معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز گفت: از ابتدای سال تا کنون به 300 هنرمند صنایع دستی استان وام مشاغل خانگی داده شده است.
کد خبر: ۷۱۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵ 16 February 2019

سعید امینی اظهار کرد: تسهیلاتی که امسال به هنرمندان صنایع دستی داده شده بیشتر در قالب وام مشاغل خانگی بود.

وی ادامه داد: هنرمندانی که به صورت انفرادی مجوز مشاغل خانگی را دریافت کرده بودند موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

وی توضیح داد: بیش از 300 هنرمند فعال در رشته‌های مختلف صنایع دستی استان برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده اند.

وی افزود: از ابتدای سال تا کنون بیش از سه میلیارد و 100 میلیون تومان در قالب تسهیلات 10 میلیون تومانی به هنرمندان صنایع دستی داده شده است.

این مسئول توضیح داد: در حال حاضر بیش از سه هزار و 500 هنرمند البرزی در رشته‌های مختلف صنایع دستی به صورت فردی و گروهی مجوز فعالیت دارند.

امینی بابیان اینکه هنرمندان فعال در حوزه صنایع‌دستی این استان در سال‌های اخیر فعالیت‌های چشم‌گیری داشته‌اند، گفت: هنرمندان گروه چوب، سفال و سرامیک و تولیدکنندگان زیراندازها ازجمله جاجیم و گلیم، صنایع‌دستی، چرمی و همچنین زیورآلات سنتی ازجمله این افراد هستند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی البرز در ادامه به عمده مشکلات هنرمندان صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: بازاریابی و فروش محصولات صنایع‌دستی البرز و نبود بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی از مهمترین این مشکلات است.

وی گفت: علاوه براین، با توجه به شرایط اقتصادی کشور و عدم اختصاص ارز دولتی برای خرید مواد اولیه، مشکلات موجود در این عرصه بیشتر شده است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار