رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک کرج با تاکید بر این‌که فروش عینک در مطب‌های چشم‌پزشکی، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و فروشگاه‌های بزرگ غیر‌قانونی است، می‌گوید: فروش عینک و نظارت بر آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و وزارت بهداشت و درمان هیچ کنترلی بر قیمت‌ها ندارد.
کد خبر: ۷۰۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 30 January 2019

عبدالله ابراهیمی می‌افزاید: وزارت بهداشت و درمان می‌گوید که فروش عینک به عهده این وزارتخانه است، در حالی که سازمان صنعت و معدن نیز حقوق مربوط به ساخت و فروش هر گونه عینک را زیر نظر اتحادیه عینک‌فروشان قرار داده است و این اختلاف نظر باعث بی‌ثباتی قیمت فروش عینک در بازار شده است.

وی ادامه می‌دهد: چرا وزارت بهداشت و درمان برای ثبات قیمت هیچ کمکی نمی‌کند؟ درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها عینک را با بالاترین قیمت به مشتریان عرضه می‌کنند.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت قیمت عینک در بازار می‌گوید: به طور کل عینک وارداتی است؛ از این رو با دلار مبادله می‌شود،در ماه‌های اخیر به دلیل نوسانات دلار با افزایش چندبرابری قیمت عینک مواجه شده‌ایم. 

رئیس اتحادیه صنف سازندگان و فروشندگان عینک کرج ادامه می‌دهد: برای مثال یک سری عدسی‌های عینک که وارداتی است و فقط در ایران نمره می‌شود قیمتش حتی به دو و نیم برابر قبل هم رسیده است. 

ابراهیمی می‌افزاید: برخی صنوف نیز با سوءاستفاده از نوسانات دلار، این کالا را به قیمت چندین برابری به مشتریان عرضه می‌کنند.

ابراهیمی می‌گوید: از شهروندان تقاضا می‌کنیم تا عینک را از عینک‌‌فروشانی خریداری کنند که مجوز فروش دارند؛عینک‌هایی که در کنار خیابان یا خرازی‌ها و اسباب‌بازی‌فروشی‌ها عرضه می‌شوند غیراستاندارد هستند.

برچسب ها: عینک ، بازار ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار