زندگی ساکنان شهرک ۱۰۰۰ واحدی گلشهر در شهرستان قرچک این روزها در کنار فاضلاب به حاشیه رانده شده است.
کد خبر: ۷۰۹۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴ 30 January 2019

تهران| زندگی گلشهری‌ها در میان بوی نامطبوع فاضلاب+فیلم

به گزارش «تابناک تهران»؛ ساکنان شهرک هزار واحدی گلشهر شهرستان قرچک سال‌هاست با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند همچنان که در مردادماه 97 در گزارشی با عنوان «سرابی به نام باغ‌شهر؛ شهرکی به دور سرسبزی» گوشه‌ای از مشکلات این شهرک 1000 واحدی در مجتمع 304 واحدی باغ‌شهر در انتهای شهرستان قرچک حد فاصل آن با شهرستان ورامین پرداخته شد که به معضل جدی فاضلاب و مکاتبات اعضای هیئت‌مدیره شهرک باغ‌شهر با استاندار وقت و دادستان شهرستان قرچک اشاره شد که در نهایت علی جعفری‌نسب مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان قرچک در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم حل مشکلات فاضلاب ساکنان قبله، باغ‌شهر و گلشهر را منوط به ایجاد 27 کیلومتر خطوط انتقال دانسته و وعده داده بود که مشکل فاضلاب باغ‌شهر تا پایان سال برطرف شود.

موضوع از آنجا آغاز شد که سازمان مسکن در سال 84 واحدهای مسکونی را در قالب اجاره به شرط تملیک به افراد کم درآمد واگذار کرد اما وجود این شهرک در یکی از مناطق محروم و بالطبع بضاعت مالی پائین افراد ساکن در این شهرک زمینه را برای سوء‌استفاده پیمانکار پروژه در ساخت این واحدهای مسکونی هم از باب مصالح ساختمان و هم از باب سیستم فاضلاب فراهم کرد به گونه‌ای که برای رسیدن به سود بیشتر بدون در نظر گرفتن کمترین امکانات رفاهی درصدد تحویل واحدها به مالکان برآمدند.

در این راستا با ایجاد چاه‌های جذبی همچون کانالی روباز در سیستم فاضلاب مشکلات بسیاری را برای اهالی این شهرک ایجاد کرده‌اند و اکنون با گذشته بیش از 13 سال سکونت در این شهرک بالا آمدن سطح فاضلاب و انباشته شدن آب فاضلاب مقابل واحدهای مسکونی نگرانی‌های جدی را برای ساکنان منطقه چه به لحاظ زیست‌محیطی و چه به لحاظ آسیب‌های اجتماعی و امنیتی ایجاد کرده است به ویژه اینکه این موضوع با توجه به نزدیکی فاضلاب به مدرسه بسیاری از دانش‌آموزان را ناگزیر به عبور از داخل فاضلاب می‌کند.

یکی از ساکنان این شهرک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قرچک ضمن گلایه از محرومیت ساکنان منطقه پوئینک اظهار داشت: آب فاضلاب در کنار واحدهای ما جمع می‌شود و با این معضل نه می‌توانیم بیرون بیایم و نه از بوی بد آن در خانه زندگی کنیم.

وی بیان کرد: سال‌هاست که پیگیر حل این مسئله هستیم و به همه ارگان‌ها هم یا نامه نوشتیم و یا حضوری مشکلمان را بیان کردیم اما به رغم وعده‌های بسیاری که داده شد تاکنون هیچ‌گونه اقدامی از سوی مسئولان صورت نگرفت.

وی در ادامه با اشاره به همجواری مدرسه شهرک به فاضلاب افزود: دانش‌آموزانی که در مدرسه این شهرک تحصیل می‌کنند مجبور هستند برای رفت و آمد خود به مدرسه از داخل این فاضلاب رد شوند و بوی نامطبوع را تحمل کنند.

یکی دیگر از بانوان ساکنان این شهرک نیز که مادر 2 دانش‌آموز بود با اشاره به فقدان هرگونه زیرساخت و امکانات اولیه در این شهرک از همجواری فاضلاب با مدرسه و اینکه بیماری و مشکلات بهداشتی امانشان را بریده گلایه داشت.

او عنوان می‌کند که بارها با مسئولان مکاتبه کرده‌اند بارها به شهرداری و شورای شهر رفته‌اند اما مسئولان حتی حاضر نشده‌اند که برای بازدید به این منطقه بیایند، فرزندان ما در معرض عفونت و بیماری‌های مختلف هر روز مسیر مدرسه تا خانه را رفت و آمد می‌کنند.

امروز داستان مشکلات شهرک گلشهر بار سنگینی بر دوش مسئولان شهرستان قرچک شده است که با وجود وعده مسئولان برای حل معضل ساکنان این شهرک متأسفانه برخی از مشکلات مهم این منطقه همچنان به قوت خود باقی است و برخی دیگر نیز نیمه کاره رها شده‌اند.

 

گزارش از فریبا سلیمان‌پور

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار