معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز گفت: بازارچه مرکزی صنایع دستی استان طبق روال هر سال در محوطه کاخ مروارید، برگزار و میزبان گردشگران خواهد بود.
کد خبر: ۷۱۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳ 17 February 2019

سعید امینی اظهار کرد: امسال شاهد برپایی بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی در مناطق مختلف استان خواهیم بود. در بازارچه نوروزی کاخ مروارید ۳۰ غرفه دایر خواهد شد که در آنها صنایع دستی استان عرضه می‌شود.

این مسئول بیان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم یک بازارچه نوروزی با تعداد غرفه‌های کمتر در شهرستان طالقان که گردشگر پذیر است، ایجاد کنیم. در نظر داریم پنج تا ۱۰ غرفه هم در ساوجبلاغ ایجاد کنیم ولی فعلاً منتظریم که بخش خصوصی مکان مورد نظر برای برگزاری این بازارچه‌ها را مشخص کند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز گفت: در تلاش هستیم این بازارچه‌ها در مسیرهای پرتردد و فضاهایی که گردشگرپذیر است، برگزار شود.

وی اظهار کرد: بازارچه‌های نوروزی آینه توانمندی‌های هر استان در بخش صنایع دستی است به همین دلیل سعی شده در این بازارچه‌ها صرفاً صنایع دستی البرز و در نهایت تهران عرضه شود.

کاخ مروارید توسط مؤسسه‌ی «رایت» طراحی و با نظارت مهندس «ویلیام کیس» بین سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ ساخته شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این بنا محل سکونت شمس پهلوی و خانواده‌ی او تا سال ۱۳۵۷ بود و اموال با ارزش زیادی در آن وجود داشت که مجسمه‌های ارزشمند و ظروف طلا فقط بخشی از آن اموال بود اما سال‌هاست از این اموال خبری نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار