سید مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به عملکرد مثبت کشاورزان البرزی نسبت به آمار کشوری، اظهار کرد: متوسط عملکرد در هکتار محصولات زراعی بالاتر از ۲۵ تن در هکتار است که این رقم در کشور حدود ۱۳ تن است.
کد خبر: ۷۱۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 13 February 2019

وی با اشاره به اهمیت تولید محصولات استراتژیک گندم، جو و کلزا گفت: در استان البرز در سال زراعی ۹۶-۹۷ حدود ۱۰۱۸۴ هکتار کشت گندم، ۴۸۹۵ هکتار جو و ۷۳۵ هکتار کلزا را داشتیم که به ترتیب از این سطوح میزان ۴۳۷۰۰ تن گندم، ۲۱۲۰۰ تن جو و ۱۳۶۰ تن کلزا برداشت شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال زراعی جدید نیز تا کنون ۹۷۵۲ هکتار گندم، ۷۴۶۶ هکتار جو و ۴۹۸ هکتار کلزا کشت شده است که پیش بینی می شود از این اراضی میزان ۵۶۰۷۴ تن گندم، ۳۴۹۴۱ تن جو و ۱۴۲۰ تن کلزا برداشت شود.

موسوی به مهمترین علل افزایش تولید در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: بارندگی‌های مناسب و انجام مشاوره  و آموزش‌های ترویجی به کشاورزان در خصوص کشت ها وتوزیع به موقع نهاده ها از جمله موارد اثرگذار در این بخش بوده است. 

وی در پایان گفت: در راستای سیاست های حمایتی دولت، تمامی تولیدات گندم، جو و کلزای کشاورزان، به شکل تضمینی خریداری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار