رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: چهار بیمارستان دولتی در استان البرز به صورت یکجا به بخش خصوصی واگذار شده که هم اکنون این بیمارستان ها با تعرفه های دولتی به ارایه خدمات می پردازند.
کد خبر: ۷۱۷۲۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 20 February 2019

حمید درفشی گفت: هرچند هیچ رییس دولتی دوست ندارد مسئولیت بیمارستان خود را به بخش خصوصی واگذار نماید و در کنار آن نگران مستندات قانونی برای واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی هستند اما باید گفت مستندات قانونی بسیاری برای واگذاری ارایه خدمت به بخش خصوصی وجود دارد مانند اصل 44، ماده 192 قانون برنامه سوم که بیانگر این است هیچ مشکلی برای واگذاری بخش ها به بخش خصوصی وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: واگذاری بخش های بیمارستان های دولتی به بخش خصوصی می تواند منجر به افزایش خدمات، کاهش هزینه ها و ارایه خدماتی با کیفیت بهتر به مردم شود.

 درفشی افزود: هم اکنون در استان البرز چهار بیمارستان به صورت یکجا به بخش خصوصی واگذار شد در حالی که در کشور رایج شده است که فقط مراکز تصویربرداری و داروخانه ها به بخش خصوصی واگذار می شود.

 وی افزود: بیمارستان امام حسین (ع) از 170 تخت فعال 100 تخت آن مربوط به ارایه خدمات روانپزشکی است که همه می دانیم روانپزشکی با ضرر همراه است اما این بیمارستان هم اکنون به سوددهی مناسبی رسیده است.

 درفشی خاطرنشان کرد:یک مگالب با سرمایه گذاری خارجی ها تشکیل شده و آزمایشگاه های هفت بیمارستان البرز تعطیل شد که این مگالب با سرمایه گذاری چهار میلیون یورویی و با یک تکنولوژی خاص به ارایه خدمات می پردازد و خط قرمز ما نیز در ارایه خدمات این بیمارستان فعالیت شش ساله است که پس از اتمام آن تمام تجهیزات به دولت واگذار می شود و باید این آزمایشگاه با تعرفه های پزشکی فعالیت کرده و هزینه نیروهای آن نیز با بخش خصوصی طرف قرارداد می باشد.

وی افزود: حدود 65 تا 70 درصد هزینه بیمارستان ها هزینه های پرسنلی است و در ایران به ازای هر تخت فعال تا 10 نفر فعالیت می کنند در حالی که باید بتوانیم تعداد افراد شاغل را کنترل کرده و کاهش دهیم و به ازای هر تخت فعال به 2.2 پرسنل برسانیم.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: سه مشکل عمده ما در بیمارستان های دولتی تعداد پرسنل بالا، عدم نگهداری وسایل و امکانات و هزینه های بالای پشتیبانی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار