تا همین چند سال پیش برای تماشای فیلم های جشنواره فجر باید رنج سفر به تهران را به جان می خریدی ودر نهایت اگر موفق به گرفتن بلیت می شدی می توانستی شانس این را داشته باشی تا تازه ترین تولیدات سینمای ایران را به نظاره بنشینی.
کد خبر: ۷۰۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰ 28 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ در کرج نیز به عنوان نزدیک ترین کلانشهر کشور به پایتخت نیز شاهد اکران ونمایش برخی آثار جشنواره فجر هستیم و شور وشعفی دوچندان را در نزد فیلم دوستان و سینما رو های حرفه ای ایجاد کرده است.

هرچند همه فیلم های بخش های مختلف جشنواره به خصوص بخش سودای سیمرغ در کرج اکران نمی شود اما این حس را در علاقمندان به هنر هفتم در کرج ایجاد کرده که آنها هم سهمی از بزرگترین رویداد سینمایی کشور دارند و برای تماشای فیلم ها نیاز نیست به تهران بروند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در آستانه برگزاری این رویداد مهم سینمایی کشور از مشارکت دو سینمای اصلی کرج در جشنواره سی وهفتم امسال فیلم فجر خبر داده و از برنامه های متنوعی که در این خصوص تدارک دیده شده گفته است.

ناصر مقدم گفت: جشنواره فیلم فجر استان البرز هم زمان با جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از تاریخ ١٢ تا ٢٢ بهمن ماه ١٣٩٧در کرج برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در جشنواره امسال ١٤ فیلم برگزیده با موضوعات متنوع اجتماعی، درام اجتماعی، دفاع مقدس، کمدی اجتماعی، دینی، تاریخی، سینمای مقاومت، حادثه ای، اکشن و ورزشی در دو سینمای ساویز و پرشین برای علاقه مندان حوزه سینما نمایش داده خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در روز ١٢ بهمن در سینما پرشین و با حضور جمعی از مسئولین استانی و هنرمندان مطرح کشور و استان برگزار خواهد شد.

این مسئول فرهنگی در ادامه گفت: امسال و به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سانس های اختصاصی برای خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

 ناصرمقدم افزود: همچنین جهت هنرمندان کرجی نیز تسهیلات ویژه ای در خصوص تهیه و توزیع بلیط در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: در ایام برگزاری جشنواره با همکاری اداره کل آموزش و پرورش ٥ سانس ویژه برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است که عزیزان علاقه مند می توانند با تخفیف ٥٠ درصد از این فیلمها دیدن نمایند؛ ضمن آنکه مراسمی ویژه از برخی از چهره های هنری و سینمایی مطرح استان نیز تقدیر به عمل خواهد آمد.

سال گذشته اکران فیلم های شاخص جشنواره فجر در کرج و در دو سینمای پرشین وساویز با استقبال کم نظیر البرزی ها روبرو شد و گاها این استقبال به گونه ای بود که در برخی سالنها از صندلی های موقت پلاستیکی برای پاسخگویی به مردم استفاده شد و حال همین جماعت سینما دوست منتظراند در این دوره نیز تماشاگر جدیدترین آثار تولید شده سینمای ایران باشند.

گسترش یک رویداد فرهنگی مهم همچون جشنواره فیلم فجر به شهرهای مختلف کشور در سال های اخیر توانسته نشاط و شادی خاصی در نزد علاقمندان به هنر هفتم ایجاد کند و این حس را به وجود بیاورد که مهمترین رویداد سینمایی ایران مختص به تهران نیست وهمه ایران از آن سهم دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار