فرمانده انتظامی قم:
۵۰ باند سرقت در قم شناسایی و متلاشی شدند که بیشتر اعضای این باندها از دیگر استان‌ها به قم آمده بودند. با تلاش شبانه روزی پلیس در شناسایی و برخورد با اشرار؛ آمار شرارت‌ها در قم با کاهش ۶ درصدی و نزاع با کاهش ۸ درصدی مواجه شد.
کد خبر: ۷۱۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱ 01 February 2019

به گزارش تابناک قم، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به اینکه بیشترین جرائم اقتصادی بیشترین جرم در فضای مجازی را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: بر اساس آمارهای پلیس وقوع جرائم سایبری در دی ماه امسال نسبت به سال گذشته با افزایش ۹۰ درصدی مواجه بوده است.

وی با اشاره به کاهش آمار شرارت و نزاع در قم، گفت: با تلاش شبانه روزی پلیس در شناسایی و برخورد با اشرار؛ آمار شرارت‌ها در قم با کاهش ۶ درصدی و نزاع با کاهش ۸ درصدی مواجه شد.

فرمانده انتظامی استان قم همچنین از کشف ۷۰ درصدی جرائم اجتماعی در قم خبر داد و افزود: با تلاش شبانه روزی پلیس ۵۰ باند سرقت در قم متلاشی شد که بیشتر سارقان دستگیر شده از سارقان دکل‌های مخابراتی، احشام، مغازه، باطری خودرو، منزل و یو پی اس مخابراتی بودند.

سردار آقاخانی همچنین از کاهش ۱۹ درصدی سرقت خودرو در دی‌ماه امسال در قم خبر داد و بیان کرد: اغلب سارقان از بی احتیاطی و عدم توجه مالکان خودرو به رعایت مسائل امنیتی در نگهداری وسیله نقلیه سوء استفاده کرده و نسبت به سرقت خودرو اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به شناسایی ۱۰ باند سرقت منزل در قم، عنوان کرد: باندهای سرقت منزل که توسط پلیس مورد شناسایی قرار گرفته بودند منهدم شده و مشخص شد که بیشتر اعضای این باندها از سایر استان‌های کشور به قم آمده بودند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به تلاش پلیس در مبارزه با کالای قاچاق گفت: فعالیت‌های پلیس در مسئله مبارزه با کالای قاچاق بسیار مؤثر و پرثمر بوده و در دی ماه سال جاری ۳۱ هزار و ۷۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۱۲۱ میلیون تومان کشف شد.

وی دیگر اقلام قاچاق کشف شده توسط پلیس قم را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: ۲۱ هزار و ۶۰۰ فیوز برق صنعتی به ارزش ۲۴۰ میلیون تومان، ۱۶۰ دستگاه کیس و لب تاب، ۲۰ هزار عدد ساعت مچی و ۲ هزار لنز چشمی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان و ۲۷۶ هزار پاکت سیگار به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر کالاهایی بود که توسط پلیس قم کشف شد.

سردار آقاخانی با اشاره به راه اندازی ستاد خبری مبارزه با مواد مخدر در این استان گفت: در زمینه کشف مخدر با افزایش ۱۹۵ درصدی کشف هروئین در قم در دی‌ماه سال جاری بودیم که این آمار نشان دهنده این است که دشمن به صورت هدفمند وارد شده و باید در این راستا بیش از پیش آگاه باشیم.

وی همچنین از افزایش ۶۴ درصدی کشف تریاک در قم خبر داد و بیان کرد: با توانمندی پلیس قم ۶ باند مواد مخدر در این استان شناسایی و منهدم شد. همچنین دستگیری قاچاقچیان ۳۲ درصد، توزیع کنندگان ۱۳ درصد، نگهدارنده ۱۲ درصد و معتاد ۸ درصد افزایش یافته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار