رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: 70 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در استان های مختلف کشور تحصیل می کنند و همانند دانشگاه فرهنگیان البرز نیاز به حمایت و پشتیبانی به ویژه در بخش فضای آموزشی دارند.
کد خبر: ۷۰۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 23 January 2019

حسین خنیفر در نشست اعضای هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان البرز که در استانداری البرز برگزار شد، افزود: تربیتِ معلم بومی مهمترین نقش دانشگاه فرهنگیان است زیرا همیشه به معلم نیاز است و نمی توان آنان را وارد کرد.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان از تعیین کننده ترین و حساس ترین دانشگاه های کشور است، یادآور شد: بهترین معلم ، معلمی است که از مسیر خود یعنی دانشگاه تربیت معلم وارد چرخه تعلیم و تربیت جامعه شود.
وی از دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها دانشگاه در ارتباط با تمامی مردم ایران نام برد و تصریح کرد: معلم با 30 سال فعالیت در نظام آموزشی و تربیتی بر دانش آموزان تاثیر می گذارد و دانش آموزان نیز بر خانواده خود تاثیر خواهند گذاشت .
وی اضافه کرد: بزرگترین اتفاق نظام آموزشی در کلاس درس رقم می خورد پس باید نیروی متخصص مورد نیاز مدارس از طریق دانشگاه فرهنگیان تامین شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه به یکصدمین سال تاسیس دانشگاه تربیت معلم در ایران پرداخت و اظهار داشت: اکنون 70 هزار دانشجو در 64 پردیس و 34 مرکز دانشگاهی دانشگاه فرهنگیان در 31 استان کشور به تحصیل اشتغال دارند که بیش از 50 درصد این افراد در سال تحصیلی جاری جذب شده اند.
خنیفر بیان داشت: بر اساس بررسی های انجام شده وزارت آموزش و پرورش در سال های آینده با کمبود 130 هزار معلم مواجه است که با جذب این فرهنگیان و تدبیرهایی که انجام شده این مشکل تا حدودی برطرف می شود.
وی گفت: دانشگاه فرهنگیان سال 90 در کشور راه اندازی شد که 21 هزار دانشجو در سال تحصیلی 91 جذب این دانشگاه شدند.
وی یادآور شد: تقویت دانشگاه های فرهنگیان در کشور موجب رشد کمی و کیفی فرآیند تعلیم و تربیت در جامعه می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مسئولان نسبت به احیاء ، ارتقاء ، حمایت و اوج گیری دانشگاه هم نظر هستند، دانشگاه فرهنگیان اکنون در شرایط اوج خود قرار دارد و امیدواریم با رعایت اصول و قواعد تربیت معلم، حالت پایدار خود را نیز تجربه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار