وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تدوین برنامه جامع امور جوانان، گفت: طی پنج سال گذشته بیش از دو هزار و 300 اعتبار نامه سازمان مردم نهاد به منظور توسعه مشارکت اجتماعی جوانان در وزارت ورزش صادر شده است.
کد خبر: ۷۱۹۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ 26 February 2019

«مسعود سلطانی‌فر» در جریان سفر خود به استان با حضور در چهارمین کنگره علمی جوانان که با موضوع«مسائل اجتماعی جوانان» برگزار شد، اظهار کرد: با بیان این که جوانان به عنوان موتور محرک همیشه مورد توجه مسئولان نظام بوده است، اظهار کرد: پاسخگویی به نیاز جوانان از جمله اولویت‌های جدی دولت است.

وی با بیان این که از منظر رهبر انقلاب موضوع جوانان بحثی ملی و وظیفه تمام دستگاه‌های کشور است، افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه موسوم به گام انقلاب دوم انقلاب، رفع نیاز جوانان را یکی از مهمترین راهکارهای توسعه و پیشرفت کشور دانست.

وزیر ورزش و جوانان تأمین مسکن و ایجاد زمینه لازم برای ازدواج جوانان را از جمله دغدغه‌های جدی دولت تدبیر و امید دانست و گفت: طی دو دهه اخیر رشد کمی آموزش عالی کشور بدون توجه به مهارت آموزی، مشکلات جدی برای جوانان ایجاد کرده است.

سلطانی‌فر پایین بودن تقاضای کار و ضعف مدیریت بهینه اوقات فراغت جوانان، رشد آسیب‌های اجتماعی و رفتارهای پرخطر در جوانان روستایی و حاشیه شهرها را مهمترین دغدغه‌های حوزه جوانان در کشور عنوان و تصریح کرد: ناهماهنگی مقررات جاری کشور با انتظارات جوانان، موازی کاری بین دستگاه‌های اجرایی، خلع‌های ناشی از بهره برداری، ضعف نهادهای غیر حاکمتیی و کم توجهی به نقش آنها در رفع نیاز جوانان، فرار مغزها و مهاجرت نخبگان، عدم انطباق آموزش های علمی با نیاز جامعه، گسترش فقر گرایی، ورود مشکلات هویت فردی، اجتماعی و ملی و وجود شکاف بین نسلی از جمله مشکلات پیش روی جوانان است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اقدامات وزارت ورزش و جوانان طی پنج سال گذشته، خاطرنشان کرد: تقویت ساماندهی امور جوانان با رویکرد سیاست گذاری و تجمیع دستگاه های مختلف، هماهنگی و ساماندهی برنامه های اوقات فراغت جوانان، تعالی بخشی ابعاد شخصیتی جوانان با داشته های مذهبی و دینی، ارتقای سطح مشارکت جوانان و افزایش روحیه جوانگری در کشور از جمله اقدامات انجام شده وزارت ورزش و جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان یکی از تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم را اعتماد به جوانان برای مدیریت اجرایی کشور عنوان کرد و ادامه داد: طی پنج سال گذشته بیش از دو هزار و 300 اعتبار نامه سازمان مردم نهاد به منظور توسعه مشارکت اجتماعی جوانان در وزارت ورزش صادر شده است.

وی در پایان با بیان این که ترویج ازدواج موفق و ساماندهی فعالیت های فراغتی جوانان متناسب با دوره جوانی در مناطق شهری و روستایی، ضروری است، خاطرنشان کرد: تهیه و تدوین برنامه جامع امور جوانان کشور، ارتقای سطح مشارکت جوانان، ایجاد بیش از 90 خانه جوان فعال در کشور و راه اندازی ستاد ملی جوانان، از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه ورزش و جوانان است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار