شهردار بجنورد، سکوت چند ماهه خود را شکست و در عین حال از عیدی شهرداری به بجنورد خبر داد. «روح ا... براتیان» روز گذشته در دیدار با سردبیر روزنامه های استانی خراسان، سرنوشت پروژه های شهری بجنورد را تشریح کرد و وعده داد: اگر آب و هوا مساعد باشد، پارک دوبرار برای سیزده بدر آماده بهره برداری می شود.
کد خبر: ۷۱۰۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰ 03 February 2019

شهردار بجنورد، سکوت چند ماهه خود را شکست و در عین حال از عیدی شهرداری به بجنورد خبر داد. «روح ا... براتیان» روز گذشته در دیدار با سردبیر روزنامه های استانی خراسان، سرنوشت پروژه های شهری بجنورد را تشریح کرد و وعده داد: اگر آب و هوا مساعد باشد، پارک دوبرار برای سیزده بدر آماده بهره برداری می شود.
شهردار بجنورد، پروژه پارک دوبرار را کاری تمام شده دانست و افزود: قول داده بودیم این پارک در شهریور به اتمام برسد که در همان زمان این کار تمام شد اما به دلیل اجرای کارهای تکمیلی به طول انجامید. وی ادامه داد: در پارک دوبرار کارهای اضافه انجام شد و اکنون فقط آسفالت بخشی از جاده، سنگفرش بخش هایی از جاده دسترسی و ایجاد نگهبانی باقی مانده است که با احداث آن ها کار به اتمام می رسد. وی خاطرنشان کرد: تعهد ما در پایان شهریور اجرای 14 کیلومتر آسفالت، نصب آلاچیق، تعبیه ورودی ها و پارکینگ ها بود و بقیه کارها خارج از پروژه بود که از محل دیگری رقمی را پیش بینی و تهیه کردیم.
وی پروژه پارک باباامان را نیز تمام شده ذکر کرد و افزود: 535 هکتار با سندی که توانستیم بگیریم به فضای این پارک افزوده شده و 2.5 میلیارد تومان از محل تبصره توسعه ارتقای شاخص ها دریافت کردیم. شهردار بجنورد خاطرنشان کرد: 2.5 میلیارد تومان قرارداد با پیمانکاران منعقد شده است که کار عظیمی در آن جا انجام می دهند و سعی می شود در 25 اسفند همه غرفه های ورودی پارکینگ تخریب شوند و غرفه های جدید ساخته شده جای آن ها را بگیرند که این کار حدود 470 میلیون تومان هزینه در برداشت و اعتبار آن را از محل تبصره 18 توسعه شاخص ارتقا دریافت کردیم و سعی می شود این پروژه تا 3 ماه آینده به اتمام برسد. وی استخر بانوان را آماده بهره برداری دانست اما اظهارکرد: به دلیل برخی مشکلات حاشیه ای این پروژه افتتاح نشده است.وی بیان کرد: تملک هم به غیر از مباحث مادی تبعات اجتماعی زیادی دارد که برخی سنگ اندازی ها نیز این کار را دشوار می کند.
وی درباره چرایی به اتمام نرسیدن نهضت آسفالت هم بیان کرد: قیمت قیر هم اکنون نسبت به فروردین 400 درصد افزایش دارد و همه قرار دادها با نرخ 860 هزار تومان بسته شد در حالی که اکنون به 3.5 میلیون تومان افزایش یافته است و تاکنون یک لیتر از قیر 12 تنی را که سهمیه شهرداری است هنوز تحویل نداده اند. البته وی از اجرای IT در سطح گسترده در شهرداری هم خبر داد که برای زیرساخت های آن 1.5 میلیارد تومان هزینه شده است. وی به مردم نوید داد: انجام امور مربوط به پروانه های ساختمانی از سال آینده به 27 دفتر پیشخوان در راستای تسهیل کار مردم و سالم سازی فعالیت های شهرداری برون سپاری خواهد شد.
وی از برخی سنگ اندازی های بعضی از افراد و گروه ها در پروژه های مختلف شهری گلایه کرد و گفت: گاهی اوقات در برخی پروژه ها دیده می شود که همه مقامات اجرایی استان و کمیسیون های قانونی پروژه ای را مصوب می کنند اما یک نفر 2 خط نامه می نویسد و از اجرای آن پروژه جلوگیری می کند. «براتیان» اذعان کرد: پاشنه آشیل مدیریت در استان که باعث عدم توسعه یافتگی شده همین موضوع است زیرا در بسیاری از موارد مشکلات اعتباری رفع شده اما سنگ اندازی ها مانع می شود.
وی از همکاری خوب شهرداری با شورای اسلامی شهر خبر داد و گفت: در کنار این تعامل شاهد اتفاق های خوبی در سال آینده خواهیم بود. وی مدیریت شهرداری را در شرایط فعلی هنر دانست و گفت: هم اکنون بسیاری از دستگاه های دولتی با مشکلات مالی مواجه هستند اما شهرداری که دستش در جیب مردم است این وضعیت را مدیریت کرده و تاکنون یک روز حقوق کارکنان عقب نیفتاده است. وی ادامه داد: در مدت 14 ماهی که شهرداری را تحویل گرفته ام 7 ماه قابل کار نیست اما برخی ها انتظار دارند در این مدت مشکلات 104 ساله شهرداری را رفع کنیم. وی افزود: اعتقاد من بر این است که نباید به جامعه و مردم ناامیدی تزریق کنیم و بر این عقیده هستم که پاسخ را باید با کار بدهیم./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار