مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز اعلام کرد که برای 350 هزارو816 هکتار از اراضی ملی این استان سند ثبتی صادر شده است.
کد خبر: ۷۱۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 04 February 2019

حامد فرضی گفت: تاکنون طرح کاداستر اراضی ملی در سطح 77 هزار و 324 هکتار اجرا شده است.
وی بررسی سه هزار و 688 فقره پرونده اعتراضات مردمی در خصوص تداخل اراضی ملی و مستثنیات را از دیگر اقدامات در 40 سال گذشته برشمرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز به دیگر اقدام ها برای توسعه فضای سبز در استان اشاره کرد و گفت: با تلاش کارشناسان این اداره کل ظرفیت تولید نهال شهرستان کرج به 30 اصله نهال رسیده است .
وی با بیان اینکه برای نخستین بار در کشور این نهالستان موفق به اخذ استاندارد بین المللی ISO (1400 و9001) شده، گفت: دراین مدت شناسایی و نگهداری از ذخیره گاه های جنگلی استان در سطح بیش از 10 هزار هکتار انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین طرح توسعه جنگل و نگهداری از جنگل کاری های سنواتی در سطح بیش از سه هزار هکتار از عرصه های مستعد استان انجام شد.
مدیرکل منابع طبیعی البرز گفت: در بخش رفع تصرفات اراضی ملی و دولتی تاکنون اقدامات خوبی در سطح استان انجام شده و 829 هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.
وی با بیان اینکه این رفع تصرف ها در قالب 424 فقره عملیات انجام شده، افزود:طی این سال ها در قالب 118 فقره آتش سوزی مراتع استان، 342 هکتار اطفای حریق شد.
فرضی به اقدامات حفاظتی و حمایتی در اراضی ملی اشاره کرد و افزود: احیاء و بازسازی 100 هکتار از معادن متروکه، ساخت کمربند حفاظتی بنچ مارک به طول 85 کیلومتر و شناسایی و مبارزه با آفات جنگل ها و مراتع در 204 هزار هکتار از مراتع از جمله این اقدامات است.
استان البرز دارای 430 هکتار اراضی ملی و دولتی است که 370 هزارهکتار آن را مراتع، 15هزار هکتار جنگل و 45 هزار هکتار را بیابان تشکیل می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار