنجشنبه در نخستین کنگره حزب راه ملت با بیان اینکه «همه معتقدیم که کشور ما دارای مشکلات زیادی است و همه از راه حل‌ها سخن می‌گوییم» اظهار کرد: برخی راه حل مشکلات را تغییر و اصلاح قانون اساسی مطرح می‌کنند، اما به گمان من راه حل مشکل ما در اصلاح و بازنگری در قانون نیست و اینکه انتظار داشته باشیم با این کار مشکلات کشور حل شود، صحیح نیست. وی با تاکید بر اینکه «قانونی که با واقعیات اجتماعی در حوزه‌های مختلف نسبت و تناسبی نداشته باشند، هرچند مترقی باشد، کارآمد نخواهد بود»، خاطرنشان کرد: قانون اساسی مشروطه قانونی مترقی و از قانون جمهوری اسلامی دموکراتیک‌تر بود، اما از دل آن قانون یکی از سیاه‌ترین دیکتاتوری‌های معاصر سر درآورد؛ این به ما می‌گوید که با تغییر قانون لزوما نمی‌توانیم به یک راه حل دست یابیم. این فعال سیاسی با بیان اینکه «مشکل ما فقدان جامعه و فرهنگ مدنی قدرتمند است» افزود: قانون یک مقوله سیاسی اجتماعی و فرهنگی است که هم در کیفیت قانون گذاری و هم در نحوه اجرای آن عامل تعیین کننده وجود جامعه‌ای حساس به حقوق خود و جامعه‌ای قدرتمند است.
 
مظفر: «پالرمو» در جلسه شنبه مجمع به جمع‌بندی نمی‌رسد

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در هفته‌های اخیر عده‌ای این سوال را مطرح می‌کنند که چرا ایران همانند اکثر کشورهایی که به راحتی عضویت در این کارگروه را می‌پذیرند، اقدام به عضویت در این کارگروه بین‌المللی نمی‌کند که در جواب آنها باید گفت، کشورهایی که عضویت این کارگروه را می‌پذیرند همچون ایران در شرایط تحریمی قرار ندارند که بخواهند تحریم‌های ظالمانه‌ای آمریکا و هم‌پیمانانش را دور بزنند. از سوی دیگر ما شاهد هستیم که این کارگروه به وضعیت حقوق بشری کشورهایی چون عربستان که شهروندان خود را از حداقلی‌ترین حقوق شهروندی محروم می‌کند، کاری ندارد و در حوزه مبارزه تروریسم به جای اینکه به وضعیت نگران‌کننده رژیم‌هایی مثل عربستان و رژیم صهیونیستی رسیدگی کند، ایران را تحت فشار قرار می‌دهد که خود یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان است. مظفر همچنین درباره احتمال تعیین تکلیف لایحه پالرمو در جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از آنجا که لایحه CFT نیز اخیرا به مجمع تشخیص ارجاع شده، بررسی الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT، در یک کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه بررسی‌ بر روی این دو کنوانسیون در یک مرحله اعلام شود. بنابراین در جلسه آینده مجمع تشخیص که قرار است شنبه آینده برگزار شود، رای‌‌گیری درباره پالرمو در دستور کار نخواهد بود.

عباس عبدی: صدا و سیما مرجع خبری مردم نیست

عباس عبدی، فعال رسانه‌ای با تاکید بر این که استقلال رسانه‌ای مهمترین الویت برای پذیرش رسانه از سوی مردم است، گفت: کشوری که رسانه مستقل نداشته باشد، مردم حرفش را باور نمی‌کنند و به سمت رسانه‌های بیگانه و یا فضای مجازی می‌روند که این امر برای امنیت کشور خطرناک است. وی در ادامه با اشاره به این که بهترین دانشگاه‌ها در غرب، دانشگاه‌های دولتی هستند گفت: این دانشگاه‌ها همواره استقلالشان را نیز حفظ کرده اند و وابسته به دولت نبوده‌اند. رسانه نیز می‌تواند دولتی باشد، اما باید از دولت استقلال نسبی داشته باشد تا مردم آن را بپذیرند. عبدی با اشاره به عملکرد صدا و سیما گفت: صدا و سیما به دلیل نداشتن استقلال نسبی مدیرانش، در جامعه کنار رفته و مرجع خبری برای مردم نیست.

حمید حامی ممنوع‌الفعالیت شد

حمید حامی، خواننده پاپ تا اطلاع ثانوی ممنوع‌الفعالیت شد. حمید حامی، خواننده پاپ به نظر می‌رسد به دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ممنوع‌الفعالیت شده است و تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت نخواهد داشت. با این اتفاق، کنسرت‌های پیش‌روی این خواننده لغو شده‌اند. به نظر می‌رسد، علت این ممنوع‌الفعالیتی، پخش تصاویر نامتعارف در صفحه نمایش پشت سر او در حین کنسرت بوده است.

انتقاد زائری از سیاست‌های دوگانه صداوسیما

محمدرضا زائری در توییتر خود نوشت: پیدا شدن پستان گرگ در لوگوی یک تیم ورزشی خارجی خلاف موازین شرعی و ارزشهای دینی است، اما اگر تمام شبکه های تلویزیونی با هیجان قرعه کشی به کازینو تبدیل شوند و در بهترین زمان پخش با قدرت تبلیغات مخاطب را به پول پرستی و حرص دنیا تشویق کنند و قمارخانه به راه بیاندازند خلاف اسلام نیست!
 
سانسور نامه روحانی به ظریف در صدا و سیما

گوینده بخش خبری ساعت ۱۴ شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران پس از ۲۰ دقیقه و در ساعت ۱۴:۲۰ و بعد از پخش گزارشی درباره پژوهش‌های امیدوارکننده با موضوع «آب شیرین‌کن»‌ها از خبرنگار صدا و سیما در آبادان، خبر مخالفت مکتوب رئیس جمهوری با استعفای محمدجواد ظریف از وزارت امور خارجه را خواند، اما ترجیح داده شده بود بخش‌هایی را نخوانند. تلویزیون در بخش خبری ساعت ۱۴ روز چهارشنبه بخش‌هایی از نامه مخالفت رئیس جمهوری با استعفای وزیر خارجه را نخواند. نامه طولانی هم نیست که بگوییم وقت و فرصت نداشتند.
 
واکنش ضرغامی به سخنان اخیر روحانی درباره FATF

عزت الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صدا و سیما و عضو شورای عالی فضای مجازی امروز پنج شنبه ۹ اسفند در فضای مجازی این چنین نوشته است: «تعبیر این۳۰-۲۰ نفر مشابه خس و خاشاک در سال ۸۸است که فتنه را تشدید کرد. مخالفین FATF یک جامعه قابل احترام هستند و رئیس جمهور نباید آنان را تحقیر کند. اختلاف مجلس و شورای نگهبان هم در مجمع تشخیص حل می‌شود نه تریبون‌های دولتی!»
 
اگر نظام ما ناکار آمد بود باید ۱۰ بار سقوط می‌کردیم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به کارآمدی نظام گفتک مسلما اگر نظام ما ناکار آمد بود باید ۱۰ بار سقوط می‌کردیم، این نظام اگر کارآمد نبود با وجود این همه مشکلات داخلی و خارجی نمی‌توانست آمار افتخار آمیز ارائه بدهد.حسن رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ششمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای 40 سال گذشته انقلاب گفت: این انقلاب صدماتی خورده و صدماتی هم زده ولی از دشمن قوی‌تر مانده است.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: رهبری در این بیانیه گفته اند که باید شروع به فکر سازی کرد. این موضوعی است که باید به آن توجه شود.وی در بخش دیگری ضمن اشاره به کارآمدی نظام گفتک مسلما اگر نظام ما ناکار آمد بود باید ۱۰ بار سقوط می‌کردیم، این نظام اگر کارآمد نبود با وجود این همه مشکلات داخلی و خارجی نمی‌توانست آمار افتخار آمیز ارائه بدهد، آمار شگفت انگیزی وجود دارد، در‌پیشرفت‌های مادی، انقلاب اسلامی رکورد زد و تعداد دانشجویان پس از انقلاب بسیار زیاد شد.
 
واکنش ابتکار به ادعای طراحان استیضاح رئیس جمهور

معصومه ابتکار درباره ادعای دلسوزی طراحان استیضاح رئیس جمهور برای مردم و دفاع از حقوق آن‌ها گفت: مجلس برای دفاع از مردم تحت شرایط سخت اقتصادی باید به کمک دولت بیاید و سعی کند، آرامش بیشتری در کشور برقرار شود. به عنوان مثال هم اکنون ضرورت دارد جلوی تمام مسیر‌هایی که اقتصاد ایران را ناپایدار می‌کند گرفته و در عوض به طرح‌های اشتغال زای دولت برای زنان و مردان پرداخته شود. معاون رئیس جمهور تأکید کرد: در این شرایط بسیار حساس، واقعا برای مردم جای سئوال است که طرح سئوال مجدد یا استیضاح رئیس جمهور می‌خواهد کدام یک از مشکلات کشور را حل کند؟ کشور با این اقدامات بیشتر دچار تزلزل و ناپایداری می‌شود و قطعا بستری فراهم می‌آید تا باز یک عده‌ای بهره برداری کرده و بیشتر قاچاق کنند، دلار را بالا ببرند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

 

اخبار تبریز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار