اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا:
شير و لبنيات سنتي غير بهداشتي يكي از عوامل اصلي ابتلا به بيماريهاي مشترك بين انسان و دام است.
کد خبر: ۷۰۶۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹ 23 January 2019

 

 Related image

 

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا با اعلام این خبر اظهار داشت: لبنیات سنتی غیر بهداشتی از عوامل اصلی آلودگی جوامع انسانی با برخی از بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله سل و بروسلوز (تب مالت) می باشند. از همین رو، طی جلسه ای که عرضه کنندگان لبنیات سنتی شهرستان بوئین زهرا نیز در آن حضور داشتند، تشديد نظارتهاي دامپزشکی و شبکه بهداشت بوئین زهرا به متصديان عرضه لبنيات اعلام شد.

 

 

 

دکتر عباس یوسفی افزود: تاکید دامپزشکی به تهیه شیر از واحد‌های صنعتی مجاز می‌باشد چرا که تحت پوشش برنامه تست سل و بروسلوز دامپزشکی قرار دارند و در عين حال احتمال بروز آلودگی در شیر واحد‌هایي كه تحت پايشهاي دوره اي دامپزشكي قرار دارند پايين است.

 

اين مقام مسئول تصريح كرد: در صورتی که در پایش‌های دوره ای دامپزشکی هر‌گونه آلودگی در لبنیات تهیه شده از شیر واحد های سنتی مشاهده گردد، متصدی واحد به مراجع قضايي معرفی خواهد شد.

 

وی در پایان از عموم مردم خواست تا از تهیه شیر و فرآورده‌های لبنی از مراکز غیر مجاز خودداری كرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشكي، با شماره 4 رقمي1512 دامپزشکی استان قزوین تماس حاصل نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار