معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و سرپرست فرمانداری کرج گفت: این نوید را می‌دهم که قطعه اول آزادراه تهران - شمال تیرماه 98 براساس قول مسئولین، راه‌اندازی و ادامه همت در خرداد تا ابتدای جاده چالوس آماده می‌شود.
کد خبر: ۷۲۰۰۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۷ 27 February 2019

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و سرپرست فرمانداری کرج گفت: این نوید را می‌دهم که قطعه اول آزادراه تهران - شمال تیرماه 98 براساس قول مسئولین، راه‌اندازی و ادامه همت در خرداد تا ابتدای جاده چالوس آماده می‌شود.

خسرو ارتقایی در کنفرانس چالش‌های مهندسی البرز که امروز چهارشنبه هشتم اسفندماه در دانشگاه خوارزمی برگزار شد، توضیح داد: این دو پروژه در کنار قطار کرج به هشتگرد بخشی از مشکلات ترافیکی را حل می‌کند اما تنها قسمت کوچکی از جریان عظیم تردد و ترافیک استان با این اتفاقات چاره اندیشی می‌شود.

وی افزود: تا وقتی که نتوانیم شبکه ریلی را در کشور به آن شکل که سهم شبکه ریلی از حمل و نقل عمومی است محقق کنیم قطعا چالش‌های ترافیکی وجود خواهند داشت. استان البرز با وسعت 5000 کیلومتر مربع با بارگذاری صنعتی و جمعیتی و شهرسازی فراوان با تراکم بیش از ۵۰۰ نفر در هر کیلومتر مربع مواجه است که بعد از تهران دومین استان متراکم کشور به شمار می‌رود.

ارتقایی تصریح کرد: در کنار توسعه استان با چالشی جدی نیز مواجه هستیم که این چالش محدودیت اقلیمی استان است،این مساله همه ما را وا می‌دارد که حواسمان باشد این بارگذاری‌های سنگین که امروزه در کلان شهرها شاهدش هستیم در البرز رخ ندهد اما متأسفانه بخشی رخ داده است.

سرپرست فرمانداری کرج اظهار کرد: بارگذاری‌های بیش از حد توان اکولوژیکی و پتانسیل‌های طبیعی از جهت اقتصادی شاید به نفع منطقه باشد اما مغایر با توسعه پایدار است و در بلندمدت آسیب‌هایی جدی وارد می‌کند، بنابراین باید بر این باور باشیم‌ که اگر توسعه ناموزون صورت بگیرد اقتصاد، اقلیم و آسایش و رفاهی که برای مردم به دنبال آن هستیم، آسیب می‌بیند.

معاون امور عمرانی استانداری البرز عنوان کرد: پنل‌هایی که در گردهمایی فرصت‌ها و چالش‌های مهندسی استان البرز آورده شده نشان دهنده این است که به تمام زمینه‌ها توجه لازم انجام شده و قطعا با پیگیری مداوم و همفکری مسئولین و مهندسین این اتفاق‌ها به صورت خوب عملی می‌شود.

وی ادامه داد: حرکت خوبی که دانشگاه خوارزمی به عنوان اولین مرکز آموزش عالی کشور شروع کرده می‌تواند سرآغاز تحولی در استان البرز باشد؛ همچنین نزدیکی به مراکز کشور، بازار مصرف و خود استان که از جمعیت زیادی برخوردار است با وجود هزاران کارخانه و تولیدات متنوع محصولات زمینه‌ای است که توجه سرمایه گذاران فروانی را به خود جلب کرده است.

ارتقایی افزود: در روزهای آینده مسافران نوروزی سفرهای خود را آغاز می‌کنند؛ در سال گذشته از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین بالغ بر ۳۵ میلیون خودرو در تردد شمارهای استان البرز شمارش شد، به این معنا که بار ترافیکی ۱۴ استان از البرز 5000 کیلومتر مربعی با زیرساخت‌های ضعیف عبور می‌کند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار