مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تصمیم دولت برای واردات دام زنده از کشور رومانی خبر داد و گفت: واردات دام زنده با توجه به قاچاق دامی که از داخل به خارج وجود دارد می‌تواند بازار را به تعادل برساند.
کد خبر: ۷۰۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 22 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ هنوز هیچ‌کس سندی از واقعی بودن این شنیده‌ها منتشر نکرده اما برخی مدعی شده‌اند که کارکنان رستوران‌ها را در صف‌های طولانی توزیع گوشت یخ‌زده دیده‌اند. برخی مقامات دولتی هم خبر از برخورد با افرادی که شناسایی کرده‌اند، داده‌اند اما رستوران‌داران می‌گویند گوشت یخ‌زده اصلا مورد مصرف آنها نیست و اگر تخلفی بوده مربوط به اتحادیه‌های همگن آنها که به تولید فست‌فود و همبرگر و... می‌پردازند، بوده است.
عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا مدتی پیش از نحوه توزیع گوشت‌های منجمد انتقاد کرده بود. 
وی گفته بود: گرانی در کشور خیلی جدی است، یکی از موضوع‌های بحث گوشت است، توزیع این کالا مکانیسم درستی ندارد، ما پیشنهاد دادیم با کوپن یا کارت توزیع شود اما دولت قبول نکرد، متاسفانه از مجموع گوشت منجمدی که باید در اختیار مردم قرار گیرد بخشی سر از رستوران‌ها در می‌آورد، همین روزهاست که اعلام کنند سلطان گوشت هم دستگیر شده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان البرز درباره روند توزیع گوشت‌های تنظیم بازار توضیح داد: ما در تمام کارهای اجرایی توزیع گوشت سعی کرده‌ایم فرآیندی را تعریف کنیم که امور بدون مشکل پیش برود و در این راستا بین جهادکشاورزی، اصناف، تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت هماهنگی وجود دارد. سیدهاشم هاشمی‌نژاد در پاسخ به اینکه چگونه ممکن است گوشت‌هایی که باید به‌دست مردم برسد سر از رستوران‌ها در آورد، افزود: توزیع گوشت‌های تنظیم بازار در یک زمان مشخص و در میدان‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام می‌شود و بر همین اساس ممکن است برخی رستوران‌ها عوامل خود را به محل‌های توزیع بفرستند. وی در این‌باره اظهارکرد: این موضوع بارها مشاهده شده که چند نفر به‌طور گروهی ازسوی رستوران‌ها در صف توزیع گوشت حضور پیدا کرده و گوشت‌های تنظیم بازار را دریافت کرده‌اند. هر بار با این کار برخوردهایی هم انجام شده اما چون توزیع گوشت به‌طور روزانه انجام می‌شود رستوران‌ها عوامل خود را به محل توزیع گوشت می‌فرستند. وی ادامه داد: اینکه گوشت تنظیم بازار به صورت مستقیم از سوی ما به رستوران‌ها داده شود چنین موضوعی نیست و به‌دلیل حضور عوامل رستوران‌ها در صف مردم عادی است، ناظران تعزیرات، اصناف و بازرسی هم هر جا متوجه این موضوع شده‌اند با آن برخورد کرده‌اند. هاشمی‌نژاد در ادامه در پاسخ به اینکه آیا سازکار توزیع گوشت با کارت ملی می‌تواند باعث جلوگیری از این معضل شود یا خیر گفت: برای این کار به یک سامانه نیاز است تا نهاد‌های گوناگون را به هم متصل کند اما این سامانه وجود ندارد. ما سعی کرده‌ایم تا آنجایی که امکان دارد وظایف را انجام دهیم، نظارت هم اگرچه از دست ما خارج است اما تلاش داشته‌ایم به نهاد‌های ناظر کمک و تخلفات را گزارش کنیم.
این مسئول تصریح کرد: در هر حال باید نظارت‌ها در توزیع گوشت باید بیشتر شود تا انحراف در آن به‌وجود نیاید اما به‌طور کلی توزیع گوشت در بازار در ثبات قیمت‌ها، کمتر کردن نگاه منفی و آرامش بخشیدن به جامعه و بازار نقش موثری داشته است. 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: متاسفانه روندی در قاچاق دام زنده از کشور به‌وجود آمده که هم سودآوری و هم سیاست‌هایی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور در آن دخیل است، تولید دام زنده موضوعی کوتاه‌مدت نیست و برای آن دست‌کم یک سال زمان نیاز است؛ بنابراین باید از قاچاق آن جلوگیری کنیم. هاشمی‌نژاد اعلام کرد: درحال‌حاضر دولت سیاست واردات دام زنده را اتخاذ کرده و این دام‌ها قرار است از کشور رومانی به‌طور زنده وارد کشور و کشتار شود تا هم زمینه اشتغال ایجاد کند و هم بازار را به تعادل برساند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار