پس از یک روز تعطیلی موزه‌ای با اشیای ۵۰۰۰ ساله در یزد به علت مشکلا ت مالی، مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد از رفع این مشکل و بازگشایی مجدد موزه آیینه و روشنایی خبر د اد .
کد خبر: ۷۰۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵ 19 January 2019

« سیدمصطفی فاطمی » با اشاره به تعطیلی یک روزه‌ موزه‌ی قصر آینه، ا ظ هار کرد : این موزه که چهارشنبه گذشته از سوی بنیاد مستضعفان با حکم قضایی به علت پرداخت نشدن اجاره بها پلمپ شده بود، با تلاش و پیگیری‌های استاندار یزد و مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی مجدداً بازگشایی و مشکل آن برطرف شد .

وی از آغاز به کار دوباره‌ی این موزه خبر داد و تصریح کرد : موزه‌ی قصر آیینه ، بزرگترین موزه استان و تنها موزه از شهر یزد است که صدها شیء و اثر تاریخی و باستانی در آن به نمایش گذاشته شده و مالکیت اشیاء آن با سازمان میراث فرهنگی است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، موزه‌ی قصرآینه را از محور های گردشگری استان دانست و گفت : تعطیلی این موزه هر چند کوتاه به ضرر گردشگری شهر جهانی یزد خواهد بود .

فاطمی در پایان نیز با اشاره به اقدامات مرمت ی بنای ساختمان موزه از چند ماه قبل، خاطرنشان کرد: در حال حاضر با توجه به بارندگی‌ها و تغییرات دما یی ، ساختمان مذکور نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد .

عمارت قصر آیینه ( موزه آیینه و روشنایی ) بنایی مربوط به دوره پهلوی در شهر یزد است که در سال ۱۳۲۰ جهت استفاده به عنوان مهمانسرای خصوصی توسط صراف‌زاده ساخته شد و پس از انقلاب مصادره و به بنیاد مستضعفان تحویل داده شد و در سال ۱۳۷۷ با دستور شهید محراب آیت الله محمد صدوقی نماینده حضرت امام ( ره ) و امام جمعه فقید مرکز استان ، به موزه تبدیل و به عنوان نخستین گنجینه یزد آغاز به کار کرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار