نیروهای بسیج در راستای کنترل قیمت و نظارت بر بازار ابركوه در روزهای منتهی به پايان سال، پس از دريافت آموزش‌های تخصصی لازم به ‌عنوان بازرس محسوس و نامحسوس فعاليت مي‌كنند.
کد خبر: ۷۱۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲ 23 February 2019

«محمدحسین ابراهیمی» دادستان عمومي و انقلاب ابركوه در نشست هماهنگی گشت‌‌هاي بسیجي مدیریت و کنترل بازار پايان سال در ابركوه، اظهار کرد: دادستانی به ‌عنوان مدعی‌العموم در چارچوب وظایف خود به گشت‌ها، نظارت و رسیدگی‌های خود بر اصناف ادامه خواهد داد و اين در حالي است كه رياست محترم قوه قضائیه نيز به دادستان‌ها دستور داده که در حیطه قوانین و با مراجع ذی‌صلاح به موضوع گرانی‌ها ورود کنند.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی در اداره صمت شهرستان، در نظر داریم به‌ منظور کنترل بیشتر بازار، نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از تخلفات از پتانسیل نیروهای بسیجی پس از دادن آموزش‌های تخصصی بهره‌گیری کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: در همین راستا گشت‌های ویژه با همکاری نیروهای بسیجی در 20 روز پایانی سال تا 15 فروردین به ‌صورت جدی‌تر و با قاطعیت بیشتر انجام خواهد شد و امید است که بتوانیم به ‌منظور جلب رضایت مردم این همکاری و نظارت را در طول ایام سال داشته باشیم.

«سید محمد هاتفی اردکانی» قاضی تعزیرات شهرستان نیز نظارت بر مباحثی همچون توزیع گوشت تنظیم بازار، جلوگیری از عرضه لباس‌های غربی، جمع‌آوری پوشاک با برندهایی که قاچاق محسوب می‌شود را ضروری دانست.

«علی فاتحی» فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه نيز عنوان کرد: با توجه به محروم بودن شهرستان و وضعیت فعلی اقتصاد کشور، گشت‌های مذکور باید طوری دقیق و کارشناسی شده صورت گیرد که متخلفان واقعی شناسایی‌ شده و هیچ حقی از اصناف یا شهروندان ضایع نشود.

وي اضافه کرد: در ایام پایانی سال که تردد چندین برابری در معابر و خیابان‌های شهر مواجه هستیم، بهتر است متولیان مربوطه به وضعیت سد معبرها رسیدگی کرده و حتی‌المقدور آن‌ها را جمع‌آوری کنند تا منجر به حوادث ترافیکی نشود.

فاتحی همچنین خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه رعایت قوانین از سوی اصناف و شهروندان، شناختن حقوق و تکالیف و همچنین اطلاع‌رسانی پیرامون موارد برخورد با متخلفان یکی از ضروریات در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

«سید مسعود میرحسینی» ريیس اداره صمت ابرکوه با تأکید بر این که حضور بسیجیان به ‌منظور همکاری در گشت‌ها قطعاً بازتاب مثبتی در کنترل بازار خواهد داشت، اظهار کرد: واحدهای میوه‌فروشی، پوشاک و کفش، شیرینی، خشکبار، لوازم‌آرایشی و بهداشتی از جمله واحدهای اولویت‌دار در گشت‌های آتی خواهند بود.

«محسن فلاح زاده» کارشناس بازرسی اداره صمت شهرستان هم گفت: با توجه به قرار داشتن کشور در میدان جنگ اقتصادی و وجود مشکلات معیشتی در جامعه به‌ویژه در میان اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر، ضروری است که برنامه‌ریزی‌ها و بازرسی‌ها به سمت ایجاد امنیت خرید و برقراری آرمش در آستانه نوروز برای مردم، هدایت شود.

وي ضمن تقدیر از قاضی تعزیرات و دادستان عمومی و انقلاب در همکاری با واحد بازرسی، تصریح کرد: در همین راستا گشت‌های مشترک بازرسی که از ابتدای بهمن‌ماه آغاز شده است با تخلفاتی همچون گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار و قاچاق برخورد خواهد شد.

فلاح زاده با تأکید بر ضرورت ملموس شدن تلاش مسئولین قضایی و تعزیرات در برخورد با مفاسد اقتصادی و لمس آن از سوی مردم، خاطرنشان کرد: در همین راستا شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی اصناف مختلف مراتب را از طریق ستاد خبری صنعت، معدن و تجارت (124) یا تماس با شماره 32829894، جهت رسیدگی به بازرسین ارجاع دهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار