برای هر صندلی مسئولین کشور، ۷۰ شهید داده شده است تا آن کرسی در اختیار او قرار بگیرد؛ اما مشاهده می کنیم که در مجلس شورای اسلامی علیه اقدام انقلابی یک امام جمعه ۱۹۱ نماینده امضا داده اند؛ ولی در مقابل می بینیم برای مقابله با یکی از جاهایی که میلیاردها تومان به نظام ضربه زده بودند، ۱۳ نماینده امضا می کنند.
کد خبر: ۷۱۵۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 17 February 2019

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی همدانی در جلسه طلاب و فضلای البرزی مقیم قم که در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد، ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: راهپیمایی 22 بهمن حماسه بزرگ مردمی بود که در ایران اسلامی شکل گرفت و چشم دشمنان انقلاب و نظام اسلامی را کور کرد؛ این حرکت و شروع دهه پنجم انقلاب را به سربازان حضرت ولی عصر(عج) تبریک عرض می نمایم.

وی ابراز داشت: 40 سال و چهار دهه پر از فراز و نشیب از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می گذرد و در ابتدای دوره و دهه پنجم قرار گرفته ایم؛ رهبر انقلاب دو روز بعد از راهپیمایی بیانیه ای را صادر کردند که بسیار مهم بوده و مسیر راه را برای آینده مشخص می نماید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت:در این بیانیه شاخص هایی وجود داشته و وظایف اقشار گوناگون مردم معین گردیده است؛ به خصوص رهبر انقلاب از جوانان مطالبات بیشتری داشته اند که باید همت بالاتری داشته باشند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: هر کدام از ما در هر جا و با هر توان باید نقش خود را به خوبی ایفا کرده تا شتاب حرکت ایران به سمت اهداف بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: تشکیل گروه و ایجاد انسجام لازم در میان خود از مباحثی است که باید به آن اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به شاخصه های طلاب و دانشجویان، اظهار داشت: «فراگیرسازی گفتمان انقلابی گری»، «افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی»، «داشتن تحلیل سیاسی و اعلام موضع به موقع»، «آگاه سازی جامعه»، «فسادستیزی و مطالبه عدالت» و ... از شاخصه های طلاب و دانشجویان ماست که باید داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ابراز داشت: اگر قدرت تحلیل سیاسی نداشته باشیم و آن را تقویت نکنیم، سر ما کلاه گذاشته و همچون أمیرالمؤمنینی در خانه خانه نشین خواهد شد.

امام جمعه کرج خاطرنشان ساخت: درباره انقلابی گری زیاد صحبت می شود؛ گرایش های سیاسی مختلف به نحوی انقلابی را به نحوی تعریف می کنند که مطابق با جهت گیری خودشان باشد و به همین دلیل است که امروز اصولگرایان، اعتدالیون، اصلاح طلبان همه خود را انقلابی می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی بیان داشت: انقلابی به معنای تسلیم وضع موجود نشدن و برای تحقق آرمان های بزرگ الهی و انسان تلاش نمودن و منافع فردی را در نظر نگرفتن است و تحقق این آرمان فقط در تشکیل حکومت اسلامی ممکن است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: محافظه کاری یکی از آفت های انقلابی گری است؛ روحیه انقلابی تلاش می کند اراده ها را معطوف به هدف تعریف کند؛ روحیه انقلابی موتور محرکه جامعه است که اگر خاموش شود، دوران زوال تمدنی برای آن نظام پدید خواهد آورد.

امام جمعه کرج ابراز داشت: اگر باورهای ما عوض شود، رفتار ها عوض خواهد شد و زمانی که رفتارها تغییر کرد، استحاله صورت خواهد گرفت؛ دشمن طرحی 10 ساله را برای استحاله نظام طراحی کرده اند تا در سال 98 به نتیجه 10 ساله آن برسند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی خاطرنشان ساخت: عمده حرفی که دشمن در آن طراحی بیان می کند، آن است که ایران را بتوانیم مهار کرده و در این مهار، تغییر باور را به وجود آوریم.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب شاخصه های انقلابی گری را در «پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب»، «هدف گیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنان»، «پایبندی به استقلال همه جانبه کشور»، «حساسیت در برابر دشمن و کار و نقشه دشمن و عدم تبعیت از او» و «تقوای دینی و سیاسی» عنوان کرده اند و فرمودند این پنج شاخصه در هر شخصی باشد، قطعا انقلابی است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب نیاز به همایش، نمایش، سمینار، کتاب و ... ندارد، بیانیه ای صمیمی است که باید انسان جلوی خود گذاشته و مطابق با آن عمل کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی به موضوعاتی همچون FATF، پالرمو و اینستکس اشاره کرد و ابراز داشت: اینستکس ایران را خوار و ذلیل خواهد کرد و حتی نفت در برابر غذا هم نیست و عزت ایران اسلامی که با خون 300 هزار شهید به دست آمده را زیرپا خواهد گذاشت.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تصریح کرد: روحانیت رهبری فکری جامعه را باید در دست داشته باشد؛ طلبه ای که از اوضاع کشور و دنیا مطلع نباشد، فرزند زمان خود نیست؛ طلاب باید درک و تحلیل سیاسی داشته باشند.

امام جمعه کرج بیان داشت: رهبر معظم انقلاب در منویات خود فرموده اند: «تبیین اساس کار ماست؛ ما با ذهن ها و دل ها مواجهیم؛ باید دل ها قانع شوند؛ اگر دل ها قانع نشد، بدن ها به راه نمی افتد، جسم ها به کار نمی افتد؛ تبیین اساس کار ماست».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی اظهار داشت: ما باید برای تمدن اسلامی انسان بسازیم و حوزه و دانشگاه باید ورود کرده و خود طلاب و دانشجویان تلاش کنند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: رعایت حق والدین و بزرگان حوزه از مباحث ضروری برای طلاب و فضلاست؛ متأسفانه گاهی مشاهده می شود که برخی بسیار بی پروا نسبت به بزرگان حوزه سخن می گویند که باید مراقب بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار