رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش بانک مرکزی به تصمیم FATF/از سال ۵۷ اسلام مجددا در جهان فراگیر شده/انتقاد علم‌الهدی از قاچاق گوسفند/آمار وحشتناک خودکشی در شهر‌هایی که بیشترین بیکار را دارد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۷۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲ 22 February 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
انتقادات تُند و تیز آیت‌الله صدیقی از مسئولان

امام جمعه موقت تهران گفت: ما اگر از مسئولان گله داریم، چون عادل نیستند، چون به بیرون تکیه کردند، چون برجام را امضا کردند، چون FATF را دامن می‌زنند، استقلال ما را می‌خواهند به خطر بیندازند، اطلاعاتمان را می‌خواهند در اختیار دشمن قرار دهند این‌ها مردم را ناراحت و افسرده می‌کند. شما تعجب نکنید که گاهی از دولت انتقاد دارم، ولی خیلی به من گیر نمی‌دهند، اما اگر به برجام چیزی بگوییم کانال‌های مختلفشان مقابله می‌کنند این در حالی است که ما به خدا متکی هستیم و خدا به ما وعده داده است که اگر ایمان داشته باشید قدرتمندید شهدای ما به اتکای قدرت خدا ۸ سال جنگیدند. آن‌هایی که به قدرت خدا ایمان دارند وقتی به قدرت رسیدند بازی سیاسی نمی‌کنند، جریان‌ها را حاکم نمی‌کنند، رفاه زده‌ها را حاکم نمی‌کنند، مرفهین بی درد را حاکم نمی‌کنند خودشان شرکت‌های مختلف داشته باشند و بچه‌هایشان هم در خارج خانه‌های مختلف داشته باشند را حاکم نمی‌کنند.
 
پیشنهاد ضرغامی به آشنا؛ از تجربه احمدی‌نژاد استفاده کن!

عزت الله ضرغامی، رئیس سابق صدا و سیما و فعال سیاسی اصولگرا به آشنا، مشاور رئیس جمهور توصیه کرد از تجربیات دولت احمدی نژاد در اداره کشور استفاده شود!سید عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس اسبق سازمان صدا و سیما، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، به ماجرای گرانی سرسام‌آور گوشت و مشکلات پیرامونی آن پرداخت؛ وی همچنین در بخشی از این پست خود نوشت: از مرثیه توزیع سبد کالا در سال ۹۲ تا ارز زائران اربعین تا گوشت و پوشک، معلوم شد که دولت نه مولد خوبی است و نه موزع خوب.

در ادامه متن کامل پست ضرغامی را مشاهده می‌کنید.

مرثیه توزیع!‌
می‌گویند واردات گوشت حدود ۴۰ درصد افزایش یافته و قاچاق هم اجمالا کنترل شده است.
پس چرا قیمت گوشت کماکان بیش از ۱۰۰ هزار تومان است و مردم احساس کمبود می‌کنند.
علتش واضح‌تر از آن است که به استیضاح آن نیاز باشد.
توزیع توزیع توزیع
بررسی‌ها نشان می‌دهد که مشکل بزرگ امروز عدم توانمندی و برنامه ریزی در امر "توزیع" است.
ضعف توزیع داشته‌های داخل کشور نه به تحریم مربوط است و نه به توطئه‌های استکبار جهانی!
"پی نوشت"
از مرثیه توزیع سبد کالا در سال ۹۲ تا ارز زائران اربعین تا گوشت و پوشک، معلوم شد که دولت نه مولد خوبی است و نه موزع خوب.
مشاوران محترم که به دنبال دریافت پیشنهادات اجرایی هستند تجربیات دولت جنگ و اتوماسیون دولت نهم و دهم را در مورد توزیع جمع بندی کنند و به شرف عرض برسانند.
 
واکنش بانک مرکزی به تصمیم FATF

روابط عمومی بانک مرکزی ضمن تقدیر از نهاد‌های تصمیم گیر کشورمان که با تصویب دولایحه اصلاح قوانین مربوط به مبارزه با پولشوئی ومبارزه باتأمین مالی تروریسم، زمینه تمدید مجدد تعلیق اقدام تقابلی علیه ایران راموجب شدند، از تصمیم گروه ویژه اقدام مالی (FATF) استقبال کرد. روابط عمومی بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد دو لایحه باقی مانده نیز هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.روابط عمومی بانک مرکزی همچنین اعلام کرد با اینکه ابزار اعلام شده از طرف سه کشور اروپایی برای تجارت وکانال مالی با ایران بسیار کمتر از تعهد اروپایی‌ها برای جلوگیری از شکست برجام می‌باشد، لیکن برای نشان دادن تعامل بزودی شرکت متناظر با آن را که درجریان تأسیس می‌باشد، جهت شروع همکاری با اروپا معرفی می‌کند.گفتنی است؛ صبح امروز گروه ویژه اقدام مالی (FATF) تعلیق اقدامات تقابلی علیه ایران را تا ژوئن ۲۰۱۹ تمدید کرد و در بیانیه ایاعلام کرد که انتظار دارد ایران اصلاحات مربوط به CFT و پالرمو را تکمیل و اجرا کند. در این بیانیه همچنین آمده است که اگر ایران تا ژوئن ۲۰۱۹ مابقی قوانین را همراستا با استاندارد‌های FATF تصویب نکند، نظارت FATF به شعبات موسسات مالی مستقر در تهران افزایش خواهد یافت.
 
ظریف: باقی ماندن در برجام به اراده و خواست مردم ما بستگی دارد

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با یک روزنامه سوئیسی در پاسخ به این پرسش که کشور شما تا چه مدت در این شرایط در برجام باقی می‌ماند گفت: این به اراده و خواست مردم ما بستگی دارد. یک اقلیت بسیار قدرتمندی در کشور ما مخالف برجام بودند. اما اگر مردم بیشتر عصبانی شوند این گروه ممکن است به زودی اکثریت شوند. بر اساس یک نظر سنجی هنوز ۵۱ درصد شهروندان از ماندن ما در برجام حمایت می‌کنند. اما ما نمی‌توانیم بر خلاف خواست ملت عمل کنیم.
 
واعظی: به دریافت کارت زرد از پژمانفر و همفکرانش افتخار می‌کنم

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در حساب اینستاگرامی خود نوشت: به کارت زردی که از نماینده مشهد و همفکران او در مجلس شورای اسلامی برای پافشاری بر توسعه فضای مجازی و توسعه نسل ۳ و ۴ موبایل و ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم عزیز ایران گرفتم، افتخار می‌کنم. «محمود واعظی» روز جمعه با اشاره به اظهارات حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مشهد در مجلس درباره دریافت کارت زرد از مجلس در حساب اینستاگرامی خود نوشت: «لازم دانستم نکته دیگری را درباره اظهارات اینستاگرامی نماینده مردم شریف مشهد و کلات به صورت جداگانه از ادعای نادرست قبلی ایشان درباره تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان توسط رئیس جمهور برای سهامداران پدیده شاندیز مطرح کنم و آن در خصوص کارت زردی است که بنده در زمان تصدی وزارت ارتباطات از ایشان و هم‌فکران ایشان در مجلس شورای اسلامی گرفته‌ام.»رئیس دفتر رئیس جمهوری تصریح کرد: «با سربلندی عرض می‌کنم که به این کارت زرد افتخار می‌کنم چرا که علت اصلی گرفتن آن کارت زرد پافشاری و اهتمام جدی بنده و همکارانم در وزارت ارتباطات بر توسعه فضای مجازی و توسعه نسل ۳ و ۴ موبایل و ارائه هرچه بهتر خدمات به مردم عزیز ایران بوده است»

فرصت چهار ماهه fatf به ایران

حمید بعیدی نژاد، سفیر ایران در لندن در توئیتی نوشت: اجلاس FATF چهار ماه دیگر به ایران برای تکمیل مقررات ملی فرصت داد، در غیر اینصورت نمایندگی‌ها و شعبات موسسات مالی در ایران از خردادماه ۱۳۹۸ تحت نظارت‌های خاص اضافی قرار خواهند گرفت.

عذرخواهی و طلب حلالیت فرماندار پاکدشت بابت پاک کردن پرچم آمریکا و اسرائیل

فرماندار پاکدشت طی بیانیه‌ای بابت حذف پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی عذرخواهی کرد.به گزارش روابط عمومی فرمانداری پاکدشت، هادی تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت طی بیانیه‌ای از مردم بابت حذف نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی از کف خیابان طلب حلالیت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: رجاء واثق دارم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایت کار و فرزند ناخلفش اسرائیل غاصب همچون گذشته مقهور عظمت ملت ایران خواهند بود.فرزندان شما در فرمانداری شهرستان همانند دیگر نهاد‌های انقلابی کمال نفرت و انزجار خود را از آمریکای جهانخوار و مستکبرین عالم اعلام می‌دارند و اگر این فرزند معذور موجب تکدر خاطر خانواده معزز شهدا شده است می‌خواهم که فرزند خود را حلال کنند.

گرانی‌های امروز حاصل تلاش دشمن است

حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی صبح امروز در یادواره ۲۷۶ شهید غدیر استان کرمان با بیان اینکه در فتنه ۸۸ رییس جمهور امریکا چندین بار از سران فتنه حمایت کرد و شاهد حضور منافقان در سال ۸۸ بوده‌ایم افزود: فتنه ۸۸ نمونه بارز یک کودتای مخملی بود و گرانی امروز یکی‌دیگر از تلاش‌های دشمن است.وی با بیان اینکه عنصر خستگی‌ناپذیری در طول این چهل سال مردم را پشت نظام نگه داشته است افزود: عنصر هراس نداشتن از دیگر ویژگی‌هایی است که باعث ضعف دشمن می‌شود و در هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم.خاتمی با اشاره به اینکه عنصر استکبارستیزی بسیار مهم است و دشمن همواره در حال تلاش است که این عنصر را از مردم بگیرد و امسال هم خیلی تلاش کردند که دیگر مردم مرگ بر آمریکا نگویند گفت: عنصر وحدت یکی از اعناصر مهم است که مردم را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و در کشور ما با وجود اختلاف سلیقه وحدت وجود دارد و این نشان‌دهنده یک کشور آزاد است.

از سال ۵۷ اسلام مجددا در جهان فراگیر شده

سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه یادواره شهدا فرصتی برای یادآوری گذشته درخشان ماست، ابراز داشت: از سال ۵۷ به برکت وجود امام راحل اسلام مجددا در جهان فراگیر شد و به عبارت دیگر شهدای عالی مقام را می‌توان احیاگران واقعی مکتب اسلام و راه سیدالشهدا (ع) دانست، بر این اساس هر بار که اجتماع کرده و زندگی شهدا را مرور می‌کنیم دنیایی حرف وجود دارد.وی با بیان اینکه خون شهدا ۴۰ سال است توطئه‌های مختلف دشمنان را خنثی کرده است، گفت: ملت ما همواره مدافع نظام و انقلاب هستند، اما شهدا جلوداران این نظام هستند چراکه بهترین جوانان هر منطقه از ایران اسلامی فدای اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است و از این جهت ما به خود می‌بالیم.
 
انتقاد علم‌الهدی از قاچاق گوسفند

امام جمعه مشهد گفت: بیش از دو سه ماه است مردم گرفتار گرانی در اولیات زندگی و کالا‌های اساسی هستند. گوشت ندارند بخورند و اولیات زندگی اداره نمی‌شود. شما چه می‌کنید؟ یک تکان به خود می‌دهید بیشتر مسئله را در گرداب فرو می‌برید. آقای رئیس بانک مرکزی می‌گوید اگر دولت این کار را نمی‌کرد فلان اتفاق می‌افتاد؛ ما می‌خواهیم این دولت و مدیریت ما را نجات دهد. اگر تشخیص ندارید از دیگران کمک بگیرید. این مملکت مرکز فوران توان و استعداد و قدرت در روی کره زمین است. اجازه دهید دیگران در مدیریت و اندیشه مدیریت کمک کنند؛ طرح در دست مردم زیاد است. مردم می‌خواهند گام دوم را بردارند باید این قدر گرفتار باشند؟ این احساس مسئولیت اگر احساس مسئولیت باشد کار زودتر به نتیجه می‌رسد و با حرکت جهادی مشکلات حل می‌شود. مرز مملکت دست کیست که گوسفند قاچاق می‌کنند؟ مگر چشم ندارید که قاچاق می‌کنند. ستاد مبارزه با قاچاق چه می‌کند که آقای وزیر عذر بیاورد گوشت ما به این قضیه مبتلا شده، چون قاچاق می‌کنند آن هم در مملکتی که سپاهش سه روزه عامل جنایت را پیدا می‌کند و به دست انتقام می‌سپارد. /فارس

آمار وحشتناک خودکشی در شهر‌هایی که بیشترین بیکار را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به رتبه دوم خوزستان در کشور از نظر نرخ بیکاری گفت: آمار وحشتناک خودکشی در شهرستان‌های استان به ویژه شهرستان‌هایی که آمار بیکاری بیشتری دارند را در چند ساله اخیر مشاهده کردیم. رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان ادامه داد: طبق آمار رسمی در سال ۹۶ ما رتبه سوم بیکاری کشور را پیدا کردیم. در سال ۹۷ براساس طرح آمارگیری اشتغال فصلی در تابستان رتبه ما رتبه دوم کشور بود. اگر به همین منوال پیش برویم رتبه یکم را کسب می‌کنیم. نتیجه این مسائل این می‌شود که ما در آمار‌های تحت پوشش بهزیستی رتبه یک کشور و در آمار‌های تحت پوشش کمیته امداد رتبه ۶ کشور را داریم. نتیجه این می‌شود که آمار وحشتناک خودکشی در شهرستان‌های استان بویژه شهرستان‌هایی که آمار بیکاری بیشتری دارند را در چند ساله اخیر مشاهده کردیم. حاجتی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های شادگان و مسجدسلیمان جزو شهرستان‌هایی هستند که بالاترین نرخ بیکاری را دارند. با ابزار‌های استانی که در اختیار ما است چندان نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم. هر وقت نیز می‌خواهیم سرمایه گذاری کنیم در جایی مجموعه نفت اجازه سرمایه گذاری نمی‌دهد و می‌گوید کل اهواز در حوزه نفتی است. همه خوزستانی‌ها باید از اهواز و خوزستان خارج شوند یا باید امکان سرمایه گذاری به ما داده شود. /ایسنا

اقدام سعید امامی برای گرفتن فتوا علیه روشنفکران

عمادالدین باقی پژوهشگر و روزنامه نگار نوشت: سعید امامی از مقام‌های وزارت اطلاعات با هدف گرفتن فتوا علیه روشنفکران، نشریه‌ای به نام 'قند پارسی' را با محتوای ضد دینی در خارج از کشور منتشر می‌کرد که توسط بخش دیگری ازاطلاعات شناسایی و جلوگیری شد. من مطلب تحقیقی نسبتا بلندی درباره یکی از ابعاد پرونده قتل‌های زنجیره‌ای نوشته بودم. این مطلب حدود ۱۰۰ صفحه کتاب شد و آن را در جلد دوم کتاب تراژدی دموکراسی در ایران آوردم. این بخش از کتاب «همه چیز برای قدرت» نام داشت. خلاصه مطلب در همان تیترش بود. در آن نوشته ام تفکری که فقط قدرت برایش اصالت دارد همه چیز را برای قدرت فدا می‌کند و هر کاری را مجاز می‌داند. اساسا نبرد اصلی و پنهان در دنیا، نبرد اطلاعاتی است که پوسته فاخری از سیاست روی آن کشیده می‌شود که زشتی هایش را بپوشاند. بحثم این نبود که طیف سعیدامامی شخصا برای بمب گذاری در حرم امام رضا برنامه ریزی کرده است بلکه با توجه به توضیحاتی که درباره 'رمزی یوسف' سازنده بمب و برادرش داده ام دو فرضیه را با شواهدش مطرح کرده ام که یکی از ان‌ها مدیریت غیر مستقیم توسط تیم خودسر است. نکته مهمی که من در این کتاب گفتم این بود که باند سعیدامامی از انفجار حرم هم برای سرپوش گذاشتن بر قتل کشیش‌ها استفاده کرد و فرصتی هم به دست آورد تا بتواند اخوان المسلمین را حذف کند. / ایرنا

انتقاد یک امام جمعه از رئیس سازمان مستضعفان

حجت‌الاسلام سید علی حسینی امام جمعه بروجرد گفت: ️یک آقایی آمده تلویزیون و می‌گوید ۱۹ میلیون تومان حقوق می‌گیرم و ماشین لکسوس دارم. خجالت دارد اصلا تو میفهمی بعضی مردم با یارانه زندگی می‌کنند و رنگ گوشت را نمی‌بینند؟ ️تو چیکار میکنی که ۱۹ میلیون حقوق میگیری؟ مردم به نان شب محتاجند آن وقت به حقوق و ماشینت افتخار هم میکنی؟ خبر داری کارگر معدن چقدر حقوق می‌گیرد؟ از وضعیت کارگران خبر داری؟ مردم از چیزی نترسند، حساسیت بخرج دهند و از حاکمیت بخواهند این افراد را کنار بگذارد، چون تعدادی نمی‌فهمند فقر چیست و مردم در چه شرایطی زندگی می‌کنند. ️از خبرنگاران و دانشجویان خواهش می‌کنم این افراد را رسوا کنند تا کسی جرات نکند چنین حقوقی بگیرد تا افرادی مانند این آقا {محسن رفیقدوست} برکنار شوند. / جهان صنعت نیوز

عذرخواهی وزیر المپیک ژاپن از ملت به دلیل تاخیر ۳ دقیقه‌ای

«یوشی تاکا ساکورادا» وزیر المپیک قرار بود برای حضور در جلسه بودجه به پارلمان این کشور برود که در نهایت با ۳ دقیقه تاخیر وارد شد. اما نمایندگان مخالف اعلام کردند که وی با این حرکتش به آن‌ها بی احترامی کرده و به همین دلیل جلسه را ۵ ساعت تحریم کردند. ساکورادا که وزیر سایبری دولت نیز هست، اخیرا با اعلام اینکه هرگز از رایانه استفاده نکرده، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. /خبرآنلاین

خیابان تجریش به پیاده‌راه تبدیل می‌شود

طرح پیاده راه حدفاصل میدان قدس و تجریش با بهترین مسیریابی برای عبور سواره در یک رینگ ترافیکی و مسیری ایمن برای پیاده‌ها در شمال تهران به اجرا می‌رسد. سید حمید موسوی شهردار منطقه یک: اجرای زیرگذر تجریش به دلیل موقعیت زمین شناسی منطقه و وجود بستری سنگی، رودخانه‌ای و وجود تاسیسات شهری و خط مترو بسیار زمان بر و پر هزینه است. اجرای رینگ ترافیکی در محدوده تجریش به صورت دورانی با استفاده از مسیر‌های جایگزین و سایر محور‌های موازی اولین اقدام در اجرایی شدن پیاده راه تجریش است/ میزان

پشت‌پرده «پروژه نیمه‌تمام» مخالفان خشمگین دولت

حکایتی شده حکایت منتقدان یا بهتر بگوییم مخالفانی که پایانی زودرس را برای دولت آرزو می‌کنند. یک روز از استعفا روحانی دم می‌زنند و روز دیگر طرح عدم کفایتش را علم می‌کنند. این ماجرا مربوط به امروز و دیروز هم نیست از همان شش سال پیش که حسن روحانی به ساختمان خیابان پاستور پا گذاشت، هر روز بهانه‌ای برای در سیبل قرار دادن دولت پیدا می‌شد. البته هیچگاه گفته نشد سهم دولت در ایجاد مشکلات به نسبت دیگر نهاد‌ها و مانع‌تراشی‌های دیگران چقدر است و مهمتر اینکه چند درصدش بخاطر عملکرد دولت قبلی به ارث رسیده.
اخبار تبریز

اخبار اردبیل

اخبار البرز

اخبار اصفهان

اخبار ایلام

اخبار تهران

اخبار خراسان جنوبی

اخبار خراسان رضوی

اخبار خراسان شمالی

اخبار مازندران

اخبار خوزستان

اخبار فارس

اخبار قزوین

اخبار قم

اخبار کردستان

اخبار کرمانشاه

اخبار کهکیلویه و بویراحمد

اخبار گیلان

اخبار همدان

اخبار یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار