رئیس کمیسیون صنایع و معادن طی نامه‌ای، در خصوص رسیدگی به وضعیت شرکت‌های قطعه‌ساز به رئیس جمهور تذکر داد.
کد خبر: ۷۰۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹ 30 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ عزیر اکبریان، نماینده کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا به همراه چند نفر از نمایندگان در خصوص رسیدگی به وضعیت شرکت‌های قطعه‌ساز تذکر کتبی ارسال کردند.

در متن این نامه آمده است:

کارخانجات قطعه‌ساز کشور در شرایط فوق‌العاده بحرانی به سر می‌برند و تعطیلی این کارخانجات بیکاری هزارن نفر پرسنل از پیامدهای سریع این بحران است.

لطفا دستور عاجل صادر فرمایید تا بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به حل سریع این مشکل اقدام نمایند وگرنه عواقب وخیم آن را باید پاسخگو باشند.

پیش از این رئیس انجمن قطعه‌سازان استان البرز با بیان اینکه قطعه‌سازان در وضعیت مبهمی قرار دارند عنوان کرده بود: بسیاری از این واحدها به تعدیل نیرو روی آورده و برخی هم تعطیل شده‌اند.

علی فراهانی گفته بود: قطعه‌سازی و خودروسازی مجموعاً 27 درصد از ارزش افزوده کشور را به خود اختصاص داده‌اند و در زمینه اشتغال صنعتی در جایگاه دوم قرار دارند اما متأسفانه وارد بحران شده‌اند.

فراهانی یکی از مشکلاتی که در این صنعت وجود دارد را بدهی خودروسازان به قطعه‌سازی عنوان و اعلام کرده بود: آن چیزی که من از رقم این بدهی شنیده‌ام بین 7 تا 10 هزار میلیارد تومان است.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان البرز در خصوص چشم‌انداز پیش روی صنعت قطعه‌سازی خاطرنشان کرده بود: در حال حاضر هیچ ثباتی وجود ندارد و قطعه‌ساز واقعاً نمی‌داند باید چکار کند به همین دلیل معتقدم با روند فعلی 50 درصد اشتغال در قطعه‌سازی به خصوص واحدهای کوچک و ضعیف از بین می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار