مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز گفت: موضوع مرمت و بازسازی خانه مصدق و حفظ و نگهداری اسناد موجود در این خانه، با وزیر اطلاعات مطرح‌شده است.
کد خبر: ۷۱۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 06 February 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فخرالدین صابری در حاشیه سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به البرز با اشاره به وجود ۳۰۲ واحد تأسیسات گردشگری در استان، گفت: از این تعداد ۱۳۵ واحد دفاتر خدمات مسافرتی، ۹۶ واحد رستوران تحت پوشش سازمان،  ۲۱ مورد سفره‌خانه، هشت واحد مجتمع گردشگری - تفریحی و پذیرایی و ۱۷ هتل و هتل‌آپارتمان است.

وی در ادامه به وجود شش واحد مهمان‌پذیر و سه واحد اقامتگاه بوم گردی در استان، گفت: کارگاه‌های آموزشی برای معرفی بوم گردی برگزارشده است تا شاهد ایجاد واحدهای اقامتی، سنتی و روستایی باشیم، خانه‌های روستایی قدیمی باید به محلی برای پذیرایی و اسکان گردشگران تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز تأکید کرد: با توسعه صنعت بوم گردی در روستاها شاهد اشتغال و رونق اقتصادی خواهیم بود، از طرفی آشنایی گردشگران با حوزه‌های تاریخی و طبیعی البرز نیز محقق می‌شود.

صابری در بخش دیگری با اشاره به اشتغال سه هزار و ۱۰۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی استان، گفت: در این حوزه پنج هزار و ۲۰۰ هنرجو نیز مشغول به فعالیت هستند و از طرفی ۲۶۰ کارگاه صنایع‌دستی نیز در استان فعال است.

وی با تأکید بر اینکه از میان ۳۵۰ رشته هنری مصوب ۷۲ رشته در البرز رایج است، گفت: بازارچه صنایع‌دستی مشکین‌دشت با ۳۷ غرفه فعال‌شده و درصدد توسعه این بازارچه با کمک شهرداری هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز اضافه کرد: درصدد هستیم تا با کمک شهرداری بازارچه صنایع‌دستی را در کرج در محدوده پل تاریخی ورودی شهر دایر کنیم.

صابری با اشاره به سرمایه‌گذاری هزار و ۱۰۰۰ میلیارد تومانی در حوزه گردشگری استان، گفت: تردد ماشین‌های سنگین از محور کرج - قزوین باعث ایجاد دلهره در مسافران می‌شود، برای حضور مسافران عبوری باید برنامه‌ریزی کنیم، باید تردد ماشین‌های سنگین در این محور متوقف شود.

وی با اشاره به ارائه تقاضا برای توسعه بوم گردی استان به هیئت‌وزیران به‌ویژه وزارت جهاد کشاورزی، گفت: تدابیر مؤثر برای رونق این حوزه در کنار توجه به سفره‌خانه‌ها و مجتمع‌های  تفریحی و پذیرایی اندیشیده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز در خصوص وضعیت خانه مصدق که یکی از ظرفیت‌های گردشگری استان محسوب می‌شود، گفت: خانه مصدق به ثبت ملی رسیده است، برای مرمت و بازسازی این خانه و همچنین حفظ و نگهداری اسناد موجود در این خانه با مشکل مواجه بودیم که این مهم در سفر وزیر اطلاعات به استان مطرح و بررسی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار