محمدرضا فلاح صادرات را اصلی ترین دلیل گرانی میوه دانست و گفت: در صورت استمرار روند کنونی و صدور میوه به کشورهای همسایه، بدون شک در آینده نزدیک با مشکلات به مراتب بیشتری مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۷۱۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱ 20 February 2019

رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج اظهار کرد: صادرات اقلام ضروری سبب شده تا بازار میوه سخت ترین دوران تاریخ خود را تجربه کند.

وی ضمن ارزیابی بازار میوه در سال جاری گفت: بارش و سرمای شدید ابتدای سال جاری موجب از بین رفتن بسیاری از محصولات در استان های مختلف شد که بازار میوه را دچار اختلال کرد.

رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج تصریح کرد: همچنین نوسانات اخیر در بازار ارز دیگر عاملی بود که موجب شد سودی از صادرات میوه حاصل نشود بلکه بازار با مشکلات زیادی مواجه شد.

فلاح با اشاره به محدود شدن واردات میوه گفت: در حال حاضر موز، نارگیل و آناناس در دسته اقلام وارداتی بوده و این در حالی است که واردات برخی محصولات مثل انبه ممنوع شده است.

وی ضمن پیش بینی آینده بازار میوه گفت: متاسفانه با این روند آینده خوبی برای بازار قابل تصور نبوده و باتوجه به از بین رفتن قدرت خرید از سوی مردم شرایط وخیم تری در انتظار بازار میوه خواهد بود.

رئیس اتحادیه میوه فروشان کرج در پایان تاکید کرد: بدون شک تا زمانی که صادرات میوه ادامه داشته باشد بازار در حالت تعادل قرار نمی گیرد که امیدواریم مسئولین چاره ای را برای این مشکل در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار