عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور گفت: اگر دولت در این شرایط بتواند به قدرت خرید کارگران کمک کند این به نفع اقتصاد خواهد بود زیرا تا قدرت خرید این بخش بزرگ از جامعه بالا نرود رکود همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۱۴۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶ 13 February 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی اصلانی با اشاره به شرایط معیشتی کارگران در وضعیت فعلی، گفت: متأسفانه با توجه به شرایط اخیر فاصله بین خط فقر و تورم به 53 درصد رسیده است و در این شرایط حقوق یک کارگر کفاف 10 روز از ماه را می‌دهد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار البرز اضافه کرد: در این وضعیت نزدیک شدن ایام عید هم بر هزینه‌های کارگران می‌افزاید و این مشکلات را دو چندان می‌کند بنابراین افزایش 20 درصدی دستمزد که برای سال 98 تعیین شده است نمی‌تواند این فاصله‌ها را جبران کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت امسال اذعان داشته که از نظر درآمدی وضعیت خوبی داشته است بنابراین ما از دولت انتظار داریم همانطور که حق مسکن را از 40 هزار تومان به 100 هزار تومان رسانده در یارانه نقدی هم تجدیدنظر کرده و از بودجه خود یارانه بیشتری به کارگران پرداخت کند.

اصلانی در ادامه از اوضاع نابسامان معیشتی کارگران گفت و خاطرنشان کرد: اوضاع کارگران در این شرایط خوب نیست مثلاً 90 درصد کارگران این روزها از خوردن گوشت محروم هستند زیرا حقوق آنها کفاف خرید گوشت را نمی‌دهد.

وی افزود: علاوه بر این وضعیت درمانی کارگران هم اوضاع خوبی ندارد؛ اخیراً حدود 79 قلم دارو که در سبد دارویی کارگران ضروری به شمار می‌رود مثل قرص سردرد، سرماخوردگی و ... از پوشش بیمه خارج شده و اکثر داروهای مورد نیاز باید به صورت آزاد تهیه شود.

عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بین شش تا 9 ماه است که بدهی خود به برخی مراکز درمانی مثل آزمایشگاه‌ها و ... را پرداخت نکرده و همین باعث شده زمانی که کارگران به این مراکز مراجعه می‌کنند با مشکلاتی مواجه شوند و به خوبی خدمات دریافت نکنند.

وی خاطرنشان کرد:ما از دولت انتظار داریم هر طور شده به وضعیت کارگران رسیدگی کرده و این وضعیت را ساماندهی کند چون در این شرایط کارفرمایان هم وضعیت خوبی ندارند و این بهبود وضعیت باید توسط دولت انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار