رییس کمیسیون طرح‌ریزی شهری شورای شهر تاکید کرد:
رییس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری شورای اسلامی شهر مشهد بر ضرورت توجه به «مدیریت زمین» به عنوان حلقه گمشده نظام برنامه ریزی در پهنه حریم شهر تاکید کرد.
کد خبر: ۷۱۸۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 25 February 2019

به گزارش تابناک رضوی، مهندس محمدهادی مهدی نیا با بیان این مطلب عنوان کرد: «اقتصاد زمین» از عناصر تاثیرگذار در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری است.

 

وی ادامه داد: با توجه به توسعه پهنه حریم مشهد، فقط در چارچوب قانون نمی توانیم کاری از پیش ببریم. زیرا امروز وظایف شهرداری از حوزه کنترل بر این مناطق افزایش یافته و باید راه حلی را برای مسایل این نواحی بیندیشد.

 

نایب رییس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس با بیان اینکه با اقداماتی همچون ایجاد «باغ شهر» می توان از کیفیت زندگی روستایی با خدمات شهری استفاده کرد، عنوان کرد: این اقدام در راستای خواسته مردم بوده و چارچوب‌های زیست محیطی نیز در آن حفظ خواهد شد.

 

عضو کمیسیون اقتصادی، ‌سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه معمولا نیاز به تفرجگاهی همچون باغ در میان مردم ایران از دیرباز بسیار وجود داشته، ادامه داد: اگر در خصوص ایجاد این تفرجگاه ها، پاسخ درستی از سوی مدیریت شهری به مردم داده نشود، مردم خود دست به کار شده و نیازشان را به اشکال غیرفنی و گاه خلاف قانون رفع خواهند کرد.

 

عضو کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بند سه و چهار ابلاغیه سومین طرح جامع شهر مشهد، عنوان کرد: از سال ۹۵ هنوز سند پهنه‌بندی به صورت صحیح اجرایی نشده و انفعال امروز در آینده نزدیک، کشف ها و خین عرب‌های دیگری را در حاشیه حریم مشهد ایجاد خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار