مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه 160 هزار سالمند در استان زندگی می‌کنند گفت: در حال حاضر امید به زندگی مردان در استان 78 و زنان 80 سال است که می‌توان با راهکارهایی این امید را افزایش داد.
کد خبر: ۷۰۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵ 27 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسدالله حیدری اظهار کرد: به طور میانگین 10 درصد جمعیت استان‌های کشور سالمند هستند ولی آمار جمعیت سالمند در البرز به مراتب از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5.6 درصد از جمعیت البرز را افراد سالمند تشکیل داده که با این اوصاف می‌توان گفت استان ما در مقایسه با سایر استان‌های کشور جوان است.

وی افزود: البرز حدودا 160 هزار سالمند دارد که سه هزار و 500 نفر از آنها تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد هزار و 250 نفر در مراکز اقامتی این نهاد نگهداری می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمعیت سالمندی در کشور در حال افزایش است، توضیح داد: برآورد می‌شود تا 30 سال آینده 25 درصد جمعیت ایران را سالمندان تشکیل دهند.

مدیرکل بهزیستی البرز ابراز کرد: باید از حالا برای ارائه خدمات رفاهی، معیشتی و اقتصادی این جمعیت برنامه‌ریزی کرد در غیر این صورت طی سال‌های آینده با بحران جدی در این حوزه مواجه خواهیم شد.

حیدری اضافه کرد: بدون شک باید از همین حالا به فکر افزایش تعداد خانه‌های امید ویژه سالمندان، ساخت باشگاه‌های ورزشی و فضاهای تفریحی و فرهنگی خاص این جمعیت در استان باشیم.

این مسئول ابراز کرد: باید شرایط تردد در شهر را برای جمعیت مسن استان هموار کنیم و سیستم حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس و تاکسی ویژه در اختیار آنان قرار دهیم.

وی گفت: در حال حاضر امید به زندگی مردان در استان 78 و زنان 80 سال است که می‌توان با راهکارهایی این امید را افزایش داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار