خبرهای رسیده از جاده کرج - چالوس حکایت از بروز برخی مشکلات و سرگردان شدن مردم در برف و سرما دارد.
کد خبر: ۷۲۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۳ 28 February 2019

خبرهای رسیده از جاده کرج - چالوس حکایت از بروز برخی مشکلات و سرگردان شدن مردم در برف و سرما دارد.
بنا بر اطلاعات رسیده و تماس‌های هموطنان، جاده کرج - چالوس با ترافیک سنگین مواجه شده و بارش برف و سرمای شدید، مشکلاتی را برای مسافران و خودروهای عبوری از این مسیر ایجاد کرده است.

برخی گزارش‌ها حاکی است که هموطنان از ترس ریزش بهمن و یا تمام شدن بنزین خودروهایشان پیاده به دنبال سرپناهی جهت فرار از سقوط احتمالی بهمن و خطرات جانبی دیگر، می‌گردند.

همچنین شهروندان شکایت دارند که سامانه تلفن گویای ۱۲۰ و یا دیگر تلفن‌های امدادی در دسترس نیست و کسانی که در راه مانده‌اند، امکان برقراری ارتباط با این سامانه‌ها را ندارند.

توضیحات پلیس‌راه درباره ریزش بهمن و ترافیک سنگین در جاده چالوس

فرمانده پلیس‌راه کشور توضیحاتی درباره ترافیک ایجاد شده در جاده چالوس و معطلی برخی از مسافران در این محور ارائه کرد.

سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره اینکه گفته می‌شود جاده چالوس مسدود شده و تعدادی از خودروها در این جاده متوقف شده‌اند، گفت: با توجه به ریزش بهمن در نقاطی از جاده چالوس مسیر مسدود شده و عوامل راهداری و پلیس‌راه اقدامات خود برای بازگشایی مسیر را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جاده چالوس مسدود است، گفت: تعدادی از خودروها که در مسیر و در طول محور در حال حرکت بوده‌اند با ریزش بهمن مجبور به توقف شده‌اند و در این میان متأسفانه علی‌رغم هشدارهای متعدد پلیس برخی از خودروها زنجیر چرخ نداشته و همین موضوع سبب شد تا پس از بازگشایی مسیر نیز به دلیل سر خوردن خودروهای فاقد زنجیر چرخ در برف تردد در این جاده با اخلال مواجه شوند.

حمیدی با بیان اینکه عوامل پلیس‌راه در محل حضور داشته و چند تیم دیگر از سوی پلیس‌راه به محور چالوس اعزام شده‌اند، گفت: لازم است مسافران نیز در صورت بروز ترافیک سنگین از پیاده شدن از خودرو خودداری کرده و کمی شکیبا باشند تا مسیر بازگشایی شود. همچنین لازم است که رانندگان حتماً تجهیزات زمستانی نظیر زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان اینکه جاده چالوس تا اطلاع ثانوی مسدود است، گفت: تمام تلاش عوامل پلیس‌راه و راهداری این است که خودروهایی که در طول محور قرار دارند نیز سریع‌تر و به سلامت از داخل محور خارج شوند.

خطر یخ‌زدگی در جاده چالوس و سرگردانی مسافران

در حالی که پس از بارش برف امروز اعلام شد که جاده چالوس بازگشایی شده اما ترافیک شدید در حد فاصل کندوان به گچسر و معطلی پنج ساعته، مسافران را سرگردان کرده است.

یکی از این مسافران در تماس با ایسنا از بی‌بنزینی و نبود پلیس در جاده چالوس گلایه کرده و نسبت به احتمال ریزش بهمن، یخ‌زدگی و بحران هشدار داده است.

او می‌گوید مسافران از ترس ریزش بهمن ماشین‌های خود را ترک کرده و پیاده در برف به سمت پناهگاه در حرکت هستند.

این مسافر همچنین از بی پاسخ ماندن تماس‌هایش با اداره راه و سامانه تلفنی ١٢٠ گلایه کرد و گفت به بیش از صد تماس او جوابی داده نشده است.
فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار