معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بهترین سن رشد، سن دانش آموزی است که اگر در این سن از تغذیه دانش آموزان غافل شویم به هیچ عنوان قابل جبران نخواهد بود.
کد خبر: ۷۱۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 18 February 2019

داوود مقیمی اظهار کرد: با توجه به حساسیت تغذیه دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی، آموزش و پرورش و وزارت بهداشت نظارت ویژه‌ ‎ ای بر فروش اغذیه از طریق بوفه‌های مدارس دارند.

وی با یادآوری اینکه نباید اجازه فروش تنقلات و مواد غذایی پرکالری در بوفه مدارس صادر شود، گفت: مدیران مدرسه نیز باید مسئله تغذیه دانش آموز در مدارس را جدی بگیرند و علاوه بر ناظران آموزش و پرورش و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، آن ‎ ها نیز شخصاً به این مسائل نظارت داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه در زمینه ساماندهی وضعیت بوفه‌های مدارس مسئولیت اصلی با آموزش و پرورش و مسئولیت نظارت و سرکشی با علوم پزشکی است، گفت: واحدهای نظارت بر مواد غذایی در دانشگاه‌ علوم پزشکی و معاونت غذا و دارو مسئولیت نظارت جدی بر بوفه‌های مدارس را دارند.

مقیمی در پایان گفت: مدیران، دبیران، دانش آموزان و والدین محترم می‌توانند گزارش‌های مرتبط با بهداشت محیط مدارس را به سامانه بهداشت 190 گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار