رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:قالیباف: مذاکره را به روش مبارزه باید انجام داد/دادستانی هلند اتهامات علیه ایران را تایید نکرد/بالای 98 درصد مدیران پاک دست‌اند/اظهارات جالب آیت الله علم الهدی در خصوص موسیقی و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۱۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸ 31 January 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
دایی نپذیرفت جانشین کی‌روش شود

یک منبع آگاه می‌گوید: «مهدی تاج با علی دایی تماس گرفت و از او پرسید که آمادگی‌اش را دارد تا جانشین کی‌روش در تیم ملی شود یا خیر؟» علی دایی، اما همیشه یکی از طرفداران کی‌روش بوده و از لحاظ فنی این مربی پرتغالی را تحسین کرده. دایی با اعلام این که حاضر نیست در چنین مقطعی (در جریان جام ملت‌های آسیا) جانشینی کی‌روش را بپذیرد به درخواست مهدی تاج، پاسخ منفی می‌دهد. /شرق

صالحی امیری: حضور زنان در ورزشگاه حق طبیعی آن‌ها و یک نیاز اجتماعی است

صالحی امیری درباره حضور خانم‌ها در ورزشگاه‌ها گفت: من راجع به این موضوع به صورت شفاف حرف‌هایم را زده‌ام. ما هیچ تفاوتی بین ورزشگاه، سینما، کنسرت، دانشگاه و پارک قائل نیستیم. مگر در تمام این محیط‌ها زنان و مردان در کنار هم حاضر نمی‌شوند؟ محیط فاسد نیست و ورزشگاه از نظر من، یکی از سالم‌ترین محیط‌های کشور است و مرکزی برای نشاط اجتماعی است و حضور زنان در ورزشگاه حق طبیعی آن‌ها و یک نیاز اجتماعی است.

اظهارات جالب آیت الله علم الهدی در خصوص موسیقی

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با موسیقی‌دانان و انجمن موسیقی خراسان رضوی در بخشی از سخنان خود به ماجرای فارابی در حضور سلطان محمود غزنوی اشاره کرد و گفت: فارابی توانست با یک تکه چوب سه نوع آهنگ متفاوت بنوازد که ابتدا حاضران را به خنده انداخت و بعد گریه کردند، با اهنگ سوم به خواب رفتند، این داستان عمق تاثیر موسیقی بر روح انسان را نشان می‌دهد و هیچ هنری در دنیا نمی‌تواند احساس را این‌چنین تحت تاثیر قرار دهد که تمام خصایص جسمانی را تحت تصرف احساس درآورد. وی افزود: دیدگاه فقهی من درباره موسیقی با دیدگاه فقهی امام (ره)، آیت‌الله خویی و مقام معظم رهبری یکی است و معتقدم موسیقی هنر محسوب می‌شود، اما آنچه که حرام بوده، ابتذال است. نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر این مطلب که من با اصل موسیقی به عنوان یک هنر موافقم و مشکلی ندارم، بیان کرد: در اصل موسیقی به لحاظ اعتقادی بین من و شما تفاوت چندانی نیست، اما مشکل من در بحث اجرای موسیقی است. آیت‌الله علم‌الهدی تشریح کرد: متاسفانه تجاوز و جنایتی که در طول تاریخ به حق موسیقی شده درباره هیچ هنری صورت نگرفته، چراکه هنری اینچنین تاثیرگذار تبدیل به ابزاری برای ابتذال شده و این مربوط به قرن‌های خیلی دور است. وی اظهار کرد: اگر تاریخ اجرا و مصرف موسیقی را بررسی کنید، می‌بینید که کاربرد ابتذال گونه این هنر خیلی بیشتر از کاربرد خالص و اصیل آن بوده است، چراکه همیشه قدرت در دست عیاشان و خوشگذران‌هایی بوده که موسیقی را وسیله‌ای برای عیاشی‌های خود کرده بودند.
 
بالای 98 درصد مدیران پاک دست‌اند
 
آذر با بیان اینکه در ارزیابی‌ها، بالای ۹۸ درصد مدیران پاک دست بوده و تنها اشکال در انحراف معیار و درک ناصحیح از قانون است، بیان کرد: اکثر مدیران انسان‌های با شرف و دست پاکی هستند. وی با بیان اینکه در قضیه مدیران حقوق بگیر نجومی با آن همه سر و صدا تنها ۳۹۷ نفر شامل شدند، خاطرنشان کرد: هدایتگری یعنی مدیران دستگاه‌های اجرایی در حین تصمیم گیری و اجرا از کارشناسان دیوان محاسبات استانی بهره ببرند. رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه به دنبال رو کم کنی، پرونده سازی و مچ گیری نیستیم، بیان کرد: مدیران باید جسارت داشته باشند و دیوان محاسبات را یار خود بدانند و به هیچ وجه به دنبال ممانعت مدیران از تصمیم گیری نیستیم.
 
دادستان کل کشور: فیلترینگ نیاز کشور است

دادستان کل کشور گفت: فیلترینگ نیاز کشور و نوعی امر به معروف و نهی از منکر است و باید این همیشه باشد تا جوانان منحرف نشوند. حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در پنجمین همایش علمی فرهنگی قضات سیستان و بلوچستان در چابهاراظهار داشت: دشمن در فضای مجازی جنگ فرهنگی به راه انداخته و این شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی از مشکلات عمده کشور هستند. وی سالم سازی فضای مجازی را خواستار شد و گفت: عده‌ای فکر می‌کنند فیلترینگ به تاریخ پیوسته، ولی اینطور نیست، باید از رفتن جوانان به قتلگاه جلوگیری کنیم. وی ادامه داد: هر گوشی تلفن همراه یک کانال از سوی دشمن است که در دست قشر‌های مختلف به راحتی قرار دارد و مرتب علیه نظام اسلامی فعالیت می‌کنند.
 
روایت تاجگردون از فردی با بدهی ۵ هزار میلیاردی

نماینده مردم باشت و گچساران در مجلس با تاکید بر اینکه در حالی که بسیاری از سرمایه گذاران جرات سرمایه گذاری را ندارند، گفت: داماد فرد خاصی علی رغم بدهی ۵هزار میلیارد تومانی بدون هیچ مشکلی راست راست در جامعه می‌گردد. غلامرضا تاجگردون در "همایش همدلی در سایه سار چله عزت" اظهار داشت: اگر همگان در کشور کنار هم باشیم و یک میلیون شغل ایجاد کنیم می‌توانیم تعداد بیکاران را ثابت نگه داریم، اما رکود حاکم بر کشور این فرصت را از ما گرفته است. نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس افزود: اگر ۷۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم سالانه ۳۰۰ هزار نفر به جامعه بیکار ما اضافه می‌شود که تعدادی از این جمعیت را جوانان استان ما تشکیل می‌دهد. وی با تاکید بر اینکه کار، شغل و معیشت بدون پول امکان پذیر نیست، تصریح کرد: شغل بعد از تامین پول مهم‌ترین فاکتور فضای کسب و کار است، اگر فضای کسب و کار ایجاد نشود مسئولان بیش از همه تحت فشار قرار می‌گیرند. وی با بیان اینکه مسئولان کشور هرکدام در زمینه شغل و فضای کسب و کار وظیفه خاص خود را دارد، افزود: همه باید برای ایجاد فضای کسب و کار تلاش کنیم. تاجگردون گفت: ما هرچه در توان داشتیم برای توسعه استان به کارگرفتیم و اکنون ۱۶ استان از نظر اعتبارات عمرانی کمتر از کهگیلویه و بویراحمد اعتبار دریافت می‌کنند و زور ما بیشتر از این نمی‌رسد.
 
خاطره‌ای جالب از عمل جراحی رهبر انقلاب

سید علیرضا مرندی مسئول تیم پزشکی رهبر انقلاب و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی به شرح خاطره‌ای جالب از عمل جراحی رهبر پرداخت. علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت:‌من بیش از ۲۰ سال است که مسئولیت مراقبت پزشکی از رهبر معظم انقلاب را برعهده دارم. این مساله البته علنی نبود و خود ایشان که برای عمل پروستات در بیمارستان بستری شدند آن را علنی کردند. تکه‌برداری که کردند خوشبختانه معلوم شد خوش‌خیم است و عمل جراحی ایشان در شرایطی مساعد و کمتر از نیم ساعت انجام شد. دغدغه ایشان این بود که حتما جراحی در بیمارستان دولتی انجام شود و همچنین اصرار داشتند مزاحمتی برای عمل‌هایی که دیگران قرار است انجام دهند، پیش نیاید. قرار عمل ساعت ۷ صبح بود و ایشان ساعت ۵ صبح به بیمارستان آمدند و نمازشان را آنجا خواندند و ما هم به ایشان اقتدا کردیم. چهره‌ها برای عیادت ایشان می‌آمدند و یکی از نکات جالب این بود که برخی اصرار داشتند دست آقا را ببوسند و البته آقا مقاومت می‌کردند و دست خود را عقب می‌بردند.
 
کریمی قدوسی مدعی مذاکره موشکی ایران و فرانسه شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر اینکه ایران هیچ مذاکره‌ای با فرانسه در خصوص توانمندی موشکی نداشته است، اطلاعاتی را منتشر کرد. جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگویی اظهار داشت: لودریان وزیر امور خارجه فرانسه سال قبل به دیدار آقای روحانی رییس جمهور ایران می‌آید و می‌گوید تا در حوزه موشکی و مسائل منطقه‌ای با ما وارد مذاکره نشوید، مشکلات شما حل نمی‌شود. وی افزود: در جلسه کمیسیون امنیت ملی به ظریف وزیر امور خارجه گفتم که چرا لودریان در دیدار با آقای روحانی چنین مطالبی را از ما خواسته است؟ چرا آقای روحانی پس از این جلسه به شما گفته است که من پیشنهاد‌های فرانسوی‌ها را پذیرفتم و حتی گفته است که شما به فرانسوی‌ها قولی ندهید، ولی مذاکرات موشکی را آغاز کنید؟ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بعد از مدتی وزارت خارجه آقای عراقچی را به پاریس فرستاد و اولین دور مذاکره موشکی در پاریس انجام شد. این مذاکرات برای سال قبل است. در سال جاری تیم فرانسوی این بار به تهران می‌آید و مذاکره دوم در تهران انجام شد.

کریمی قدوسی افزود: مسوول تیم مذاکره فرانسه یک ژنرال ارتش این کشور بود که امروز به عنوان معاون راهبردی وزارت خارجه فرانسه فعالیت می‌کند. این ژنرال فرانسوی در جلسه تهران به آقای عراقچی می‌گوید که ما برد ۷۰۰ کیلومتری برای موشک‌های ایران را قبول نداریم و باید برد موشک‌های شما ۳۰۰ کیلومتر باشد! حالا سوال این است که این ۷۰۰ کیلومتر از کجا آمده است؟ مگر مسوولان ایرانی و اروپایی نمی‌دانند که برد موشک‌های ایران تا ۲۰۰۰ کیلومتر نیز می‌رسد؟ وی در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل مسوول فرانسوی از برد ۷۰۰ کیلومتری سخن گفته است؟ گفت: ظاهرا مسوولان ایرانی در مذاکره اول قبول کرده اند که برد موشک‌های ایران ۷۰۰ کیلومتر باشد و سر این موضوع با فرانسوی‌ها توافق می‌کنند و جالب است که همین توافق را هم فرانسوی‌ها در مذاکره تهران رد می‌کنند! عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: روند این دو جلسه و همچنین دیدار رییس جمهور با لودریان را در کمیسیون امنیت ملی به آقای ظریف گفتم و تاکید کردم که ما چنین اخباری داریم و اسناد و مدارک آن هم موجود است، نکند که فردا دوباره شما تکذیب کنید. آقای ظریف گفت: همه آنچه که گفتی درست است و مذاکراه با فرانسوی‌ها و حتی نقل قول از رییس جمهور را هم تایید کرد. منتهی گفت که ما با فرانسوی‌ها مذاکره نمی‌کنیم، بلکه گفتگو می‌کنیم! کریمی قدوسی افزود: متاسفانه به این تذکرات از سوی وزارت خارجه توجهی نکردند و نتیجه این شد که لودریان وزیر امور خارجه فرانسه به صراحت ما را تهدید می‌کند و می‌گوید اگر فعالیت‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران محدود نشود، تحریم‌های شدیدی علیه ایران در نظر گرفته می‌شود.
 
دادستانی هلند اتهامات علیه ایران را تایید نکرد

دادستانی هلند اعلام کرد که تاکنون شواهدی دال بر دست داشتن ایران در ماجرای ترور علی معتمد با نام اصلی محمدرضا کلاهی صمدی، مظنون بمب‌گذاری هفت تیر در ایران پیدا نشده است. دادستان عمومی هلند اعلام کرد که در جریان دادگاه متهمان درجه اول قتل علی معتمد که گفته می‌شود نام اصلی او محمدرضا کلاهی صمدی، مظنون بمب‌گذاری هفت تیر در ایران است، هنوز شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در این جریان پیدا نشده است. به نوشته روزنامه ان‌ال تایمز چاپ هلند، تحقیقات درباره پرونده نا اوفال اف. متهم ردیف اول قتل علی متعمد در سال ۲۰۱۵ هنوز به شواهدی که به دست داشتن ایران در این قتل مرتبط باشد، دست نیافته است. این در حالی است که سازمان اطلاعات و امنیت هلند چند روز پیش اعلام کرده بود که تقریباً یقین دارد ایران در ترور علی معتمد در سال ۲۰۱۵ و همچنین احمد نیسی در سال ۲۰۱۷ در شهر لاهه نقش داشته است.
 
بزرگترین شکست مولاوردی

شهیندخت مولاوردی: بزرگترین شکستم در دولت یازدهم و دوازدهم این بود که با وجود تلاش‌های بسیار، نتوانستیم حتی یک لایحه برای زنان به مجلس ببریم.
 
هدیه احمدی نژاد به کارلوس کی‌روش

رییس جمهور سابق کشور هدیه‌ای به کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی اهدا کرد. محمود احمدی‌نژاد رییس جمهور سابق صبح امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی با کارلوس کیروش سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، از زحمات و خدمات وی در هشت سال گذشته تقدیر و تشکر کرد. رئیس جمهور سابق در این تماس تلفنی از زحمات کادر فنی و سرپرستان تیم ملی فوتبال و تلاش‌های تحسین برانگیز جوانان شایسته این تیم قدردانی کرد و گفتند: مردم قدرشناس ایران سعی و تلاش پیوسته و گسترده کادر فنی و بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران را أرج می‌نهند و به این امر واقفند که شرایط همیشه آنطور که انتظار دارند، پیش نمی‌رود. آقای کیروش نیز در این گفتگو به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های رییس دولت دهم از روند رو به رشد تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و آن را در پیشرفت تیم ملی و موفقیت‌های سال‌های گذشته بسیار موثر دانست.وی همچنین خاطرات خوب و خوش خود از سال‌های حضور در ایران و برخوردار بودن از میهمان نوازی و محبت‌های مردم بزرگوار کشورمان را یاداور شد و تاکید کرد که همیشه قدردان مردم ایران خواهد بود. خاطر نشان می‌سازد نماینده دکتر احمدی‌نژاد امروز به رسم یادبود و قدردانی از سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، هدیه‌ای را به آقای کیروش تقدیم کرد.
 
 
هدیه احمدی نژاد به کارلوس کی‌روش/بزرگترین شکست مولاوردی/کریمی قدوسی مدعی مذاکره موشکی ایران و فرانسه شد/خاطره‌ای جالب از عمل جراحی رهبر انقلاب
 
قالیباف: مذاکره را به روش مبارزه باید انجام داد
 
قالیباف با اشاره به مسئله FATF بیان داشت: هدف FATF که در رأس آن امریکا و انگلیس است این است که می‌خواهد هر کشوری که در برابر خواسته‌های سرمایه‌داری بایستد آن را از چرخه اقتصاد جهانی حذف کند. امریکا وقتی نتوانست هژمونی و سیطره خود را با شورای امنیت، سازمان ملل، بانک جهانی و قدرت سخت در ایران پیاده کند رویکرد خود را به قدرت نرم و هوشمند تغییر داد و بحث FATF را مطرح کرد.وی تأکید کرد: ما نظامی داریم که در مقابل استکبار ایستاد و باید موضوع FATF را دقیق دنبال کند ما از FATF نباید عبور کنیم بلکه باید نسبت به آن تصمیم‌گیری نماییم. اساس مذاکره با امریکا را نظام تصمیم گرفت ولی در چگونگی برای اجرا مذاکره را به روش مبارزه انجام ندادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار