همزمان با هفته دولت صورت می‌گیرد
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از کلنگ‌زنی پروژه عظیم دهکده المپیک ورزش دانش‌آموزان شرق کشور همزمان با هفته دولت در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 04 August 2015
سید جواد حسینی در نشست خبری خود با اهالی رسانه پیرامون تشریح برنامه‌های مهم فرهنگی و ورزشی دانش‌آموزان سراسر کشور در سالن اجتماعات اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: در سال گذشته تجهیزات سرمایشی در 620 کلاس و در قالب 75 پروژه با اعتبار 20 میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به تجهیزات گرمایشی در مدارس خراسان رضوی نیز گفت: این تجهیزات در 5 هزار کلاس درس در قالب هزار و 339 پروژه با اعتبار 400 میلیارد ریال انجام گرفته است.

حسینی با بیان اینکه اعتبار مربوط به انشعابات مدارس با 100 میلیون تومان اعتبار انجام شد، تصریح کرد: دو میلیارد تومان اعتبار برای توزیع سوخت از منابع داخلی صورت گرفت و 250 میلیارد ریال تجهیزات لازم در سال تحصیلی گذشته در نظر گرفته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه نخست جذب اعتبارات خیرین را در کشور کسب کرده است، افزود: خیرین 477 میلیارد ریال اعتبار، 568 کلاس را در قالب 89 پروژه تجهیز کردند.

حسینی با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید 922 عنوان کتاب در رشته‌های مختلف در قالب 13 میلیون جلد ارائه می‌شود، گفت: خراسان رضوی رتبه برتر کشوری در توزیع دقیق و به موقع کتاب در سال تحصیلی گذشته را کسب کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تجهیزات هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و ادامه داد: این تجهیزات با اعتبار 98 میلیون تومان انجام شد و در قالب طرح هجرت، 2 هزار و 303 دانش‌آموز در فعالیت‌های عمرانی و بهسازی 382 مدرسه همکاری انجام دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در بخش هوشمندسازی مدارس، 350 لپ تاپ، 50 برد هوشمند، 150 دیتا با اعتبار یک میلیون تومان انجام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه هزار و 229 هنرجو توانستند 946 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای را در همکاری انجام تجهیزات مدارس همراهی کنند، اضافه کرد: کلنگ‌زنی پروژه عظیم دهکده المپیک ورزش دانش‌آموزان شرق کشور همزمان با هفته دولت در مشهد، پروژه بزرگ ساخت هنرستان گردشگری پیرامون حرم مطهر و ساخت پروژه عظیم هتل فرهنگیان از جمله مهم‌ترین پروژه‌های عمرانی محسوب می‌شود که طرح آن به وزارت آموزش و پرورش داده شده و برخی از آنها پیشرفت فیزیکی خوبی داشته است.

وی از کلنگ‌زنی پروژه احداث دبیرستان انرژی هسته‌ای در مشهد با حضور رئیس مرکز انرژی هسته‌ای کشور خبر داد و افزود: سوم شهریور ماه امسال این برنامه با اعتبار 200 میلیارد ریال از منابع ملی آغاز می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: کسب رتبه نخست در جشنواره‌های مختلف دانش‌آموزی کشوری، بهداشت روانی، دریافت بازوبند پهلوانی کشور، طرح دادرس، دریافت پنج مدال المپیاد جهانی، رتبه برتر سنجش و امتحانات از جمله مهم‌ترین دستاوردهای آموزش و پرورش خراسان رضوی است.

حسینی با بیان اینکه در حوزه ورزشی و فرهنگی نیز خراسان رضوی دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، تصریح کرد: مقام اول شنا و کشتی به همراه رتبه نخست در جشنواره سراسری قرآن و عترت با فاصله زیاد کسب شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار