محمدرضا چوپانی از کاهش چشمگیر قیمت باتری خودرو خبر داد و گفت: در ماه های اخیر نرخ باتری تا ۲۰ درصد کاهش یافته و بازار تا حدودی رونق گرفته است.
کد خبر: ۷۰۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 28 January 2019

محمدرضا چوپانی رئیس اتحادیه باتری‌سازان و باتری فروشان کرج اظهار کرد: پیش از کاهش قیمت‌ها، بازار از رکود خاصی برخوردار بود و مردم برای تهیه باتری با مشکل مواجه بودند.

چوپانی ضمن پیش‌بینی از آینده بازار باتری خودرو، گفت: به نظر نمی رسد تا پایان سال جاری با مشکل خاصی در خصوص قیمت مواجه شویم اما از آن جا که قیمت باتری رابطه نزدیکی با نوسانات ارزی دارد، امید است سال آینده نیز این بازار از آرامش مطلوبی برخوردار باشد.

وی با بیان این که بهتر است عرضه باتری به تعاونی‌ها واگذار شود، گفت: قیمت گذاری باتری توسط شرکت صبا صورت گرفته و بخش عمده آن توسط بنک داران عرضه می شود این در حالی است که باید عکس این فرایند صورت گیرد و عرضه باتری به تعاونی ها واگذار شود.

رئیس اتحادیه باتری سازان و باتری‌فروشان کرج تصریح کرد: تعاونی‌های عرضه باتری طبق قانون با ۴ درصد افزایش قیمت باتری را عرضه می کنند، اگر باتری خودرو توسط تعاونی عرضه شود بدون شک کنترل بازار و ثبات قیمت را به همراه خواهد داشت.

چوپانی با اشاره به این که در فصل سرما مصرف باتری کاهش می‌یابد، گفت: در تابستان و آغاز فصل گرما باتوجه به مصرف کولر مصرف باتری افزایش می یابد و بهتر است بازار در فصل گرما نیز ثبات داشته باشد.

وی با اشاره به فروشگاه های عرضه باتری موجود در کرج گفت:در حال حاضر حدود ۵۰۰ فروشگاه در شهر کرج فعالیت دارد و خوشبختانه به لحاظ چالش یا تخلف تاکنون با مشکل خاصی مواجه نبوده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار