مدیرکل تعزیرات حکومتی البرز از ابلاغیه دستورالعمل مشترک دادستانی و تعزیرات حکومتی در حوزه نظارت بر بازار خبر داد و گفت: نصب پارچه و معرفی محتکران، کم‌فروشان و گران‌فروشان، جلوگیری از فعالیت فرد مسئول و تعطیلی محل، حداقل مجازات تعیین شده برای این متخلفین است.
کد خبر: ۷۰۶۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷ 23 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی‌اکبر مختاری گفت: بر اساس دستور العمل جدید ابلاغی دادستان کل کشور که به صورت مشترک توسط سازمان تعزیرات حکومتی و دادستانی کل کشور تنظیم شده است واحدهای تولیدی،صنفی و عرضه کالا و خدمات به مردم چنانچه اقدام به تخلفات صنفی از جمله احتکار،کم فروشی و گران‌فروشی کنند به اولویت کالاهای هدف مورد تعقیب کیفری واقع و با تخلفات آنها برخورد می‌شود.

مختاری افزود: نصب پارچه و معرفی این اخلالگران، جلوگیری از فعالیت فرد مسئول و تعطیلی محل، حداقل مجازات تعیین شده برای این متخلفین است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این دستورالعمل، علاوه بر بازرسی نهادهای دولتی و غیر دولتی می‌توان از نیروهای تخصصی و آموزش دیده بسیجی در امر نظارت و بازرسی استفاده کرد.

حاجی‌رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز هم با تاکید بر ساماندهی شرایط بازار از دستور ویژه به دادستان‌های استان برای نظارت بر بازار و واحدهای تولیدی خبر داد.

وی افزود: بر این اساس از دادستان‌های استان خواسته شده است کنترل‌ها بر بازار و واحدهای تولیدی و صنفی را بیشتر کنند و در مواردی که تخطی از قانون را مشاهده کردند برخورد قضایی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار