مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر نقش زنان در توسعه پایدار گفت: سهم زنان در تولید ناخالص استان مشخص نیست.
کد خبر: ۷۱۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 20 February 2019

سیده فرانک موسوی شامگاه سه شنبه در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای بانوان در اهواز اظهار داشت: به عنوان مثال وقتی تولیدات دامی که زنان عشایر و روستایی بار اصلی آن را به دوش می کشند بررسی می کنیم متوجه می شویم که هنوز سهم‌شان در تولید ناخالص استان مشخص نیست.

وی افزود: در این نمایشگاه زنان سرپرست خانوار با همکاری اداره کل بهزیستی خوزستان و کمیته امداد امام خمینی(ره)، زنان کارآفرین و زنان سرپل ذهاب حضور فعال دارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان با تاکید بر نقش زنان در توسعه اقتصادی کشور توضیح داد: همه نهادها و به ویژه بانک جهانی توسعه در تمام دنیا به نقش چشگیر بانوان به خوبی پرداخته اند.

وی علت برپایی این نمایشگاه را نقش بانوان در توسعه پایدار دانست و بیان کرد: هدف اصلی نمایشگاه حضور پایدار زنان در جامعه است لذا به دنبال این هستیم تا نمایشگاه های دائمی برای زنان برپاکنیم.

موسوی ادامه داد: توانمندسازی زنان در دنیا به عنوان یک مساله مهم در دستور کار قرار داده شده است چراکه تاثیرگذاری زنان به عنوان نیمی از جامعه بسیار قابل توجه و ملاحظه است لذا اگر به جامعه پنجاه درصدی توجه نکنیم چرخه توسعه کند پیش می‌رود.

وی زنان را سرمایه اجتماعی خوبی در جامعه دانست و گفت: در اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تلاش کرده ایم تا زنان را به مرحله توانمندی و مهمتر از آن توان افزایی برسانیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تاکید کرد: حضور زنان باید در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی ، هنری دیده شود.

وی بر حضور زنان در پست های مدیریتی تاکید کرد و گفت: زنان در استان خوزستان رشد چشمگیری در موضوعات علمی، ورزشی و عرصه های مختلف داشته اند و در سال های اخیر شاهد موفقیتهای بسیاری از سوی زنان در استان بوده ایم و هستیم لذا وظیفه داریم برای این موضوع بسترسازی مناسب داشته باشیم.

موسوی یادآور شد: زنان می توانند با حضور در چنین نمایشگاه هایی سلیقه مخاطب و مشتریان و بازار را بشناسند.
وی گفت: تحکیم بنیاد خانواده و توسعه خانواده پایدار و مهمتر از همه ایجاد تعادل در خانواده میان زن و مرد هدف اصلی ماست.

نمایشگاه دستاوردهای بانوان خوزستانی شامگاه سه شنبه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اهواز از سوی اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گشایش یافت .

در این این نمایشگاه که تا چهارم اسفندماه ادامه دارد چهار گروه از زنان، شامل زنان سرپرست خانوار تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته امداد، زنان کارآفرین، زنان مناطق کم‌برخوردار و مهمانان ویژه از شهر سر پل ذهاب، زنانی که پس از زلزله توانستند توانمند شوند، حضور دارند.

همچنین سازمان جهاد کشاورزی و شیلات خوزستان تولیدات بانوان را در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار