بیمار تومور مغزی دارد و جواب رادیولوژی به غلط سالم است، بیمار سکته مغزی کرده و گزارش رادیولوژی به غلط، اشتباه است، بیمار سرطان سینه دارد و سرطان ریه او را درگیر کرده و جواب رادیولوژی به غلط، سالم گزارش شده است، اینها تنها چند مورد از هزاران مورد گزارش غلط یک مرکز رادیولوژی بیمارستانی در استان البرز است.
کد خبر: ۷۲۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷ 28 February 2019
به گزارش «تابناک البرز»؛ اشتباهاتی که ممکن است به قیمت جان افراد و داغدار شدن اعضای یک خانواده تمام شود، شاید خطا، قصور و تخلف بخش جدانشدنی از حوزه سلامت باشند اما باید با افزایش نظارت‌ها تلاش کرد تا آن‌ها را به حداقل رساند، چرا که حتی یک مورد تخلف نیز در این حوزه زیاد بوده و ممکن است جان انسان‌ها به خطر بیفتد.

اینجاست که وظیفه نظارت وزارت بهداشت و بخش نظارت بر درمان در دانشگاه علوم پزشکی پررنگ‌تر می‌شود اما متأسفانه در مواردی به نظر می‌رسد برخی افراد با قدرت و نفوذی که دارند یا به دلیل نبود نظارت دقیق با وجود تخلف همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و در این میان مردم هستند که آسیب می‌بینند.

هر از چند گاهی خبری درباره بروز تخلف در یک  مرکز درمانی دولتی یا خصوصی  به گوش می‌رسد و این‌بار نوبت به یک تخلف در مرکز درمانی در استان البرز رسیده است.

 تخلفی که از آن صحبت می‌کنیم درباره گزارش‌های نادرست مرکز تصویربرداری رادیولوژی بیمارستان شهیدرجایی البرز است که به دلیل عملکرد نادرست پیمانکار و نبود پزشک متخصص رادیولوژی گزارش‌های جعلی به بیماران داده می‌شده است.

در مرکز رادیولوژی بیمارستان شهیدرجایی تخلفاتی در سال ۹۵ و ۹۶ رخ داده و تخلف در جعل مهر و نبود متخصص رادیولوژی از سوی سرپرست مرکز محرز شده است و پس از سه بار تذکر از سوی سرپرست مرکز شهیدرجایی به پیمانکار  موضوع به دانشگاه علوم پزشکی البرز ارجاع داده می‌شود و در انتهای سال ۹۵ معاونت توسعه فسخ قرارداد با پیمانکار را انجام می‌دهد، اما دوباره با این پیمانکار قرارداد در سال ۹۶ تمدید می‌شود.

بر اساس اطلاعات به نظر می‌رسد در بازه زمانی فعالیت این پیمانکار که تخلف محرز شده بوده ۸۰ هزار رادیولوژی انجام شده است که درصد زیادی از رادیولوژی جواب یکسان و اغلب نرمال داشته اند و در این بین بیماران بسیاری به دلیل جواب نادرست آسیب جسمی دیده اند و در نهایت پرونده به پیگیری قضایی رسیده و سازمان بازرسی به موضوع ورود کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار