سرپرست معاونت پژوهش جهاددانشگاهی استان قم، درصد موفقیت مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری این مرکز را بالاتر از استانداردهای جهانی دانست.
کد خبر: ۷۱۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸ 08 February 2019

به گزارش تابناک قم، دکتر لیلا ناصرپور در جمع خبرنگاران گفت: یکی از اهداف معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی تولید ثروت از محل تحقیقات است که در این عرصه 942 گروه پژوهشی 117 مرکز تخصصی 19 مرکز رشد و 2 پارک علم و فناوری و 1 مرکز تحقیقات توسط جهاددانشگاهی در کشور ایجاد شده است.

وی با اشاره به تولید کتب و مقالات پژوهشی و کسب ده ها عنوان برتر مقالات علمی جهاددانشگاهی در جشنواره های علمی افزود: معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی براساس نیازهای کشور طرح های تحقیقاتی را اعلام می کند که از جمله آن می توان به فعالیت های گسترده در زمینه نفت و گاز و پتروشیمی و مخابرات ومواد معدنی اشاره کرد.

ناصرپور اظهارکرد: در هفته پژوهش امسال 10 طرح فناورانه جهاددانشگاهی رونمایی شد که توسعه دانش فنی و ماشین بازیافت و طراحی دکل های حفاری چاه های نفت و کربن فعال از قیر طبیعی از جمله این طرح ها است که تمام این طرح ها بر اساس نیاز کشور نوشته و اجرا شد.

سرپرست معاونت پژوهش جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: بخش پژوهش جهاددانشگاهی از زیرشاخه های معاون پژوهشی کل کشور این رسالت را دنبال کرده است و دارای دو گروه پژوهش سلول های بنیادی و بیولوژی تولید مثل است که هر دوی آنها با هدف خدمت رسانی به علم پزشکی طراحی شده اند.

ناصرپور تصریح کرد: با توجه به خروجی محوربودن پژوهش ها سه مرکز تخصصی خدماتی فعالیت دارد اولین آن مرکز تخصصی درمان ناباروری است که به جرات جزو ده مرکز اصلی کشور است که تمام فعالیت های تخصصی به مردم قم و شهرهای دیگر و بین المللی خدمات را ارایه می کند.

وی گفت: 40 درصد مراجعین ما خارج از استان قم هستند؛ تا کنون 30 هزار پرونده در مرکز درمان ناباروری قم تشکیل شده است که از افتخارات آن درصد بالای موفقیت فرایند فرزند آوری در این مرکز است؛ به این شکل که درصد موفقیت این عمل در جهان و در کشورهای توسعه یافته نیز بیش از 25 تا 30 درصد نیست ولی این مرکز توانسته است در 6 ماهه اول سال به 45 درصد برسد که از آمارهای جهانی بیشتر است.

سرپرست معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: مرکز بعدی نیز مرکز خدمات خصصی معماری و شهرسازی است که مطالعات شهری انجام می دهد؛ مرکز بعدی مرکز مدسیین آی تی در حوزه پزشکی است که در حوزه پردازش اطلاعات فعالیت می کند؛ یکی از موفقیت های بزرگ ما در مرکز ناباروری آن است که در اشل آی پی دی و در مرحله اخذ مجوز کامل است.

وی تصریح کرد: ده درصد بیماران ما خارجی هستند که برای شهر قم یک فرصت بزرگ است زیرا از نظر گردشگری و تورسیم درمانی و ثروت آوری می تواند ارزآوری قابل توجهی برای استان داشته باشد؛ از دیگر سوی با توجه به اینکه این بخش حوزه تحریمی نیست می توانیم در از این بخش در توسعه استان استفاده کنیم.

ناصرپور با اشاره به خدمات مرکز درمان ناباروری استان قم بیان کرد: خدماتی که در این مرکز وابسته به جهاددانشگاهی انجام می شد صرفا برای خدمت به بیمارانی است که در این شرایط بغرنج اقتصادی با مشکل جدی نازایی نیز دست و پنجه نرم می کنند و به همین دلیل از اینکه به دلیل مسایل پیش آمده در خصوص لغو قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی این دست از بیماران دچار مشکلاتی شدند آزرده خاطر هستیم که امیدواریم این مشکل نیز به زودی حل شود و بیماران این بخش از این سرگردانی نیز خارج شوند.

وی تصریح کرد: مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی واحد استان قم حتی برای افزایش یک درصد موفقیت بیشتر در بحث باروری هزینه های عمده ای از جمله نصب دستگاه های آی اس ام آی، اسپرم سلکشن و.. را انجام می دهد که شاید کمتر مرکز درمان ناباروری با توجه هزینه های این طرح نسبت به این مساله اقدام کند ولی مهمترین مساله در این حوزه حل مشکلات بیماران است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار