کد خبر: ۷۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 02 August 2015

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره‌کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه ۱۶ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در البرز معدوم شد، گفت: ۷۸ مورد پرونده این دسته از تخلفات به مراجع قضایی ارسال شده است.
سید محسن ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اهمیت سلامت فرآورده‌های خام دامی و نظارت دقیق دامپزشکی بر واحدهای تحت پوشش برای حفظ سلامت این فرآورده‌ها، اظهار داشت: بازرسان و کارشناسان نظارت بصورت مستمر از واحدهای تحت پوشش بازدید و نسبت به انجام بازرسی‌های لازم اقدام می‌کنند.
وی افزود: در بازرسی‌های انجام شده در صورت برخورد با هرگونه موارد غیربهداشتی و یا کشتار غیرمجاز دام، مراتب به مراجع قضایی ارسال می‌شود.
ابوترابی با اشاره به عملکرد 4 ماهه نظارت بر بهداشت عمومی، خاطرنشان کرد: 15 هزار مورد بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان در این مدت انجام شده است.
رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی البرز با تاکید بر اینکه 443 مورد بازرسی از کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز بسته بندی، کارخانجات سوسیس و کالباس و غیره نیز انجام شده است، تصریح کرد: 190 تن از  فرآورده‌های خام دامی برای آزمایشات لازم و تعیین تکلیف‌نهایی ضبط شده است.
وی با اشاره به اینکه معدوم سازی 16 تن انواع فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و فاسد از دیگر اقدامات 4 ماهه نخست سال جاری بوده است، یادآور شد: 78 مورد پرونده این دسته از تخلفات به مراجع قضایی ارسال شده است.
ابوترابی با تاکید بر اینکه 31 مورد پلمب واحدهای متخلف نیز در این مدت انجام شده است، گفت: در 4 ماهه نخست سال‌جاری نظارت بر کشتار 65 هزار راس دام سبک و 8 هزار و 998 راس دام بزرگ در کشتارگاه‌های استان صورت گرفته است که در مجموع 2 میلیون و 763 هزار و 520 کیلوگرم گوشت استحصال شده است.
وی با اشاره بر نظارت بر کشتار طیور در 6 کشتارگاه فعال استان البرز، عنوان کرد: در مجموع  17 میلیون و 138 هزار و 39 کیلوگرم گوشت مرغ استحصال و با مجوزهای دامپزشکی به بازار مصرف روانه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار