سردار اسکندر مؤمنی با بیان اینکه حدود یک هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان البرز وجود دارد، گفت: جهت احداث اردوگاه ماده ۱۶ در البرز درمرحله اول ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص خواهد یافت.
کد خبر: ۷۰۳۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ 14 January 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ سردار اسکندر مؤمنی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در ششمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز که در استانداری البرز برگزار شد، ‌اظهار کرد: کشفیات مواد مخدر در البرز نسبت به سال گذشته افرایش قابل توجه و۸۰ درصدی داشته که این مهم از میزان کشوری که حدود ۷۰ درصد بوده بالاتر است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با مواد مخدر و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تأکیدات ویژه‌ای دارند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تاکید کرد: موضوع مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور همکاری و همدلی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

سردار مؤمنی به اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: اولویت اول جمع‌آوری، نگهداری و درمان معتادان متجاهر است ‌و اولویت بعدی مقابله و درمان است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای ساماندهی این مهم در کوتاه‌مدت تلاش کنیم، ‌خاطرنشان کرد: ازنظر موضوعی اولویت نخست ما پیشگیری و صیانت اجتماعی است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: معضل اعتیاد هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند ‌این در حالی است که طبق آمارهای اعلام‌شده ۱۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه کشور در حال تحریم است، گفت: با ۱۱.۷ درصد تولید ناخالص ملی می‌توان اقدامات مهم عمرانی و فرهنگی انجام داد درحالی‌که این میزان صرف مبارزه با مواد مخدر می‌شود.

سردار اسکندر مؤمنی علت ۵۵ درصد طلاق‌ها در جامعه را اعتیاد دانست و گفت: بیش از ۴۰ درصد زندانیان مستقیم با مواد مخدر ارتباط دارند و حدود ۳۰ درصد نیز به‌صورت غیرمستقیم با مواد مخدر مربوط می‌شوند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه اولویت کوتاه‌مدت جمع‌آوری، نگهداری و درمان معتادان متجاهر است، ‌گفت:هرچه تلاش کنیم و بگوییم که در این حوزه اقداماتی صورت گرفته مردم باور ندارند چراکه  وقتی  در پارک‌ها و کوچه‌ها با این معضل مواجه می‌شوند باور حل معضل اعتیاد برایشان سخت است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در بخش دیگری از سخنانش  به اردوگاه ماده ۱۶ اشاره کرد و گفت: حدود هزار و ۵۰۰ معتاد متجاهر در استان البرز وجود دارد، از استاندار البرز می‌خواهم زمین موردنظر برای احداث این اردوگاه را جانمایی کند و ما نیز تا پایان سال اعتبار لازم را تأمین خواهیم کرد.

سردار مؤمنی ‌در ادامه افزود: مرحله اول ۵۰۰ میلیون تومان به احداث اردوگاه ماده ۱۶ استان البرز اختصاص خواهد یافت.

وی گفت:ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اعتبار لازم برای احداث اردوگاه یک هزارنفری در البرز را تأمین می‌کند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشوربه منشأ افزایش مواد مخدری به نام «گل» که گیاهی است اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیازمند پیشگیری و اطلاع‌رسانی هستیم و نقش آموزش‌وپرورش و رسانه‌ها باید پررنگ باشد.

سردار مؤمنی در پایان گفت: از طرح‌ها و ایده‌های نو که به امر پیشگیری کمک کند استقبال می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار